szpilek Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Witam wszystkich forumowiczów! Jest to mój pierwszy wpis, zatem jeśli będzie coś nie tak to proszę o wyrozumiałość i wskazówki na przyszłość. Ostatnio zaniepokojony tym, że nie udało mi się wycisnąć z mojej audi więcej niż 160 km/h postanowiłem pobawić się trochę w diagnostykę mojego autka. Poniżej przedstawiam logi statyczne i dynamiczne. Auto jak w temacie, przebieg teoretyczny 245tyś km. Z błędów w sekcji engine wyskakuje tylko "18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster" co jak czytałem może być związane z czujnikiem g266, gdyż taki błąd występuje w sekcji instruments "00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)". Dynamiczne: gr 1: http://vaglog.pl/log_274598.html gr 4: http://vaglog.pl/log_274604.html gr 10: http://vaglog.pl/log_274602.html gr 11: http://vaglog.pl/log_274603.html Statyczne: gr 3: http://vaglog.pl/log_274616.html gr 4: http://vaglog.pl/log_274617.html gr 8: http://vaglog.pl/log_274618.html gr 11: http://vaglog.pl/log_274620.html gr 13: http://vaglog.pl/log_274619.html gr 23: http://vaglog.pl/log_274622.html To co mi się nie podoba to spadek ilości przepływającego powietrza wraz ze wzrostem prędkości obrotowej. Co wy na to?
bigu888 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Przepływka ostro zaniża co równa się drastycznym cięciem dawki - jeśli w logach dyn 010 i 001 masz do końca but w podłodze. Możesz spróbować wyczyścić, ale ostrzegam że można zabić całkowicie przepływkę!!! Najlepiej kup nówkę-taką samą koniecznie-lub jak masz możliwość używki sprawdzić i ew. oddać to możesz tak. Wymiana 5min z popijaniem piwka;)
szpilek Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Po zamianie przepływki na nową, z golfa 4 1.9 tdi trochę lepiej, aczkolwiek tendencja ta sama - dalej widać, że maleją wskazania przy wzroście prędkości obrotowej i co za tym idzie sterownik tnie dawkę. Wcześniej jechałem tym golfem i przepływka pokazywała w przybliżeniu tyle ile chciał ecu w całym zakresie obrotów. Niżej moje logi dynamiczne: gr 3: http://vaglog.pl/log_274955.html gr 4: http://vaglog.pl/log_274951.html gr 8: http://vaglog.pl/log_274952.html gr 10: http://vaglog.pl/log_274953.html gr 11: http://vaglog.pl/log_274954.html
bigu888 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 To, że masa powietrza spada wraz ze wzrostem obrotów to jest prawidłowa tendencja przy dużym obciążeniu tylko oczywiście nie powinno spadać aż do tak niskich wartości! Według logu 008 problem zaczyna się od 3654 RPM, do tego miejsca jest prawidłowo, tzn. dawkę ustala mapa ograniczenia momentu, później już mapa ograniczenia dymu tnie dawkę - bo jest za mało powietrza. Jeśli na nowej przepływce masz to samo, no to znaczy że faktycznie masz za mało powietrza! Albo nieszczelność w dolocie, albo turbina daje za mało po prostu.
szpilek Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Dzięki za odpowiedź. Opiszę jeszcze jakie testy wykonałem wczoraj na swojej przepływce, gdyż zakładam że jest ona sprawna. Pomiary wykonałem z wyciągniętym filtrem powietrza. Na postoju, przy zwiększaniu obrotów do 3000 vag pokazuje maksymalnie 450 mg/str, natomiast równocześnie woltomierz w całym zakresie płynnie zwiększa napięcie od 1.83V do 3,8V. Później na przewód pomiarowy( wtyczka - nr. 5) podałem napięcie stałe względem masy tak, aby vag pokazywał 850 mg/str (przepływomierz wypięty). Wykonałem testy na drodze i co ciekawe przy wyższych obrotach, powyżej 3000 wartość na vagu malała do 600 mg/str przy 4000, a moim zdaniem powinna być stała, skoro napięcie podane było stałe. Co wy na to! Dodam jeszcze, że gruszka nie porusza sztangą, zawór westgate jest cały czas zamknięty.
Jarol Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Turbosprężarkę i doładowanie zostaw w spokoju bo wszystko jest ok. Problem jest ewidentnie z przepływką. Po zmianie masz spora poprawę ale góra i tak minimalnie tnie dawkę. Jeśli nowa przepływka była o tych samych numerach ( lub zamiennych) to albo masz gdzieś nieszczelność w dolocie między przepływką a turbosprężarka albo nowa przepływka też nie do końca jest sprana. Ja chcesz to możesz podjechać do mnie to Ci wywalę w sofcie przepływkę i dawkę przełączę na MAP sensor.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się