Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AVB] Dziwny dźwięk przy dodawaniu gazu


Plusa1338

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio moje audi zaczęło dziwnie chodzić, przy dodawaniu gazu wydaje specyficzny dźwięk i jakby tego było mało jak wczoraj jechałem to zapaliła się czerwona kontrolka akumulatora i samochód zgasł próbowałem zapalić ale coś jakby go dusiło.

Gdy się zatrzymałem próbowałem znowu, ale jak przekręcałem kluczyk to było słychać jakieś pykniecie i gasło światło w samochodzie żadnego glosu rozrusznika , zdechł i trzeba było holować do domu ...

Wiecie co mogło by spowodować tą awarię ? Akumulator sprawdzany podaje 12,3 V ..
Oto i dźwięk

Edytowane przez Plusa1338
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz czy ci sie alternator nie skończył i nie blokuje wielorowka albo napinacz wielorowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie kreci pierwsze podejrzenie to glowica , sprawdze jak zdejme zderzak i obroce silnikiem
Byłem u znajomego mechanika i rozebrał przód samochodu , rozrząd przeskoczyl i co za tym idzie jego wymiana , dzisiaj ma zajrzeć do niego co było przyczyną przeskoczenia


Samochod podlaczony pod Komputer , wykazało dwa błędyna 2 i 3 pompowtrysku. Wyjęte wszystkie wczoraj jadę zawieźć je i sprawdzić do jakiegoś serwisu
Mam pytanie czy jak to nie jest przyczyną awarii samochodu to mogło być tak że urwał się ktorys zawór ? Nie wiem czy jest też sens ściągać głowice bo to już nie będzie to samo i wydaje mi się że głośniej by chodził po wymianie głowicy , fabryka to fabryka. Czyli zostałaby opcja wymiany silnika.
Tylko czy silnik 130km podszedłby do mojego ? Co z komputerem ?

Proszę o szybką odpowiedź Edytowane przez Plusa1338
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie głowicy to odkręcenie 10 szpilek kolektora i pompy vacum. Jak zrobi to ogarnięty mechanik to nie ma czego się bać.

Edytowane przez jaceko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli głowica dobrze zregenerowana to niema z nią žadnych kłopotów.

Jezeli twoj silnik zdrowy to po co pakować sie w koszty? Zrób głowice jeśli to ona i jeździj dalej.

Zmierz kompresje na cylindrach.wtedy bedzie coś wiadomo o głowicy, pierścieniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vf8kll.jpgtBVVQ6.jpg
Mamy Winowajce...



2 i 3 Pompowtryskiwacz lał paliwo tak że aż wypaliło dwa tłoki..

pompowtryskiwacze jeszcze nie sprawdzane ( 50 zł za 4 , znalazłem w okolicy za 20 zl za 4 .. ) więc zaryzykowałem i mechanik odkręcił głowicę, żeby sprawdzić w czym przyczyna.

Poinformował mnie o tym, że nie wie czy jest sens to naprawiać, jak to przewyższy koszt silnika to lepiej silnik wymienić i bez problemu zrobiłby to.

Z tego co mi mówił to silnik AVB , AWX I AVF niczym się nie różni prócz turbo, komputerem itd. słupek ten sam, więc szukam nowego silnika.

Myślę, że ten samochód przed moim zakupem miał już coś robione bo przy odkręcaniu wszystkiego, w niektórych miejscach były inne śruby..

Edytowane przez Plusa1338
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach jest blok silnika z dwoma widocznymi tlokami. Jeśli gładź na cylindrach jest ok to wymienić chore części przy okazji mały remont silnika i smigać dalej. Kupując inny silnik nigdy nie masz gwarancji że nie będzie dobry.

