Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kierownica w A4 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hejże Forumowicze !

Przeglądałem różne pokrewne tematy, lecz nie znalazłem rozwiązania typowo mojego problemu ( o ile czegoś nie przegapiłem) więc zwracam się do Was z bezpośrednią prośbą o pomoc.

Sprawa wygląda następująco:

Niedawno sprawiłem sobie Audi A4 B7 Avant z 2005 roku. To, że znajduje w niej jakieś uciążliwe "perełki" po poprzednim właścicielu to swoją drogą. Dziś chciałbym rozwiązać jeden temat, który mi nie daje spokoju:)

Mam kierownicę 4 ramienną z przyciskami obsługi radia, lecz oprócz skręcania i regulowania wysokości nie mogę nią nic innego robić.

Nie działa mi klakson oraz nie działa obsługa radia ( RNS-e). Nie działa również podświetlenie przycisków czyli tak na chłopski rozum - kierownica może nie być podłączona do prądu :) Chciałbym to naprawić i tutaj proszę Was o pomoc.

Od czego zacząć, gdzie szukać, jak to zrobić i czy w ogóle brać się za to samemu ?

Z góry wielkie dzięki za pomoc ! :)

Tomek

Opublikowano

Siemka Kodowales kierownicę vagiem?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Siemka Kodowales kierownicę vagiem?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Właśnie jeśli chodzi o podłączenie do komputera to jeszcze nic tam nie robiłem. Zacząłem od szukania mechanicznego rozwiązania gdyż za bardzo znajomi chyba nie mają opcji podpięcia kompa ( pomijając oczywiście oficjalnych elektroników w warsztacie)

Opublikowano

Zacznij od zdjęcia poducha i zobacz czy kable są powpinane możesz też podpiac kompa i zobaczyć czy polo czy ci się z poducha może być też walnie ta taśma za Kiera lub sam sterownik pod konsola

Naciapane z GT-N7105

Opublikowano (edytowane)

Skoro nie działa klakson to pewnie kable nie podpięte....dlaczego?

Nie chcę straszyć kolegi, miejmy nadzieję, że to z powodu doposażenia auta.

Dlatego zacznij od zdjęcia poduchy i zobacz czy jest jakiś kabel łączący kierownicę z modułem.

Potem Vagcom i zobacz czy łączy się ze wszystkimi sterownikami, tak jak pisze kolega wyżej.

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano (edytowane)

skoro nie działa klakson to penie kable nie podpięte....dlaczego?

nie chcę straszyć kolegi,, dlatego zacznij od zdjęcia poduchy i zobacz czy jest jakiś kabel łączący kierownicę z modułem.

Ja sam nie chcę się straszyć... no ale teraz to już tak naprawdę i tak nie będzie miało znaczenia... Co nie zmienia faktu, że zdaję sobie sprawę, że niepodpięty kabel będzie po prostu o czymś świadczył.

Możecie podpowiedzieć jak się zabrać za rozebranie kierownicy i odpięcie poduszki? Nie chciałbym zostać ustrzelony :)

Edytowane przez Zeva
Opublikowano (edytowane)

Wyłącz aku, poczekaj kilka minut. Chociaż piszą że i tak nie wystrzeli, nawet jak jest podpięty.

Z tyłu kierownicy masz dwie śruby, na torx 30, być może są zaślepki na srubach.

Jak odkręcisz poducha sama zejdzie.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano

Wyłącz aku, poczekaj kilka minut. Chociaż piszą że i tak nie wystrzeli, nawet jak jest podpięty.

Z tyłu kierownicy masz dwie śruby, na torx 30, być może są zaślepki na srubach.

Jak odkręcisz poducha sama zejdzie.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odkręciłem poduszke i wygląda na to, że wszystkie kabelki są popodłączane. Gdzie moge szukać dalej ?

Opublikowano

to już musisz całą procedurę zrobić jak przy wymianie kierownicy.

posprawdzać podłączenia, sprawdzić w VAGu kodowania, błędy itd.

bo są jeszcze wtyczki z drugiej strony modułu, od strony licznika.

Nikt nie wie co zrobił poprzedni właściciel, co chciał uzyskać...przed sprzedażą.

jak to wszystko ogarniesz i napiszesz, a najlepiej jak wrzucisz porządne zdjęcia tego co masz i powiesz co się dowiedziałeś... to coś się wymyśli...

Opublikowano

to już musisz całą procedurę zrobić jak przy wymianie kierownicy.

posprawdzać podłączenia, sprawdzić w VAGu kodowania, błędy itd.

bo są jeszcze wtyczki z drugiej strony modułu, od strony licznika.

Nikt nie wie co zrobił poprzedni właściciel, co chciał uzyskać...przed sprzedażą.

jak to wszystko ogarniesz i napiszesz, a najlepiej jak wrzucisz porządne zdjęcia tego co masz i powiesz co się dowiedziałeś... to coś się wymyśli...

Porozkręcałem obudowę kierownicy, wydaje mi się, że przejrzałem wszystkie wtyczki w okolicy i (niestety) wszystko jest popodłączane.

Czy jest możliwość, że kierownica nie będzie świecić z powodu niezaprogramowania jej przez VAGA? Czy jednak prawidłowe podłączenie gwarantuje chociaż podświetlenie?

Panowie wczoraj znajomy podłączył mi auto pod kompa i jeśli chodzi o kierownice wyskoczył mi taki błąd jak na zdjęciu :

http://ifotos.pl/zobacz/201609062_ahnaeqw.jpg

co to może znaczyć? co z tym zrobić?

Opublikowano

MF niepodłączone. Przewody, moduł, kodowanie do sprawdzenia.

Opublikowano

MF niepodłączone. Przewody, moduł, kodowanie do sprawdzenia.

Mam szansę podziałać w tym temacie jeszcze samemu czy już lepiej uderzać powoli w stronę elektromechanika?

Opublikowano

Masz. Zacznij od zakodowania VAG multifunkcji.

Opublikowano

Popytam i postaram się to zrobic:)

Powiedzcie mi jeszcze czy to ma znaczenie, że gdy włączam radio (rnse) to na ekranie startowym pojawia się napis rs4 a moje audi to zwykle a4. Czy to znaczy że radio jest nieoryginalne?

Opublikowano

Ekran startowy możesz zmienić.

Jak chcesz to zrób sobie

8e125bf0bf714d7c1dc7d41a7c50deb4.jpg

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...