spetsnaz Opublikowano 20 Lutego 2007 Opublikowano 20 Lutego 2007 Witam!! Ostatnio naczytałem się o zaworku sterowania ciśnieniem turbiny, moje auto cierpiało na zaniki mocy powyżej 2,5-3k obr. Stwierdziłem że nadeszła pora wymiany zaworka N75, ale przecież Polak potrafi, wiec spróbowałem najpierw wyczyścić syf który znajdował się w dolnej części zaworka. (.. co tam, albo isę polepszy albo.. wiadomo co..) Najpierw wstrzyknąłem do zaworka niewielką ilość WD40, po czym usunąłem jej pozostałości z części, czynność powtórzyłem kilkakrotnie do momentu kiedy płyn WD40 wypływający z zaworka nie był już zabarwiony syfem z zaworka. Po zamontowaniu postanowiłem sprawdzić czy "jeszcze działa", okazało się że zaworek działa jak najbardziej prawidłowo. Lecz nie na tym polega moje zdziwienie. Może trafi się jakaś mądra głowa która odpowie mi jak jest możliwe że przed "naprawą" przy 3k obrotów moje auto jechało z prędkością o ok 15km/h niższą niż po czyszczeniu tego zaworka. W tej chwili przy 3k obrotów prędkość oscyluje w granicach 135-140km/k, wcześniej jeździłem tym autem ponad 7 miesięcy i przy 3k obrotów nie przekroczyłem magicznej bariery 130km/h. Teoretycznie nie ma możliwości żeby przy mniejszych obrotach silnika samochód osiągał większą prędkość.. ale uwierzcie mi, tak się stało. Może ktoś pomoże w wyjasnieniu tego zjawiska?? Respect spetsnaz
Gość MorgothDBMA Opublikowano 20 Lutego 2007 Opublikowano 20 Lutego 2007 na moje oko niemożliwe, ja mam [1Z] przy 3K trochę poniżej 140 Przełożenia skrzyni są stałe więc wydaje mi się to błędem pomiaru tym bardziej że piszesz było: nie więcej niż 130 a jest nie więcej 135-140, co daje około 5 km/h różnicy co jest moim zdaniem błędem pomiaru (patrzysz na obroty potem na prędkość a ta nie jest stała i w tym czasie minimalnie się zmieni : przy dwóch pomiarach możliwe że o 5 km/h) Inna sprawa - licznik przekłamuje - może tędy droga ?
spetsnaz Opublikowano 20 Lutego 2007 Autor Opublikowano 20 Lutego 2007 Jestem przekonany że nie jest to przekłamanie licznika, co do stosunku obrotów do osiąganej prędkości to też zdaję sobie sprawę z istnienia stałej zależności. Co jednak się wydarzyło że auto jedzie szybciej przy tych samych obrotach. Ma to związek z N75, bo tylko przy tej części grzebałem.. Nie mam zielonego pojęcia co się stało.. jest to dla mnie jak narazie niewytłumaczalne :eek:
Szymoonk Opublikowano 20 Lutego 2007 Opublikowano 20 Lutego 2007 Mam pytanie czy gdy ma sie uszkodzony zaworek spalanie paliwa wzrasta ? Bo ja mam ten problem i spala mi strasznie duzo jak na ten silnik ok 700km na pelnym baku ;/
1pt Opublikowano 20 Lutego 2007 Opublikowano 20 Lutego 2007 Wzrasta i to sporo, u mnie było to nawet 3 litry na 100 km. Zwiekszone spalanie może byc spowodowane również przez usterki turbawki. Podłącz się do VAGa - dostaniesz diagnozę
spanky Opublikowano 20 Lutego 2007 Opublikowano 20 Lutego 2007 wyglada na to ze była to wina N75 ....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się