Arkom Opublikowano 19 Lipca 2016 Opublikowano 19 Lipca 2016 Witam, w najbliższym czasie zamierzam zabrać się za swoje auto - wymiana płynów, klocków itp - ogólny przegląd i "sewis". Zamierzam również zmienić olej i tu pytanie obecnie jezdzę na 10W40 Mobil a z tego co wiem silniki te wychodziły z fabryki na oleju 5W40. Na chwiilę obecną nic wybitnie złego nie dzieje się z silnikiem - trochę osywa się aparat zapłonowy a raczej języczek w nim ale tylko w początkowej fazie pracy silnika. Sam silnik nie jest idealnie szczelny ale zamierzam w ramach "sewrisu" wszystko porobić - uszczelnić pokrywę zaworów, rozrząd przy okazji jego wymiany oraz miskę olejową która też się poci. Na chwile obecną trochę oleju ubywa w silniki ale nie są to jakieś duże wartości od wymiany do wymiany od 1l do 1,5l max sądzę, ze to bardziej przez nieszczelności niż przez branie oleju przez silniki, Pytanie moje jest następujące warto przechodzić na 5W40 czy zostać przy tym oleju co jest, tj 10W40 mobil, lub zostać przy 10W40 tylko zalac jakiś lepszy olej typu motul?
lukasz51237 Opublikowano 19 Lipca 2016 Opublikowano 19 Lipca 2016 Pewnie zaraz zostanę obrzucony błotem, ale ja jako kilkuletni użytkownik A4 B5 1.6 ADP nie widzę sensu, żeby lać do tego silnika 5W/40. Raz, że to nie jest wysilony silnik, dwa stary silnik, nalotu pewnie ze 300-500tys, jak teraz nalejesz 5W to i tak go nie ożywi, a po trzecie po prostu szkoda kasy.
lukasz2107 Opublikowano 19 Lipca 2016 Opublikowano 19 Lipca 2016 ja tak zrobilem i jestem zadowolony.silnik chodzi ciszej i jest zrywniejszy ale nie przesadzajmy z ta zrywnościa.z tym ze ja nie mam żadnych wycieków ani ubytków oleju i przed zmiana też nie.
Arkom Opublikowano 20 Lipca 2016 Autor Opublikowano 20 Lipca 2016 silnik ma najechane 240 tyś. A kolego Lukasz 2107 jak przechodziłeś z 10W na 5W płukałeś silnik ? I jaki 5W zalałeś ?
lukasz2107 Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) Plukanki nie robiłem bo nie było takiej potrzeby i olej był od tego samego producenta.W poprzednim oleju nie było żadnego syfu nawet filtr nie był zapchany i leciutki.Castrol Magnatec 5w40 a był 10w40.Przejechałem 15 tys km i jestem zadowolony silnik pracuje znacznie lepiej niż na 10w40 Edytowane 20 Lipca 2016 przez lukasz2107
Arkom Opublikowano 20 Lipca 2016 Autor Opublikowano 20 Lipca 2016 No I teraz mam zagadke XD co zrobić ale chyba zaryzykuję I wleję 5W40 - jeszcze się z tym prześpię. Dzięki za info, może ktoś jeszcze robił takie eksperymenty I podzieli się swoimi doświadczeniami?
Robertk86 Opublikowano 21 Lipca 2016 Opublikowano 21 Lipca 2016 (edytowane) No I teraz mam zagadke XD co zrobić ale chyba zaryzykuję I wleję 5W40 - jeszcze się z tym prześpię. Dzięki za info, może ktoś jeszcze robił takie eksperymenty I podzieli się swoimi doświadczeniami? Na zimę to jest dobre rozwiązanie, 5w40 będzie lepiej smarować silnik przy dużym mrozie podczas rozruchu, 10w40 też dobrze smaruje, ale 5w jeszcze lepiej. Ale jak nie masz wycieków, silnik jest jeszcze w dobrej kondycji i nie pali ci dużo oleju, to możesz lać 5w40. ja chyba też na zimę wleję 5w 40. Mój silnik to 1.6 AHL rok 98. teraz mam zalany 10w40 Liqui Moly Mos2. Edytowane 21 Lipca 2016 przez Robertk86
Arkom Opublikowano 21 Lipca 2016 Autor Opublikowano 21 Lipca 2016 Zaryzykuje i wleję 5W zastanawiam się tylko jaki tzn jakiej firmy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się