sebco Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Witajcie Jestem po uszczelnieniu całej pompy, ciekła z 2 miejsc. Co ciekawe po umyciu silnika przestała lać. Po umyciu silnika było super bez zmian. Silnik myty bo szukałem wycieku oleju. Jednak obecnie po odbiorze od mechanika inaczej odpala na zimnym na ciepłym jak zawsze super Czyli na dotknięcie kluczyka. I tak miałem zawsze niezależnie czy zimny czy ciepły czy +30st czy -5st palił na dotyk, nie kręcił. Nawet jak miałem uszkodzone 3 świeczki w zimie przy -5 to na dotyk z lekkim przeciągnięciem. Po odbiorze mechanik powiedział, że obecnie przy pierwszym rozruchu pali dłużej czyli musi pokręcić ok. do 2 sekund. Powiedział że był przestawiony kąt wtrysku miał ok. 90 i przestawił na prawidłową ok. 54-56. Po wyjeździe samochód nie szedł jak dawniej, ale to się unormowało po kilkunastu kilometrach. Dziś rano było 10st i kręcił trochę dłużej. Zauważyłem też, że nie widzę aby odpalały się świece żarowe. Zwróciłem na to szczególną uwagę dziś rano przy tych 10st. Sprężynka na blacie oświeciła się dosłownie na 0,5sek i nie słyszałem aby kliknął przekaźnik. Ponieważ istnieje podgrzewanie w czasie pierwszych setek metrów to w tej sytuacji słyszałem jak przekaźnik się wyłączył po 800m. Boję się co będzie przy ujemnej temperaturze. Mam dostęp do podpięcia kompa – jakie zrzuty bloków zrobić, abyście mogli mi pomóc w ocenie poprawnie ustawionej pompy?
Hezen Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Jeśli miałeś ustawiony kąt wtrysku na 90 to się nie dziw że mróz był silnikowi niestraszny i super palił. Teraz z prawidłowym kątem wtrysku, lepiej troszke pokręcić niż obciążać układ korbowo-tłokowy. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
sebco Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2016 (edytowane) Jeśli miałeś ustawiony kąt wtrysku na 90 to się nie dziw że mróz był silnikowi niestraszny i super palił. Teraz z prawidłowym kątem wtrysku, lepiej troszke pokręcić niż obciążać układ korbowo-tłokowy. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka w jaki sposób obciąża? poniżej mój log z 2014 roku: http://vaglog.pl/log_272687.html Rozumiem że kąt wtrysku to ta kolumna gdzie jest 95,96 non stop? Bo jak dla mnie to 2 kolumna nie licząc time stamp? A jeśli tak to mój kąt wtrysku nie miał wartości 90 tylko 40-45 Może mi ktoś powiedzieć która to kolumna ? Edytowane 2 Sierpnia 2016 przez sebco
Hezen Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 00 BS drugie okno od lewej Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
sebco Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2016 (edytowane) Więc nie wiem gdzie mój mechanik widział 90 jak jest 40-45. Co prawda w 2014r ale od tamtej pory nic się nie zmieniło, silniczek pracuje tak samo i palił tak samo. Czy możliwe jest aby kąt wtrysku przestawił się o te 45 a ja tego nie odczułem przy odpalaniu przez te 2 lata? Pytałem mechanika czy sprawdzał kąt przed zrzuceniem pompy powiedział że tak. Ale może tylko tak powiedział. Chyba wychodzi, że muszę zrobić logi. Jakie najlepiej do oceny? Edytowane 2 Sierpnia 2016 przez sebco
karaluch8 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Zrób BS grupy 0. Wychodzi na to że w 2014 kat wtrysku miałeś w miarę Okey.
