Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy to łożysko?


przemek214

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie mam mały a może nawet duży problem. Jakiś czas temu kupiłem Audi padło na A4b5 1.8avv 125km.

Ma parę defektów które mam nadzieję ktoś mi pomoże posunąć jakiś pomysł co do szukania usterki. Ale o tym już w innym temacie.

Wracając na ścieżkę która tu przyszedłem to sprawdzając luz na kołach tylnych wyczułem mały luz, za głosem serca pomyślałem że nie powinno być go tam, przejrzałem różne fora na temat luzu na łożyskach stożkowych i niektórzy piszą że mały luz może być, tylko że ja się nie spotkałem w żadnym aucie z luzem na łożysku.

Więc lewarek i klucz że śrubokrętem w dłoń i dociągłem troszkę te łożysko, to było gdzieś tydzień temu od tego czasu zrobiło koło 500-600km nic a nic nie szumi, ale wczoraj byłem 220km od miejsca zamieszkania gdy wracałem spowrotem, już w nocy, przy dojezdzaniu do ronda, auto już dużo zwolniło usłyszałem jakby " pisk, zgrzyt " odrazu przyszło mi namyśl łożysko się zaciera? Hmm myślę rusze i zobaczę co dalej? Gaz i sprzęgło puszczam, auto zaczyna się toczyć a zgrzyt słychać mocny, ale tylko przez jakieś 10 metrów i ustał, zjechałem na pobocze by zobaczyć czy są luzy a może coś widać, luzów brak, koło zimne, nic nie widać. Do domu zostało mi jeszcze 10km ta droga została przebywa bez żadnych,najmniejszych zgrzytów czy pisków, bardzo cichutko.

Pytanie moje jest takie czy to mogło być łożysko? Czy może coś wyleciało?

Może ktoś z was wie jak rozpoznać uszkadzajace się łożysko? Gdzie zwracać uwagę?

Bardzo proszę o pomoc, bo w poniedziałek czeka mnie ta sama trasa, a dokładnie moja żone i będzie sama.

Jakieś porady bardzo miłe widziane.

Edytowane przez przemek214
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak za mocno dokreciles to łożysko się przegrzalo, zrobiło niebieskie i do wymiany. Powinno się dokrecic na Maxa później odkręcić i dokrecic paluszkami ile się da. I zabezpieczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wziąść odkręcić łożysko i sprawdzić czy nie dostało kolorów? A jeśli nie będzie nic z tego to znaczy że dobre? Nasmarować i złożyć jeszcze raz? Tym razem dociaganac bardzo lekko? czy jak?

Niechce wywołać kasy na łożysko bo za jakieś 2 tyg będę wymieniał tarcze i łożyska z pierścieniemi ABS, więc to jest dodatkowy koszt, czy można jakoś to ominąć, ale tak by było bezpieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rozeznaj się dobrze które koło. Rozbierz, sprawdź czy nie przegrzało go. Jak w miare okey, możesz wyczyścić i nałożyć nowego smaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zobaczę, i dam znać co i jak z tym kołem. Niewiem czy dziś bo narazie pada deszcz a niemam gdzie się schować.

I dziękuję za pomoc.

Witam, jestem po sprawdzeniu łożysk, na moje oko niejest aż tak źle, więc przeczyściłem i nasmarowałem i złożyłem ponownie, tym razem dokręcając leciutko.

Tak jak wcześniej napisałem za dwa tyg wymieniam obydwie tarcze z całym kompletem.

Wstawię zdjęcie byście zobaczyli jak to wygląda. Dziś znów rusza w trasę 250 km od domu.

http://www.directupload.net/file/d/4497/69iloi7w_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4497/thudebdv_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4497/4ppvkgmb_jpg.htm

