totek94 Opublikowano 11 Września 2016 Opublikowano 11 Września 2016 (edytowane) Witam, na forum już chwilę jestem jako użytkownik a4 b5 1.8T, ale wypadek w zeszłym roku sprawił że niestety długo się nią nie nacieszyłem ;/ Końcem marca kupiłem a6 c5 przedliftowe z listopada 99 roku (produkcji, bo rejestracji bodajże luty 2000r.) Przebieg przy kupnie 196k km. Jako że bardzo spodobało mi się 1.8T to silnik się nie zmienił. Szukałem B5 jak i C5, wielkość B5 to taka na styk, C5 troszkę nad wyrost. Trochę się zjeździłem nim znowu kupiłem auto, ale końcem marca 2016r. udało się znaleźć coś sensownego, 2 lata w kraju, cena 15k po nogocjacji. Na miejscu okazało się że albo turbo albo zawór DV albo oba te elementy nie domagają, poza tym ok. Decyzja - kupuję. Po zakupie okazało się że autko szarpie przy wyższysz obrotach, zakładałem temat na forum ale problem rozwiązał się niejako sam zaraz po zakupie podczas zmiany filtrów- pompa SAI waliła spaliny do filtra, więc trzeba go było zaślepić, do wymiany poszla tez przepływka, doszło czyszczenie dolotu i IC. Turbo było ok, z tym że klapka WG miała uwalony cycek zapobiegający rotacji (leżał sobie w katalizatorze przed wkładem i szczerkał) przez co klapka się kręciła i wyrobiła sobie luz przez który się nie domykała i turbo znaaaacznie za późno wstawało. Więc na start wymieniona przepływka, wyczyszczony dolot, zaślepiony SAI, przełożone Turbo z rozbitka. Na ten moment wydaje się nic autu nie brakować. Z wyposażenia : Niebieskie wnętrze + bananowe skóry bardzo dobrze utrzymane. ABS ESP Grzane stołki z przodu Dwustrefowa klimatyzacja Pełny fis 2x podłokietnik Audio Alpine cde 178 4x50W RMS Nagłośnienie Blaupunkt z ori wzmacniaczem i subwooferem w bagażniku Doczepiany oryginalny hak w komplecie Centralny zamek z pilota Elektryczne stołki Grzane lusterka Fotochromatyczne lusterko wsteczne W sumie tyle z dodatkowych opcji, część z nich zapewne występuje w standardzie ale i tak się tutaj znalazło, grunt że wszystko sprawne. autko po zakupie : Na początek felgi na lato z poprzedniego audi + nowe opony 205/55 R16 Goodyear Efficientgrip Performance : Do zrobienia :Prawe duże lusterko - zrobione (choć dostałem tylko z niedziałającą matą, więc nie podgrzewa mi prawego lusterka) Koszt 200zł z malowaniem.Lotka na tył - zrobione, koszt 100zł z malowaniem.Nowe odbłyśniki - rozebrałem ale odbłyśniki w bdb stanie.Gaz - założony LPG-tech u Pawła z Pogwizdowa. Jeśli ktoś ma dylemat gdzie zakładać a chce mieć dobrze to radzę u niego. Koszt 3000zł + 150zł 2 filtry ostojnikowe fazy lotnej.Doprowadzenie audio do porządku pod obecne radio - zrobione. Przyzwoita jakość dźwięku. Nieporównywalna jakość do oryginału.Nowe zimówki - Nokian WRD4. Kupione w październiku 2016, produkcji sierpień 2016. Koszt 1300zł za same opony, alufelgi te na których kupiłem auto. Nowe letnie - Goodyear efficientgrip performance. Kupione w Kwietniu 2016, produkcji Grudzień 2015r. Koszt 1250zł za same opony, alufelgi z poprzedniego auta.Wszystkie zaprawki i konserwacja- błotniki, listwy drzwiowe, progi i wszędzie gdzie tylko może pojawić się ruda - zrobione Wymiana wyświetlacza fis - póki co kupiony, jeszcze nie założony bo zawsze sobie powtarzam że jeszcze coś widać...Kamerka - kupiona i założona G1WHNowe żarówki tungsram megalight +120%, zmieniane co roku Edit 03.03.18r Od ostatniego posta trochę się pozmieniało, kilka rzeczy wyszło w praniu, a mianowicie: Wymieniony filtr paliwa (benzyna) - 25zł Wymieniony zawór DV, przycinał się czasem, koszt 120zł. 08.10.2016r Wymieniona pompa paliwa (tamta jakoś dziwnie chodziła po przekręceniu kluczyka, ale ciśnienie trzymała OK) - 150zł Wymieniona szyba czołowa w czerwcu 2016r. Kupiłem z odpryskiem i 2cm pęknięciem. Zaczęło lecieć i zmuszony byłem wymienić. Szyba XYG z 2015r, nowa, koszt 400zł, Póki co bardzo dobrze się trzyma, regularnie pokrywam nanopowłoką. Wymieniony rozrząd wraz z paskami i simmeringami. Koszt 200zł części, robocizna samemu. Przy przebiegu 205 tys km. 18.11.2016r. Wymienione klocki hamulcowe z tyłu, Ate ceramic, koszt 160zł. 20.05.2017r. Piękna sprawa, ciężko stwierdzić czy hamują lepiej, ale felga czysta jest nawet po 5k km. Wymienione amortyzatory z tyłu na Monroe wraz z odbojami. Koszt 300zł. 20.05.2017r Wymieniona złączka