Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wahaczy górnych - pytanie


scOOtt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Borykam się od pewnego czasu z tematem stuków w przednim zawieszeniu. Stuki pojedyncze pojawiają się tylko i wyłącznie podczas manewrów parkowania. Przy skręconych kołach niezależnie czy lewo czy prawo jak auto wolno się toczy słychać stuk pojedynczy czasem w takich seriach dwu-trzy krotnych wydaje mi się, że dochodzą tylko z prawej strony. Do tego od niedawna przy jeździe na wprost na nierównościach słyszalne są dźwięki z prawej strony takie telepanie. Byłem u dwóch mechaników i tak: Pierwszy mówi, że to półoś nic nie wspominał o wahaczach. Drugi bardziej renomowany w mieście zajmujący się tylko zawieszeniami stwierdził, że do wymiany są wahacze górne prawe - lewych jeszcze nie słychać ale zasugerował wymienić po obu stronach. Kiedy mu powiedziałem o stukach przy parkowaniu przy skręcie kół tylko przy małych prędkościach, że podejrzewam półoś - wykluczył ją i stwierdził, że jeśli stuki się pojawiają przy odjętym gazie to na pewno puka przegub zewnętrzny.

Mam zatem do Was pytanie - wielokrotnie już wydawałem kasę w błoto u "specjalistów mechaników" - co zatem sugerujecie ? Wymienić wahacze górne prawe x2 i lewe x2 + przegub z prawej i lewej strony ?

Czy jest jeszcze jakaś możliwość zdiagnozowania skąd pochodzą owe stuki podczas parkowania.

Zaznaczam, że stuki czasem pojawią się też podczas gwałtownego zahamowania.

Nie pojawiają się podczas normalnej jazdy po mieście czy trasie zarówno na wprost jak i podczas skręcania.

Dodam, że zawieszenie mam gwintowane firmy AP.

Bardzo Was proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez scOOtt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżęli stuka ci np. na bruku lub trelince przy wolnej jeździe to pewnie są to górne wahacze. Nasila się to przy lekkich skrętach w tych samych warunkach.

Plusem górnych jest to, że można zdiagnozować luzy bez większych problemów nawet na opuszczonym aucie - będzie czuć przy ruszaniu kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałbym w takim razie ( jeżeli diagnoza mechanika była słuszna, który przecież widział to na żywo), wymienić 2x lewe wahacze górne, przegubu bym póki co nie ruszał jeżeli jest w dobrym stanie, ciężko to ocenić z perspektywy forum nie widząc, ale jeżeli stuk jest tylko przy skręcie z niską prędkością to na pewno lewe górne do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy po wymianie wahaczy gornych przednich trzeba robic geometrie i zbieznosc koł ??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Daniel85 napisał:

Panowie czy po wymianie wahaczy gornych przednich trzeba robic geometrie i zbieznosc koł ??? 

Nie . Po wymianie wahaczy nie trzeba. 

Co innego jak wymienisz końcówki drążka - wtedy tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...