Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BPW] a wycięcie dpf


Harry Zott

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwne bo moje BPW Made in Germany, zarówno blok jak i ku mojemu zdziwieniu głowica też :-)

A to ciekawe, jesteś pierwszym od którego słyszę że BPW były też z Deutschlandu .

Jak faktycznie trochę ich tam robili , to trafiło Ci się jak ślepej kurze ziarno :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę takie kreski to w głębi duszy się śmieje :grin:

Po jednej minucie intensywnego używania mojego BPW ( a ma tylko 165 KM i 370 Nm ) tłoki spuchły na tyle, że silnik dęba stanął :P

Zaczął z powrotem działać po pięciu minutach jak przestygły i się obkurczyły :naughty: .

Bez poważnej modyfikacji układu korbowo-tłokowego takie parametry można pewnie z niego wyciągnąć tylko przez czas jaki jest potrzebny do zrobienia tego wykresu :D:hi:

To nie mój, znaleziony przykład na stronie gregor10.

Jak można sprawdzić gdzie wyprodukowali silnik BPW ??

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co można szybko sprawdzić to miejsce produkcji odlewów głowicy i bloku silnika po napisach odpowiednio Poland i Germany .

Gdzie to potem poskładali to już tak łatwo z całą pewnością ustalić się nie da :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie - ja mam usunięty i jest pięknie : ) Zrobione miałem kompleksowo - wywalenie DPF, wyłączenie EGR i odpowiedni soft. Już ponad rok jeżdżę i jest naprawdę spora zmiana - przede wszystkim nie ma tych procedur dopalania/wypalania, które rozwalały mi olej, szybciej się zbiera i mniej pali choć w zimę było grzej bo na odcinku 10 km nie uzyskiwał 90 st. -> zimno w kabinie ;))

Co do dymienia - potrafi coś polecieć niekiedy - ale to chyba norma jak jest pusta rura od wydechu do wylotu ;)) ZMIANA - czuć diesel .... jak za autem bez dpf, kat. itp. no i środowisko niestety bardziej zatruwam. Słyszałem jednak teorię, że przy wypalaniu filtra DPF potrafią takie związki chemiczne wylatywać z tyłu, że teraz jest nawet lepiej :))

Polecam - jak coś dam namiar na sprawdzony ( przez wielu) serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyłączenie EGR i odpowiedni soft. Już ponad rok jeżdżę i jest naprawdę spora zmiana - przede wszystkim nie ma tych procedur dopalania/wypalania, które rozwalały mi olej, szybciej się zbiera i mniej pali choć w zimę było grzej bo na odcinku 10 km nie uzyskiwał 90 st. -> zimno w kabinie ;))

Co do dymienia - potrafi coś polecieć niekiedy - ale to chyba norma jak jest pusta rura od wydechu do wylotu ;)

Wyłączenie / zaślepienie EGR-a to zdecydowanie dłuższe nagrzewanie silnika podczas małego obciążenia, tak że warto się zastanowić nad tym żeby został sprawny, szczególnie jak się auto używa głównie w mieśćie :naughty:

A z dymieniem to może być różnie, nawet dobry motor bez cegiełki zadymi jak się go podepcze , szczególnie z niskich obrotów na wysokim biegu, a jak jest mocnawo podjechany albo po tłustym programie to batory z rury może być notorycznie :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr. Przy sprawnym silniku i osprzęcie po wycięciu DPF nie ma czarnego dymu.

Czarny dym po wycięciu DPF tylko w przypadkach kiepskich już wtryskiwaczy, EGR-a wadliwego, turbiny która niedomaga, uszkodzonej przepływki itp itd

Wywalam DPF klientom 1 dziennie i nie widzę dymu z tyłu. Oczywiście pomijam fakt gdy klient zajechał auto i po wycięciu DPF-a z tyłu jest czarno bo np. turbina jest już też zajechana. Dlaczego ? Bo zbyt częste regeneracje i wymuszona podwyższoną temperaturą potrzebna do wypalenia "cacka" spowodowała szybką degradację tych elementów. Tych znaczy się turbo, EGR itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam Paweł , jechałem już za niejednym 2,0 TDI po kastracji jak i fabrycznie bez , nie mówię że kopeć jest non stop ale przy depnięciu z niskich obrotów prawie zawsze się chmurka pokazuje :decayed:

W końcu jakby diesle nie dymiły to po ki wój zakładali te DPF-y, a jeżeli tylko po to aby nas naciągnąć na dodatkową kasę , to dla czego w nawet nowym aucie cegła się co paręset km wypala ?

