androv Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Witam.Na forum jestem nowy,i od razu problem,mianowicie poszła uszczelka pod głowicą, albo pęknięta jest czapka oby nie. I tu prośba czy ktoś posiada opis wymiany uszczelki.Używałem szukajki ,lecz nie znalazłem nic na temat.
KrzyHo Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 A na początek, po czym sądzisz że poszła ci uszczelka?? Jakie masz objawy. Sposobu (opisu) nikt ci nie poda, ponieważ poprostu za dużo pisania. A na samym początku pamiętaj ODLąCZYć AKUMULATOR, bo można przez przypadek zewrzeć jakieś kabelki. Trzeba rozebrać przód, żeby dostać się do rozrządu (ustawić i porobić znaki w takich miejscach aby nie mieć problemu przy składaniu), odkręcić wydech za trubiną (dobrze zdjąć głowicę z kolektorami i turbiną - mniej kręcenia śrubek w trudno dostępnych i ciasnych miejscach) Po rozłączać potrzebne przewody elektryczne i węże gumowe. Odkręcić głowicę i ją zdjąć. Wszystko robić uważnie, starać się mniej więcej zapamiętać jak co szło, gdzie sie przykręcało itp itd. Nie ma się co spieszyć, przy takiej robocie. Głowicę wypadałoby rozbroić na stole (poodkręcać kolektory, świece żarowe, pompowtryski wyjąć itp., a następnie oddać ją do planowania i sprawdzenia szczelności (ale to zależy co sie stało), blok silnika wyczyścić papierem ściernym (tylko delikatnie) z resztek uszczelki. Oczyścić blok, tłoki z pyłu, kurzu. Przyłożyć nową uszczelkę zwracając uwagę na jej położenie (odróżniana jest storna górna i dolna). Uzbroić głowicę i przyłożyć ją na blok (trzeba sobie przestawić tłoki w położenie średnie, ponieważ można sobie uszkodzić zawory dokręcając głowicę), a następnie dokręcać śruby zgodnie z podaną kolejnością i odpowiednim momentem (jest wszystko podane na kartce która jest razem z uszczelką). I skręcać wszystko pomału nie śpiesząc się, zwracać uwagę aby wszystko dobrze pasowało, nic na siłę. Na koniec wypada zalać świeży olej i płyn chłodniczy. Dobrze jest podłączyć komputer i pokasować błędy które mogą sie pojawić. Cieżko jest opisać cały etap pracy przy wymianie uszczelki pod głowicą. To chyba wszystko, jak masz jakieś pytania to pisz.
rav Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Kiedyś przeglądałem książkę która miała (jeśli się nie mylę) tytuł "Audi A4 sam naprawiam". Poszukaj jej w internecie. Bo chyba właśnie w niej m.in było opisane jak zdjąć i zamontować głowicę. Ps. jak byś miał problem z dostaniem tej książki to daj znać, bo chyba mam ją na dysku.
androv Opublikowano 18 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2008 A na początek, po czym sądzisz że poszła ci uszczelka?? Jakie masz objawy. Wywala płyn zbiorniczkiem ,spaliny dostają się do płynu.Chodziło głównie o kolejność i moment dokręcania śrób głowicy.Pozostałe czynności jak rozrząd ustawienie pompek i regulacja są mi znane.
KrzyHo Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Kolejność i moment dokręcenia śrub masz podane na kartce dołączonej do uszczelki. Wszystko jest rozpisane, z jaką siłą, o ile dokręcić, przeliczniki na różne jednostki itp. Kup uszczelkę i zobaczysz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się