Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca na wolnych obrotach po zapaleniu silnika.


mareksse

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam audi a4 b6 3.0 (multitronic) od ponad 3,5 roku. Ostatnio zauważyłem że gdy odpalam auto (zimne lub też niekoniecznie) obroty przez kilka sekund skaczą oraz czuć drgania.

Objaw po chwili ustaje i nic złego dalej się nie dzieje. Nie ma żadnych błędów w komputerze świece są wymienione. Objaw się nie powtarza gdy np. stoję na skrzyżowaniu.

czy macie może jakiś pomysł co to może być?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radzę do ogarniętego mechaniora z VCDS i zobaczymy. stawiam na wypadanie zapłonów. Check jest czy nie ma i nie było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź okno nr 3 w grupie 14, jest tam podana całkowita liczba wypadniętych zapłonów, do 5 jest dopuszczalne.

Kompresję mierzyłeś?

Możesz też mieć problemy z elektryką, np. zimne luty w ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno problemem może być niesprawna odma a szczególnie zawór odpowietrzający skrzynię korbowodową ale po wymianie tego zaworu poki co różnicy nie widzę.

Edytowane przez tomgrom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


po wymianie tego zaworu poki co różnicy nie widzę

Nowy z ASO za ponad 300zł czy używka z alledrogo?

Rozbierałeś ją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy z aso za 360, rozbierałem, i stan szrotowy, membrana sparciała i zasyfiona totalnie, teraz tak jakby autko pracowało jednak kulturalniej na wolnych obrotach a zbiegiem okoliczności po wymianie tego zaworu padła mi chyba świeca (mimo, że niedawno komplet wymieniałem) i stąd może nadal mały problem przy odpalaniu i czasami po dogrzaniu silnika też wypadanie zapłonu na jednym cylindrze (cewki przekładane a wypadanie zapłonu nadal na tym samym cylindrze), wymienię święcę to się zobaczę czy będzie róznica w odpalaniu i podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem problem podobny ( przed remontem ) problem opisywałem na forum. Działo się tak, że zawsze po nocnym postoju lub dłuższym postoju po odpaleniu szarpało przez kilka sec motorownią. Później przestawało i było ok nie wyświetlał się check ani nie było błędów wypadania zapłonów. Podczas remontu okazało się, że popękane są pierścienie metalowe na wałkach rozrządu ktoś jak składał wcześniej silnik ( obydwie głowice są z 2009 r) spaprał robotę i zakładając pierścień nie zauważył jak pękł....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...