sebco Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Zrób BS grupy 0. Wychodzi na to że w 2014 kat wtrysku miałeś w miarę Okey. szkoda że nie zrobiłem przed oddaniem
karaluch8 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Zrób BS grupy 0. Wychodzi na to że w 2014 kat wtrysku miałeś w miarę Okey. szkoda że nie zrobiłem przed oddaniem Dobra, nad czym ubolewasz? Zrób ten log, jeśli wyjdzie że zły kąt, to znaczy że partacz a nie mechanik to robił.
sebco Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2016 logi z dnia dzisiejszego basic: http://vaglog.pl/log_272882.html measuring: http://vaglog.pl/log_272883.html czemu w basic (czyli gdy miga sprężynka) nie pokazuje kąta wtrysku? Sprawdziłem od razu błędy - brak a tutaj link do odpalania zimnego silnika z dzisiejszego poranka przy +16,5st https://goo.gl/photos/QvGuKJsk19xYLLrn6
karaluch8 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 O facet Kąt wtrysku leży i kwiczy - 0. A ile powinno być dla tego silnika? 49-54? Do mechanika bym nie wracał i zrobił to sam. Jeśli w tym silniku jest regulacja na kole od pompy to 3 śruby popuscić i przyśpieszyć.
sebco Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2016 O facet Kąt wtrysku leży i kwiczy - 0. A ile powinno być dla tego silnika? 49-54? Do mechanika bym nie wracał i zrobił to sam. Jeśli w tym silniku jest regulacja na kole od pompy to 3 śruby popuscić i przyśpieszyć. ale to ma być widoczne w measuring czy basic. czy tu i tu?
karaluch8 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 O facet Kąt wtrysku leży i kwiczy - 0. A ile powinno być dla tego silnika? 49-54? Do mechanika bym nie wracał i zrobił to sam. Jeśli w tym silniku jest regulacja na kole od pompy to 3 śruby popuscić i przyśpieszyć. ale to ma być widoczne w measuring czy basic. czy tu i tu? W basic. Druga kolumna.
sebco Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2016 O facet Kąt wtrysku leży i kwiczy - 0. A ile powinno być dla tego silnika? 49-54? Do mechanika bym nie wracał i zrobił to sam. Jeśli w tym silniku jest regulacja na kole od pompy to 3 śruby popuscić i przyśpieszyć. ale to ma być widoczne w measuring czy basic. czy tu i tu? W basic. Druga kolumna. Cóż rozmwiałem z mechanikiem w basic seting nie ma prawa pokazywac tylko w measuring block w blokach mierzonych. Pokaźcie mi jakiś LOG z 000 z basic setings że jest tam pokazywany kat wrysku
radimm Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 (edytowane) O facet Kąt wtrysku leży i kwiczy - 0. A ile powinno być dla tego silnika? 49-54? Do mechanika bym nie wracał i zrobił to sam. Jeśli w tym silniku jest regulacja na kole od pompy to 3 śruby popuscić i przyśpieszyć. ale to ma być widoczne w measuring czy basic. czy tu i tu? W basic. Druga kolumna. Cóż rozmwiałem z mechanikiem w basic seting nie ma prawa pokazywac tylko w measuring block w blokach mierzonych. Pokaźcie mi jakiś LOG z 000 z basic setings że jest tam pokazywany kat wrysku Mechnik głupoty mówi. BS grupa 000 pozycja 2 - wymagane wartości 49-51 amen masz tu jakiś filmik z yt jest pokazne BS i grupa 000 z wartościami dla pozycji drugiej Edytowane 4 Sierpnia 2016 przez radimm
sebco Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2016 (edytowane) W basic settings mam w celce 2 wartość 38, ale tylko na zapłonie bez załączonego silnika. tak jest u mnie na odpalonym: https://goo.gl/photos/zTMuq7BPjHts13iZA a na zapłonie bez odpalonego jest tak: https://goo.gl/photos/rV3DVnq74YcwiZtJ7 Edytowane 4 Sierpnia 2016 przez sebco
karaluch8 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 O facet Kąt wtrysku leży i kwiczy - 0. A ile powinno być dla tego silnika? 49-54? Do mechanika bym nie wracał i zrobił to sam. Jeśli w tym silniku jest regulacja na kole od pompy to 3 śruby popuscić i przyśpieszyć.ale to ma być widoczne w measuring czy basic. czy tu i tu? W basic. Druga kolumna. Cóż rozmwiałem z mechanikiem w basic seting nie ma prawa pokazywac tylko w measuring block w blokach mierzonych.Pokaźcie mi jakiś LOG z 000 z basic setings że jest tam pokazywany kat wrysku Powiedz mu ze jest idiota i żeby wrócił do książek A nie do naprawienia samochodów. Pompa do ustawienia. Po co dalej się kucisz? ... nie lubię takich ludzi.