Edytowane przez jaceko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup używke tłoka. Składając swój zamkniesz sie w jakichś 2,5-3k z robotą, no moźe ciut więcej zalezy od robocizny jakbyś sam umiał go poskładać to 1k+ by ci w kieszeni zostało, a tak to sam słupek ze 3k, pd i tak musisz kupić tego co lAł, uszczelnienia pd uszczelki śruby półpanewki szklanki pasek i wyjdzie 4-4,5k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup używke tłoka. Składając swój zamkniesz sie w jakichś 2,5-3k z robotą, no moźe ciut więcej zalezy od robocizny jakbyś sam umiał go poskładać to 1k+ by ci w kieszeni zostało, a tak to sam słupek ze 3k, pd i tak musisz kupić tego co lAł, uszczelnienia pd uszczelki śruby półpanewki szklanki pasek i wyjdzie 4-4,5k

przemyśle to co napisałeś.

3k to wydaje mi się że z osprzętem , a ja rozważam zakup gołego słupka to kosz ok. 900 - 1000 zl, a resztę przełoże ze starego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja rozważam zakup gołego słupka to kosz ok. 900 - 1000 zl, a resztę przełoże ze starego

chyba sam blok.

To swoją głowice musisz i tak robić za tyle jak kupisz niewiadomo co za taką kase kupisz. To lepiej kup całego anglika na chodzie za 6k i przełoż cały kompletny silnik z turbiną pompkami całym osprzętem, felgi ci zostaną i w huu plastyku do sprzedania

Iwtedy bedziesz miał w oryginale nierozbierany.

Edytowane przez nik23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja rozważam zakup gołego słupka to kosz ok. 900 - 1000 zl, a resztę przełoże ze starego

chyba sam blok.

To swoją głowice musisz i tak robić za tyle jak kupisz niewiadomo co za taką kase kupisz. To lepiej kup całego anglika na chodzie za 6k i przełoż cały kompletny silnik z turbiną pompkami całym osprzętem, felgi ci zostaną i w huu plastyku do sprzedania

Iwtedy bedziesz miał w oryginale nierozbierany.

http://allegro.pl/silnik-audi-a4-b6-vw-passat-b5-fl-1-9tdi-avf-130ps-i5086767863.html

nie mam tyle kasy żeby kupować anglika i przekładać , kupię goły słupek taki jak tu tylko że z AVB i ze starego przełożę turbo itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zadzwoń wcześniej i zapytaj żeby sie nie okazało ze goły blok kupujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blisko mnie jest gościu co sprowadza i rozbiera samochody i ma właśnie silniki na sell , więc podjade i zobacze na żywo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma właśnie silniki na sell

ech... :decayed:

najlepiej jeżeli silnik, można uruchomić w aucie dawcy i zrobić logi statyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć , dawno tutaj nie zawitałem ze względu na samochód.. Dopiero wczoraj wyjechałem z warsztatu samochodem .

Naprawa jednak zakończyła się wymianą silnika na nowy 1.9TDI 101KM AVB ( ponieważ dużo by mnie wyniosło zmiana na awx / avf )

z przebiegiem 220kkm ( choć w to wątpię ) i paroma częściami do nowego silnika, a oto one :

- Uszczelniacz na wał

- Łożysko igiełkowe

- Łożysko oporowe

- Uszczelka pod klawiaturę

- Komplet oringów na pompowtryskiwacze

- Filtr oleju

- Tarcza sprzęgła LUK

- Plecionka 10x55 ( + wydłubanie kata )

- Wąż wody króciec

F0qJ3L.jpg

2T2pPy.jpg

Silnik gotowy do montażu:

POtrqv.jpg

i już na samochodzie

EAmmkC.jpg

Oczywiście pierwsze odpalenie nie odbyłoby się bez plaka ( rozładowany aku , ale podpięty pod prostownik na 10 min )

i dziś już pali na dotyk

Miejmy nadzieję, że przejedzie drugie tyle od fabryki :)

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc :)

Edytowane przez Plusa1338
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie tajemnica to ile dałeś za silnik?

Cały kompletny kupiłes?

Nie tajemnica :) kupiłem goły słupek za 800 zł i swoje graty ze starego przełożyłem do nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...