lukeduda Opublikowano 14 Lipca 2016 Opublikowano 14 Lipca 2016 Witam wszystkich forumowiczów. Potrzebuję waszej pomocy mam problem z Audi A4 B5 2,8 Quattro z USA a mianowicie mam błąd 16721 (P0337) ,,Słaby sygnał czujnika położenia wału korbowego'' , przez co auto nie pali ponieważ komputer nie puszcza iskry. Wymieniłem czujnik wału na nowy i nic. Cały czas ten sam błąd, dodam że sam sobie to zepsułem ponieważ auto paliło , jeździło i nigdy mnie nie zawiodło. Problem pojawił się po wyjęciu instalacji silnika wraz z komputerem , po wsadzeniu instalacji z powrotem Audi przesało palić. Mam nadzieje że ktoś z Was jest w stanie mi pomóc , będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc.
wojtek_lbn Opublikowano 16 Lipca 2016 Opublikowano 16 Lipca 2016 Wg mnie- oscyloskopem sprawdzić jak wygląda i jaką siłę ma sygnał czujnika, zlokalizować "trasę" sygnału w instalacji, ewentualnie od razu którym pinem trafia on do sterownika, sprawdzić znowu sygnał (właśnie na wejściu do sterownika). Jeśli na wejściu do sterownika jest OK, tzn jest problem ze sterownikiem, a bardziej prawdopodobna jest opcja, że sygnał nie dociera do sterownika albo ma jakieś zakłócenia. Wtedy czeka Cie szukanie uszkodzenia w instalacji.
lukeduda Opublikowano 16 Lipca 2016 Autor Opublikowano 16 Lipca 2016 Dzięki za jakiś pomysł zawsze to jakiś plan działania. W poniedziałek oddaje go do elektryka żeby sprawdził sygnał, ponieważ nie posiadam oscyloskopu. Moje pytanie brzmi co i jak może zakłócać sygnał? Próbowałem dać nowe kable od wtyczki czujnika do sterownika i nic, dalej to samo. Obawiam się, że może to być uszkodzony sterownik, a tu pojawia się problem, ponieważ jest to amerykańska wersja i sterownik jest dostępny tylko w USA.
wojtek_lbn Opublikowano 16 Lipca 2016 Opublikowano 16 Lipca 2016 Jako takie zakłócenia w czujniku tego typu mogą powodować tylko uszkodzenia/przebicia przewodów, także jeśli na innych przewodach czujnik-sterownik było to samo, to faktycznie problemem może być sterownik. Zakładam, że odległość czujnika od koła impulsowego jest dobra? Zresztą, jeśli jest mocowany na śrubkę tak jak zwykle, to nie ma jak go źle ustawić. P.S. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę opcję, że coś całkowicie innego jest nie tak, a zupełnie przypadkowo powoduje to akurat taki błąd... Niestety, w takich przypadkach nie jestem w stanie za wiele pomóc, chociaż przekonałem się już kiedyś, że takie rzeczy się zdarzają.
lukeduda Opublikowano 24 Lipca 2016 Autor Opublikowano 24 Lipca 2016 Czujnik jest na śrubce i niema regulacji więc jest prawidłowo. Jutro odstawiam do elektryka i niech szuka może znajdzie co jest grane. Jak dojdzie i mi powie to opisze to na forum żeby inni mieli łatwiej później. Dzięki wielki za pomoc. No i elektryk dał radę w jeden dzień zlokalizował i usunął usterkę. Okazało się że w silnikach 2,8 AAH są dwa czujniki położenia wału korbowego jeden na kole zamachowym a drugi na bloku silnika i okazało się że jeden z kabli we wtyczce od czujnika na bloku jest naderwany i dlatego obiawiało się to słabym sygnałem czujnika położenia wału. Bardzo dziękuje za podpowiedzi w próbie ustalenia usterki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się