sebco Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2016 (edytowane) skoro ja ma w basic settings 0 na odpalonym czy to oznacza źle ustawiona pompę i trzeba kąt wtrysku poprawić luzując pompę? O facet Kąt wtrysku leży i kwiczy - 0. A ile powinno być dla tego silnika? 49-54? Do mechanika bym nie wracał i zrobił to sam. Jeśli w tym silniku jest regulacja na kole od pompy to 3 śruby popuscić i przyśpieszyć.ale to ma być widoczne w measuring czy basic. czy tu i tu?W basic. Druga kolumna.Cóż rozmwiałem z mechanikiem w basic seting nie ma prawa pokazywac tylko w measuring block w blokach mierzonych.Pokaźcie mi jakiś LOG z 000 z basic setings że jest tam pokazywany kat wrysku Powiedz mu ze jest idiota i żeby wrócił do książek A nie do naprawienia samochodów.Pompa do ustawienia. Po co dalej się kucisz? ... nie lubię takich ludzi. nie kłucę się ale przygotowuję argumenty dla mechanika. Nie udowadniam, że mam rację tylko przekonujecie mnie że mechanik nie ma racji. I ja o tym wiem, tylko jego muszę przycisnąć. Chodzi o to że to zaufany mechanik i robi samochody od 14 roku życia. Sądzę że popełnił błąd w sztuce. Dziękuję za pomoc Edytowane 4 Sierpnia 2016 przez sebco
Hezen Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 (edytowane) Jak w BS masz 0 to kąt jest opóźniony - pompe trzeba przestawić w stronę silnika. Na zapłonie zawsze pokazuje 38 W MB będzie pokazywać inną wartość bo jest uwzględniana temperatua płynu chłodzącego/paliwa (ktoś bardziej ogarnięty musiałby napisać) Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 4 Sierpnia 2016 przez Hezen
sebco Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Jutro do mechanika jadę. Podepniemy jego urządzenie. Sugeruje błędy pomiarowe programu, ewentualnie urządzenia, ale skoro pokazuje dobre wartości gdzie indziej to jak można mówić o błędach programu czy urządzenia. jutro dam znać jaki wynik I cóż okazało się że faktycznie pompa przestawiła się po dokręceniu. Mechanik powiedział że zdarzyło mu się to pierwszy raz, na setki samochodów. Po prostu nie mógł uwierzyć że taki błąd w sztuce. Ustawił mi 63-69. Samochód ma już trochę nalatane więc stwierdził że podciągnie o te 10.
karaluch8 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Jutro do mechanika jadę. Podepniemy jego urządzenie. Sugeruje błędy pomiarowe programu, ewentualnie urządzenia, ale skoro pokazuje dobre wartości gdzie indziej to jak można mówić o błędach programu czy urządzenia. jutro dam znać jaki wynik I cóż okazało się że faktycznie pompa przestawiła się po dokręceniu. Mechanik powiedział że zdarzyło mu się to pierwszy raz, na setki samochodów. Po prostu nie mógł uwierzyć że taki błąd w sztuce. Ustawił mi 63-69. Samochód ma już trochę nalatane więc stwierdził że podciągnie o te 10. Powiedzmy że może zostać.. Oczywiście robił to na w pełni rozgrzanym silniku?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się