Czyżby to też była tylko emulacja tego procesu dla ciekawych oczu kierowników ? :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF raczej każdy wie po co montują w dieslach.. ale plany VW żeby od nowego roku wrzucać to do TFSI to nie rozumiem, chyba tylko po to, by drożej było serwisować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż - ekologia i potencjalne zyski, w przypadku konieczności wymiany owego DPF-a, po założonym przez konstruktora przebiegu. :decayed:

Jednak po okresie gdy jeżdżące wokół dwusuwy i nie tylko, słały za sobą chmury spalin paliw z Pb, z wdzięcznością patrzę dzisiaj na powietrze.

I jestem jednak za tym aby dpf-y i katalizatory były na swoim miejscu. Różnicę czuje się - dosłownie - w halach garażowych, w których spalinki nie ulegają rozproszeniu tak jak w warunkach zewnętrznych. W jednym aucie się kata pozbyłem i uważam to za błąd.

DPF można usunąć ale pod warunkiem że zamiast niego trafi katalizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVF-a na 160 KM można spokojnie zrobić na ori gratach, to jeszcze porządna , niemiecka produkcjia.

BPW to niby prawie to samo , tyle że rozwiercone o 100 ccm i Made in Poland by Polkowice :P , inne czasy, inne podejście do trwałości , czyli inna bajka :thumbdown:

Moje BPW na bloku też Germany . 14330031_1250478541692496_28720152935873

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też uważam że ekologia przyczynia się do naszego komfortu życia = lepszy oddech. U mnie w Krakowie no stop smog.

Dawniej jak autobus ruszał z przystanku to czarno było. Teraz Euro 6 i zero dymu.

Czasy benzyny Pb i rozwalonych diesli skończyły się.

Nowe wieści są takie że diesli nie opłaca się już produkować bo są za drogie i za wadliwe w utrzymaniu przez normy ekologiczne.

Przykład:

http://www.autocentrum.pl/newsy/z-kraju-i-ze-swiata/zaskakujace-wyniki-badan.-czy-to-koniec-diesli/

http://moto.onet.pl/aktualnosci/czy-to-koniec-diesla/5zcxv

i wiele innych po wpisaniu koniec diesli w google.

Teraz czas na elektryki.

W benzynie też będą DPF-y !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje BPW na bloku też Germany . 14330031_1250478541692496_28720152935873

Na głowicy :P

Ja też uważam że ekologia przyczynia się do naszego komfortu życia = lepszy oddech. U mnie w Krakowie no stop smog.

Dawniej jak autobus ruszał z przystanku to czarno było. Teraz Euro 6 i zero dymu.

Czasy benzyny Pb i rozwalonych diesli skończyły się.

Nowe wieści są takie że diesli nie opłaca się już produkować bo są za drogie i za wadliwe w utrzymaniu przez normy ekologiczne.

No właśnie , szczególnie w mieście kopciuchy dają się we znaki .

Diesle aktualnie są zdecydowanie na cenzurowanym, benzyny tyle o ile a elektryki są cool :kox:

Tyle że u nas prąd póki co pochodzi w zdecydowanej większości z węgla, czyli najbardziej brudnego paliwa :facepalm:

I jeszcze dużo wody Wisłą popłynie zanim się coś w tej kwestii radykalnie zmieni :D

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem że w co nie których miastach a przede wszystkim właśnie Kraków polocja robi kontrolę aut pod względem Dpf.

Zreszta ludzie zaczęli więcej teraz reanimowac/prać Dpf lub wymieniać na zamiennik...

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrsob1 źle się zrozumieliśmy wstawiłem zdjęcie głowicy z napisema a na moim bloku też jest napis Germany tylko nie miałem jak zrobić zdjęcia :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paradoksalnie silniki benzynowe są równie niebezpieczne jak i diesle.

Likwidacja paliw z czteroetylkiem ołowiu ( wprowadzenie katalizatorów, na które destruktywnie działa ołów) miała rozwiązać sprawę czystości spalin, jednak, substancje organiczne podnoszące liczbę oktanową, głównie benzen są o wiele bardziej szkodliwe dla organizmów żywych niż czteroetlykek ołowiu.

Benzyna bezołowiowa jest szkodliwa zarówno poprzez kontakt ze skórą, poprzez wdychanie oparów, jak i spalin do momentu rozgrzania się katalizatora.

