Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1Z] Przestaje przyspieszać


ocio19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam od pół roku A4 B5 1.9 TDI 1Z z 1995r. Od zakupu jest z nią pewien problem - mianowicie na 4 i 5 biegu, przy wyższych obrotach i prędkościach (4 bieg przy ok 3300-3500, 5 bieg powyżej 3000, raczej losowo) auto nagle przestaje przyspieszać, ba, mimo pedału gazu w podłodze zwalnia/prędkość stoi w miejscu. Po odpuszczeniu gazu, i ponownym jego wciśnięciu auto ponownie łapie przyspieszenie do trochę wyższej prędkości niż wcześniej, ale po chwili znowu go "odcina". Dzisiaj pocisnąłem autko na 3 biegu pod ok. 4200 obrotów, 110 km/h - nie odcięło przyspieszenia, więcej cisnąć nie chciałem.

Nie wiem czy dość zrozumiale napisałem, podam więc przykład - wjeżdżam na autostradę, 3 bieg do ok 3 tys obr, 4 bieg do 3 tys obr (do tego momentu wszystko jest ok), następnie 5 bieg, pedał gazu w podłodze - 3 tys obrotów, ok 120 km/h - samochód przestaje przyspieszać. Odpuszczam pedał gazu, wciskam znów - przyspiesza do 130-140 km/h, znowu go odcina. Zazwyczaj w tym momencie wciskam tempomat i jadę, ponieważ jeżdzę max 140 na autostradach.

Przechodząc do sedna - co według Was, może być przyczyną? Jestem laikiem, więc na początku podejrzenie rzuciłem na turbinę, myśląc, że pewnie do regeneracji. Ale zastanawiający jest fakt, że na niższych biegach nie odcina przyspieszenia na wyższych obrotach. Wczoraj pomyślałem o EGR, odpiąłem więc wężyk od EGRu, nie zaślepiałem go. Nic to nie dało, jutro zaślepię wężyk, zobaczę znów.

Oczywiście udam się do mechanika, ale chciałbym mieć ogólny pogląd na to co, wg waszego doświadczenia, może temu silnikowi dolegać, aby mechanik mnie nie skroił na regeneracji turbiny, nie sprawdzając nic innego.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu pojawia się już drobny problem.. nie mam ani kabla do podłączenia, ani programu. Najwyżej kupię, tylko tu pytanie - A4 z 95r ma OBD 1, czy OBD 2?

Edytowane przez ocio19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne przeladowanie. W 1z nie ma geometrii w turbo wiec winny bedzie zaworek n75. Od bidy mozesz sprawdzic najpierw czy dasz rade ruszyc sztanga na gruszce przy turbo. I gdybys zalatwil kabel to sprawdzic czy prawidlowo pokazuje czujnik cisnienia doladowania. Lub jesli nie masz nic to zrobic by-pass omijajac n75. Ktory tutaj dziala cisnieniowo a nie ma podcisnienie. Aby sprawdzic gruszke od turbo wez duza strzykawke i ''dmuchnij'' nia przez wezyk do gruszki i sprawdz czy sie sztanga przesunie i sama nie wroci tylko czy nedzie stala w miejscu dopoki nie cofniesz tloka strzykawki. Aby auto dzialalo to wszystkie wezyki musza byc na miescu i byc cale bez najmniejszych dziurek. (Ten od egr gdy odpinamy nalezy zaslepic ale to jest istotne gdy turbo jest sterowane pdcisnieniem jak w afn a nie tak jak tutaj w 1z)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz OBD 2, nawet brat w passacie 94r ma takie gniazdo.

Sprawdz wszystkie wężyki, jeśli szczelne to do podstawienia lub regeneracji N75

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zamówiłem kabel OBD II. Jakie oprogramowanie będzie do niego najlepsze? Kupiłem taki: http://allegro.pl/show_item.php?item=6288392203

Co do N75.. bardzo prawdopodobne, że ogólnie mam pomieszane przewody od N75 i turbiny. Na internecie znalazłem taki oto schemat, który podobno też jest dla 1Z: http://obrazki.elektroda.pl/2840938600_1321934511.jpg

A u mnie od N75 wychodzi przewód, który był podpięty do EGR (zatkałem ten przewód).

W każdym razie bardzo możliwe że jutro podjadę do mechanika - zlecić mu po prostu sprawdzenie wężyków i czyszczenie/wymianę N75, aby nie dać się naciągnąć na regenerację turbiny?

Edytowane przez ocio19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbine masz bezobsługową, czyli nie musisz się martwić o zapiekającą się geometrie.

Ogarnij wężyki oraz n75 i będzie cacy :D

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u mnie miałem podobny problem w 1Z jak przepływka padała. Z czasem problem się nasilał do takiego momentu że na 2-ce nie chciał już ciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem w warsztacie, okazało się że wężyk na dole od turbo był popękany i odpadł. Mechanik powiedział, że już wszystko jest ok, wymienili i przykręcili węża. (mam nadzieję, przetestuję na autostradzie A4 wieczorem;) )

Sam zaglądałem, i nie mogłem ni cholery dobrać się do tych węży tam, nic nie widziałem.. jednak za bycie samochodowym "nieogarem" płaci się mechanikom.

Dzięki za pomoc w temacie, mam nadzieję że problem zażegnany i wątek można zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczesciej chodzi o błachostke :D

Jak wężyki stare to od razu wszystkie wymienić i mieć spokój na lata.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jednak chyba nie chodzi tutaj o taką błahostkę, jaką wymyślili "znawcy". Jak odcinało moc, tak dalej odcina, testowane na autostradzie. Może i coś tam lepiej ciągnie do momentu odcięcia, ale to nie jest to, co powinno być. Jutro pewnie będę reklamował "naprawę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To do sprawdzenia gruszka i n75.

Najlepiej jakbyś logi zrobił, to ktoś by Ci napisał co jest nie tak.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że N75, założyli nowy i auto zaczęło śmigać jak trzeba.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...