Edytowane przez przemek214
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrobiłem jej zdjęcia, z bieżnią zewnętrzną jest w miarę dobrze, ma leciusią ryske na środku, ale przez te 2 tyg wytrzyma, więcej jeździ się nim po mieście niż w trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to prawda za mocno, tak to jest. Powiedzcie czy luz jest dopuszczalny na łożysku? Bo jedni piszą że tak inni że nie i już sam niewiem, a mam na Osuch kołach z tyłu luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie zrobiłem tak jak mówiłeś, i jest luz,jak dokręcając będę tak by nie było to zaczyna ściskac łożyska i koło zaczyna stawiać opór, nie duży ale jednak. I właśnie tak dokrecilem wcześniej gdzie później jak widać łożysko zaczęło się przegrzewać i zawierać. może ktoś je wcześniej wymieniał i za słabo dokręcił? A może czopy są wyrobienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z tyłu jest luz i mechanik, który wymieniał tarcze twierdzi, że to na łożysku i że tak powinno być. Ale nie rozumiem jednej rzeczy: luz jest tylko w jednym kierunku. Według mnie, łożysko miałoby luz w obu kierunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wam się wydaje. Bo jak się rusza to klocek trze o tarcze i się wydaje że jest luz. Uwzglednijcie to przy sprawdzaniu.

Ale co ma klocek do luzu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem, że definitywnie czuć luz na łożysku, jak wtedy dokrecilem zbyt mocno to tego nie było zato łożysko szlak trafił i jest do wymiany. Jedno co to teraz założyć nowe i miejmy nadzieję że już nie będzie luzu.

Luz zawsze sprawdzałem na podniesionym kole i szczerze mówiąc w reszcie aut które miałem go nie było. Więc chyba coś jest nie tak. Znajomy ma Audi tylko że 2.5 tdi kombi i też niema żadnego luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem, że definitywnie czuć luz na łożysku, jak wtedy dokrecilem zbyt mocno to tego nie było zato łożysko szlak trafił i jest do wymiany. Jedno co to teraz założyć nowe i miejmy nadzieję że już nie będzie luzu.

Luz zawsze sprawdzałem na podniesionym kole i szczerze mówiąc w reszcie aut które miałem go nie było. Więc chyba coś jest nie tak. Znajomy ma Audi tylko że 2.5 tdi kombi i też niema żadnego luzu.

A masz luz w jednym kierunku czy w obu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo cie rozumiem co masz na myśli w obu kierunkach? Ale jeśli chodzi ci o to czy mam luz w np ciągnąc koło w dół i w górę to mam w każdym.

W drugim był taki duży że aż stukalo o klocki jak się szarpalo, też dociągłem. Starch tak jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo cie rozumiem co masz na myśli w obu kierunkach? Ale jeśli chodzi ci o to czy mam luz w np ciągnąc koło w dół i w górę to mam w każdym.

W drugim był taki duży że aż stukalo o klocki jak się szarpalo, też dociągłem. Starch tak jeździć.

Mam na myśli, że zarówno jak chwytasz koło po bokach i kiwasz nim to jest luz, i jak chwytasz góra/dół to też jest luz. U mnie jest jak chwytam po bokach, czyli tylko w jednym kierunku. Mechanik mówi, że to luz na łożysku i że tak powinno być. Z kolei kolega, który skończył wydział mechaniczny na polibudzie twierdzi, że łożysko jak ma luz to w obu kierunkach. Nie wiem kto ma rację :D Jak kiwam kołem to też słychać metaliczne stukanie, ale nie jestem pewien czy to na klocku bo z tyłu koła jest jeszcze ta blaszana osłona. Na niej może stukać. A duży masz ten luz? W sensie mniej więcej ile milimetrów koło się kiwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz teraz zabiles mi ćwieka,bo tego nie sprawdzałem, niewiem czy na boki też ma. Ale sprawdzę, luz mam to jakiś dobry mm. Może więcej czuć jest dobrze. Ale dokręcił więcej nie mogę bo ściska łożysko. Wiesz problem jest ten że jedni właśnie mówią że luz jest mały dopuszczalny inni że luzu nie powinno być, ja idę za tym drugim, że bez luzu powinno być. Mogą się czopy wycierac? skoro nie łożysko?

Z drugiej strony spojrzeć to łożysko pracuje cały czas na górnej części bieżni, więc może się wycierac tam najbardziej, i wtedy np luz mamy ruszając dół Góra, ale to świadczy o bardzo kiepskim materiale z czego są łożyska wykonane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...