Z pktu widzenia ekologi albo elektryki na akumulatory albo ogniwa paliwowe, albo spalanie wodoru albo ... przeproszenie się z wierzchowcami... :decayed:

Tyle że u nas prąd póki co pochodzi w zdecydowanej większości z węgla, czyli najbardziej brudnego paliwa :facepalm:

A ja będę bronić naszego węgla. Do produkcji energii elektrycznej też trzeba podejść pragmatycznie. Energia produkowana w farmach wiatrowych czy solarnych jest tak samo brudna jak i z węgla...

Na etapie etapie produkcji energii el. faktycznie czysta ekologia, natomiast wytworzenie elementów elektrowni wiatrowej, jej budowa, czy produkcja ogniw fotowoltaicznych, truje środowisko w stopniu wyrównującym późniejszą ekologię. Do tego trwałość urządzeń określa się na 10-15 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu każdy co by nie powiedział znajdzie pole do popisu gdyż tak ogólnie energia wykorzystana musi być wpierw gdzieś wytworzona.

Takie jest prawo fizyki, nic nie ma za darmo.

Fajnie że mam DPF-a, że eliminuje mi uciążliwe dla środowiska substancje stałe. Ale co z tego jak co jakiś czas musi się dopalać i wtedy jest chmura może nie czarnego ale siwego śmierdzącego odoru za mną. No fakt nie jest to może sadza ale inny związek przy którym nie da się normalnie oddychać. Ile przy tym energii jest traconej na tą procedurę i kto za to płaci. Jak to wpływa na zużycie już uogólnię samochodu? Przy FAP-ach to raczej dotyczy francuzów problem jest dużo mniejszy ale jest tzw. ELOSYS i jego koszt ale ilość padających francuzów jest ogromna - oczywiście mówimy tu o aspekcie filtra cząstek stałych.

Produkt VAG 2.0 TDI CR zawirający PD + ADBlue też się nie sprawdza. Auta z przebiegiem 70kkm trafiają na problemy z zapchanym DPF bez żadnych problemów silnikowych.

Zauważyłem małą zależność na 100 Audi, VW, Skody, Citroen, Peugeot, Toyota, Renault może 10 BMW i może 1 Mercedes na usunięcie DPF/FAP.

Generalnie jestem za ekologią mimo że niektórzy mówią że Paweł tylko usuwa. Właśnie że nie. Tylko jak każdemu klientowi przedstawiam kosztorys wymiany na dobry zamiennik z ceramiką a nie kawałkiem zwiniętej blachy za 1000,00 zł to raczej idzie w kastrację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że mam DPF-a, że eliminuje mi uciążliwe dla środowiska substancje stałe. Ale co z tego jak co jakiś czas musi się dopalać i wtedy jest chmura może nie czarnego ale siwego śmierdzącego odoru za mną. No fakt nie jest to może sadza ale inny związek przy którym nie da się normalnie oddychać. Ile przy tym energii jest traconej na tą procedurę i kto za to płaci. Jak to wpływa na zużycie już uogólnię samochodu?

Jak osiem lat jeżdżę swoim BPW to nigdy jeszcze nie miałem żadnej chmury z tyłu , obojętnie jakiego koloru i żeby coś w ogóle było widać z wydechu :P

Paweł jak ty wypalasz serwisowo cegły pozapychane pewnie na ok 50 % , albo i zalane olejem po awarii turbiny to może jakieś kłęby z tyłu wylatują :whistling:

Tylko jak każdemu klientowi przedstawiam kosztorys wymiany na dobry zamiennik z ceramiką a nie kawałkiem zwiniętej blachy za 1000,00 zł to raczej idzie w kastrację.

Za niecałe 1000 PLN-ów kupujesz zamiennik firmy JMJ, który nie jest jak to piszesz "zwiniętą blachą" tylko normalnym ceramicznym wkładem filtrującym, co prawda z blaszanym katalizatorem w jednej obudowie, ale jak chyba wiesz to w motoryzacji na równi są stosowane dwa rodzaje katów , blaszane i ceramiczne :naughty:

DPF.jpg

Niżej daję linka do tematu o tym zamienniku w którym się nawet udzielałeś , są zdjęcia i opinie tych co go zastosowali i nikt nie narzeka tylko wszyscy sobie chwalą :P

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/297518-zamiennik-dpf/page-2

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...