Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI traci moc przy przyśpieszeniu ze stałej prędkości


krismaster2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem.

Od jakiegoś czasu silnik potrafi zamulić podczas dodawania gazu ze stałej prędkości.

Załóżmy, że poruszam się ze stałą prędkością np. 120km/h przez dłuższy czas i nagle chce dynamicznie przyśpieszyć... gaz w podłogę i co? nic.. samochód wręcz zwalnia (wrażenie takie jakby wyłączyła się turbina). Całkowite puszczenie gazu i ponowne wciśnięcie usuwa problem (tak jakby turbina wróciła znów do akcji).

Komputer nie pokazuje żadnych błędów, ani checków. Podejrzewam zawór N-75..

Czy ktoś miał podobny problem? Co to może być?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej może to być wina tego zaworu lub dvki. A jak samochód się zachowuje podczas dynamicznej jazdy ? Jakieś szarpnięcia dziwne odgłosy przy bucie pod czerwone pole się zdarzają? Czy problem tylko dotyczy tego co opisałeś jazdy ze stałą prędkością i wciśnięciu gazu w podłogę brak reakcji? Może też przepustnica się zacina ;) brak reakcji na gaz i spada z obrotów jak i prędkość po ponownym wciśnięciu reaguje dopiero. Też bym to sprawdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto podczas dynamicznej jazdy zachowuje się wzorowo - bez szarpnięć czy innych niepokojących objawów. Problem występuje tylko w przypadku wymienionym powyżej. Przepustnicę wykluczyłem na wstępie, ponieważ nie powinien zwalniać przy dodaniu gazu (mógłby ewentualnie w ogóle nie zareagować).

W takim razie w piątek zabieram się za przeczyszczenie zaworku, sprawdzę go też pod jakimś ciśnieniem czy gładko się otwiera. Muszę ściągać część pasa przedniego żeby się do niego wygodnie dobrać czy jest jakiś patent na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Muszę ściągać część pasa przedniego żeby się do niego wygodnie dobrać czy jest jakiś patent na to?

od dołu będziesz miał dostęp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór wymieniony. Wszystko działa ;)

były na nim jakieś widoczne uszkodzenia? np uszkodzona membrana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór wymieniony. Wszystko działa ;)

były na nim jakieś widoczne uszkodzenia? np uszkodzona membrana?

A to tam się jeszcze może zepsuć coś innego? U mnie membrana wyglądała jakby ją pies pogryzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jednak nie do końca rozwiązany - lag powrócił. Idąc za radą zajrzałem także do DV-ki (po bardzo nierównej walce udało mi się go wymontować) i membrana ostro podarta.

Dziś zakładam nową z plastikowym kołnierzem - powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dvka była rozwalona to nic dziwnego bo przepuszczala. Pojezdzij trochu z nowa i daj znac czy pomoglo :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolosalna różnica po wymianie DV - auto nigdy tak płynnie nie przyśpieszało :banan: , parę kucyków wróciło do stajni. Objawów laga też brak :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...