Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5] Czy mozna vag'iem zbadac pompe wspomagania kierownicy?


vieviur

Rekomendowane odpowiedzi

witam, czy jak mam zrypana pompe od wspomagania kierownicy to vag mi to pokaze? ostatnio troche zaczelo mi cos buczec przy skrecaniu, szczegolnie przy ruszaniu albo na postoju, takze musze jeszcze posprawdzac z tego co wlasnie czytam plyn, a po drugie jezeli to nie pomoze to pewnie bedzie oznaczalo ze pompa sie konczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli odgłosy faktycznie dochodzą z pompy przy kołach na w prost lub delikatnie skręconych to wymagana jest pilna interwencja - sprawdzenie stanu oleju ewentualnie podjechać do mechanika. Sprawdz też czy nie masz wycieku w okolicach pompy.

Jeżeli owe dźwięki dochodzą przy maksymalnie skręconych kołach to wynika to z zjawiaska kawitacji w pompie jak i zużycia eklsploatacyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, no wlasnie obawiam sie ze zaczyna lekko wyc juz od samego poczatku jak zaczynam skrecac kolami, czyli jak wyprostuje kierownice to przestaje, ale jak zaczynam skrecac np. na postoju to zaczyna sie ten dzwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdz poziom oleju może jest zbyt mało - pisałeś że to zrobisz ale nic nie mówisz jak z tym?

Po drugie szczelność pompy lub przewodu ssącego - ewentualna wymiana uszczelnień, sprawdzenie przewodu. Może nie koniecznie będzie zapaćkana olejem ale łapie powietrze które może powodować takie hałasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie jest napisane jak z tym olejem bo w tym tygodniu akurat jestem za granica i nie mam przy sobie fury. jak tylko wroce do siebie (za 2 dni) to sie za to zabiore i posprawdzam co jest grane. w kazdym razie wielkie dzieki za wskazowki i wrzuce jakis kolejny comment co udalo mi sie z tym zdzialac.

[ Dodano: 24-02-2007, 14:13 ]

no i juz wszystko jasne, okazalo sie ze oleju prawie nie ma i zaczelo wyc juz dosyc glosno, ale szybko dolalem i juz jest cichutko i milo ;) widze ze jedna rurka odchodzaca od tego zbiorniczka z tym olejem jest zapackana, mozliwe ze ten zacisk cos za slabo trzyma, dokrecilem na razie zacisk i zobacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B6 można sprawdzić parę rzeczy, trzeba wejść do [03 - ABS Brakes], a potem wybrać [08 - Measured blocks] i odpowiedni kanał. Niestety nie pamiętam w tej chwili, który... Chyba 08, wejdź po kolei, łatwo rozpoznasz, że to właściwy - będzie pokazywało między innymi kąt skrętu kierownicy, ciśnienie pompy i jeszcze dwie inne rzeczy (też już nie pamiętam co)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B5 nie sprawdzisz pompy VAG-iem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B6 [...] będzie pokazywało między innymi kąt skrętu kierownicy, ciśnienie pompy i jeszcze dwie inne rzeczy (też już nie pamiętam co)

Z tym kątem skrętu to super sprawa do ustawiania zbieżności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie jest ten zbiorniczek z plynem zeby sprawdzic ? i jezeli plyn bedzie do wymiany to jak go spuscic zeby wymienic na nowy

Możesz znaleźć informajcę o tym już na forum, wiele razy dyskutowaliśmy o tym.

Poza tym to dział "Diagnostyka VAG"

Jak staniesz przodem do silnika, to po prawej stronie - ten z zieloną nakrętką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...