elastyczna wydechu. Koszt 35 zł i pół dnia zabawy. Wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu. Zgłaszał czasami błąd, ale nic poza tym się nie działo. Teraz nie zgłasza. Koszt 35zł 16.09.2017. Końcem lutego przy mrozach -17st. zamroziło mi odmę i wywaliło ze 100ml oleju przez otwór bagnetu ;/ - odmę wyczyściłem ale czekam na trochę ciepła żeby powycierać dokładnie olej który wychlapało, bo wytarłem z grubsza i miejscami trzeba poprawić ;/ Polecam czyścić odmę przed zimą, 5 minut roboty, a jak wyrzuci olej to czyszczenia pół dnia. Aktualnie przebieg 223tys. km (przejechałem nim już prawie 30 tys. km) i brak powodów do narzekania. Dbam o auto, wszystko ok, pali na dyga w -20 (i w 2017 i w 2018r). Leję olej full syntetic Motulc X-cess 5W40, zmieniam co 10-12tys. km. Pobór oleju, jakiś tam jest, ale od wymiany do wymiany dolewam ok. 300ml i przy wymianie jest w granicach połowy rozdziałki pomiarowej. Pobór więc jak dla mnie akcpetowalny, ale w planach jest zmiana uszczelniaczy zaworowych. Tylko nie wiem jeszcze kiedy. Przy 210 tys km wymienione filtry fazy lotnej gazu na ostojnikowe (2szt), spalanie gazu na takim samym poziomie 9-10,5l plus benzyna w lecie 0,2l na 100km, w zimie <1l/100km. W trasie (70-110km/h) spalanie ~7l gazu Jak pisałem na początku - prawe przednie nadkole było przeżarte rudą na wylot, zabezpieczone i zrobione tak, że wygląda całkiem ok. Lewe nadkole i tylne ok, zabezpieczone i bez oznak korozji. Edit 12.05.2020: Przebieg 250k km Wymieniony olej w skrzyni na ori FEBI GL-5 75W90 - 105 zł 4.11.2017 Nowe tarcze przód + tył ATE, nowe klocki przód ATE 640 zł 28.07.2018 (przy 228 k km) Pełna regeneracja zacisków przód tył (tłoczki, prowadnice, gniazda itp...) + płyn hamulcowy ATE SL-6 (robota swoja) - 150 zł 23.03.2019 Złączka elastyczna wydechu - 100zł 06.04.2019 Czyszczenie przepustnicy, które całkowicie rozwiązało problem falowania obrotów - 04.04.2020 Przez ostatni rok (11k km) nie dolewałem oleju, ubyło jakieś 3/4 rozdziałki pomiarowej, więc poziom w normie. Olej niezmiennie Motul 5W40 X-Cess. Wszystkie filtry PZL Sędziszów. Zrobiłem 50k km na gazie, 55k km całościowo, na dzień dzisiejszy brak usterek, choć ori subwoofer w bagażniku się rozkleił i pierdział zamiast grać, więc jest odłączony i czeka na chwilę wolnego czasu żeby do niego zajrzeć i się nim zająć. Edytowane 12 Maja 2020 przez totek94 edycja zdjęć
misiekA80 Opublikowano 22 Września 2016 Opublikowano 22 Września 2016 Bardzo ładne a6. Fajnie że już ma ESP, a skóry rzeczywiście dość ładnie się trzymają :-) Bezawaryjnosci ;-)
totek94 Opublikowano 24 Września 2016 Autor Opublikowano 24 Września 2016 Ma ESP ale bez możliwości wyłączenia, a fajnie byłoby mieć jednak nad tym kontrolę ;>
siara Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 Ładna szusteczka. Widzę że kupiona w N.Sączu
totek94 Opublikowano 18 Października 2016 Autor Opublikowano 18 Października 2016 No akurat tam sie trafiła ;P
paulus108 Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 bardzo fajne auto :-) napisz ile silnik spala paliwa?
totek94 Opublikowano 10 Listopada 2016 Autor Opublikowano 10 Listopada 2016 Średnio nim założyłem gaz na turbince z poluzowaną klapką WG (turbo wstawało dopiero koło 3,5k obrotów więc można powiedzieć że praktycznie bez turbo jeżdżone) bez klimatyzacji benzyny ok. 7-8l. (przy trasie <6l, po mieście i trasa >120km/h ok. 10l) ale średnio wychodziło około 7-8l.Po wymianie turbinki gdzie dmucha już od spodu średnio benzyny szło już 7,5 - 8,5l (na klimatyzacji)Gazu spala w tej chwili 9-10,5 l. przy trasa 70% miasto 30%.
totek94 Opublikowano 3 Marca 2018 Autor Opublikowano 3 Marca 2018 Aktualizacja opisu autka w pierwszym poście
misiekA80 Opublikowano 27 Lipca 2018 Opublikowano 27 Lipca 2018 Coś się dzieje w temacie? Jak te tungsramy ci świecą, na h1 masz światła mijania?
totek94 Opublikowano 17 Października 2018 Autor Opublikowano 17 Października 2018 (edytowane) Tungsramy megaighty +120% H1 świecą bardzo dobrze, zmieniam co roku na zimę. Obecnie 235tys przebiegu, nic się nie psuje, ostatnio wymienione tarcze i klocki z przodu, oraz tarcze z tyłu na firmy ATE. Tylko tankuje i jeżdżę Edytowane 17 Października 2018 przez totek94
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się