Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Analiza logów 1.8T BFB - proszę o pomoc


mango_japko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, proszę o pomoc w analizie logów - dla mnie jako laika, wygląda na padnięte turbo. Auto nie jedzie, straciło moc. Jeżdżę nim sporadycznie, po odpaleniu obroty są na poziomie 1,2k rpm po czasie spadają. Na biegu jałowym auto delikatnie "bije" - nierówno pracuje.
Poniżej zamieszczam linki z vaglog:

DYNAMICZNE:

Z góry dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że po odpaleniu na zimno ma 1200 obr/min to norma, tak ma być, po około 2 minutach obroty spadną do około 800.

Masz problem z zapłonami, albo świece już stare albo cewki kończą swój żywot.

Być może przewody podciśnieniowe grześ są pęknięte i będą podobne objawy.

Pozatym auto po chipie , nie doładowuje, komp chce miś 2300 milibar a na około 1400 milibar.

Edytowane przez Shhaddoww
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje to tak jakby 4 cewka lub świeca trochę wypadała

z góry przepraszam za głupie pytanie ale po czym można to zauważyć w tych logach?

To że po odpaleniu na zimno ma 1200 obr/min to norma, tak ma być, po około 2 minutach obroty spadną do około 800.

Masz problem z zapłonami, albo świece już stare albo cewki kończą swój żywot.

Pozatym auto po chipie , nie doładowuje, komp chce miś 2300 milibar a na około 1400 milibar.

Czyli jak mechanik powiedział, że ten typ tak ma to się nie mylił.

Dodam tylko, że przed wykasowaniem błędów miałem takie w silniku(check na blacie):

3 Znalezione:

16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure

P1568 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Po zrobieniu dynamicznych, powrócił 16683

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece nie pomoga na nieladujace turbo, w aucie jest program jak juz bylo wspomniane, glownym problemem jest tak jak napisales bardzo slabo ladujace turbo, sprawdz szczelnosc dolotu i zawor dv, jak to bedzie ok to katalizator do zdjecia zeby ocenic stan turbiny i klapki wg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje to tak jakby 4 cewka lub świeca trochę wypadała

z góry przepraszam za głupie pytanie ale po czym można to zauważyć w tych logach?

To że po odpaleniu na zimno ma 1200 obr/min to norma, tak ma być, po około 2 minutach obroty spadną do około 800.

Masz problem z zapłonami, albo świece już stare albo cewki kończą swój żywot.

Pozatym auto po chipie , nie doładowuje, komp chce miś 2300 milibar a na około 1400 milibar.

Czyli jak mechanik powiedział, że ten typ tak ma to się nie mylił.

Dodam tylko, że przed wykasowaniem błędów miałem takie w silniku(check na blacie):

3 Znalezione:

16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure

P1568 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Po zrobieniu dynamicznych, powrócił 16683

Dość mocno cofa zapłony,

Musi być spora nieszczelność, padnięte Dv, sterowanie turbiny lub sama turbina.

Pozatym jeden z błędów mówił że nastawnik przepustnicy jest uszkodzony mechanicznie.

Edytowane przez Shhaddoww
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak ściana płaczu:

Świece: NGK PFR6Q x 4 (5773 czy 6458?)

Cewki: auto już jest po akcji serwisowej(mam wbite 28E9 w k.s. w 2011r.) jakbym potrzebował to: 06A 905 115 D/R/L/M?

Padnięte DV: 06A 145 710N?

Auto po chipie? Niemiec nic nie mówił...

Co do turbo to nawet jak mój mechanik się przejechał to stwierdził, że to jeździ ale jak 1.8 a nie 1.8T.

Mam również pytanie co do nieszczelności. Już wcześniej chciałem się do tego zabrać. Problem polega na tym, że nie mam kompresora i nie wiem czy taki 12V się nada(podejrzewam, że nie) a może taki na stacji gdzie się pompuje opony? Przeczytałem, że szczelność powinno się sprawdzać ciśnieniem takim jakie pompuje turbo, podać 1,2/2bar?

Mam 2003 modelowo 2004 -> test podejrzewam, że ma przebiegać identycznie jak tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=MEL3l1cnSyE

Wypiąć wąż od przepływki, odpiąć odmę i zaślepić, odkręcić korek oleju.

Wszystko się zgadza? Jestem laikiem jeśli chodzi o takie sprawy(jak będzie potrzeba wtedy auto pojedzie do mechanika, póki co chcę tego uniknąć) i z góry przepraszam za takie, mogłoby się wydawać, idiotyczne pytania

Oczywiście, dziękuję bardzo za każdą chęć pomocy!

Edytowane przez mango_japko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test szczelności powinien wyglądać tak.

Warto sprawdzić też szczelność kolektora ssącego bo tam też często pojawiają się nieszczelności.

Narazie sprawdź szczelność. Jeżeli będziesz miał pewność że jest ok bierz się za kolejne rzeczy.

Dv można łatwo sprawdzić wystarczy ją wyjąć i dmuchnąć w krućce i sprawdzić szczelność membrany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...