turdzi Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 w silnikach 1,9 i 2,0 ale tych do aut FWD czy np: BKD i faktycznie ta operacja polega na przerobieniu ukadu olejowego i zastosowania innej pompy oleju ,jest to tez troszke skomplikowane bo wywalenie walkow wiaze sie z tym ze prawdopodobnie wal tez jest inaczej wywaznony wiec trzeba by go zmienic na taki z silnika bez walkow , co za tym idzie panewki , szarpanie skrzyni itp itd, to dosc duza operacja..... w silnikach z walkami jest inna konstrukcja walu korbowego, fukcje wywazania przejely wlasnie walki wyrownowazajace. mialo to sie przyczynic do zmniejszenia masy obrotowej przez to zmniejszenia obciazen, zuzycia paliwa, itp. idea sluszna nieco trudniejsze wykonanie mechaniczne. likwidacja zespolu walkow wiazalaby sie wiec z wymiana walu korbowego. do tego wlasnie pilem , ale skoro panewki i bloki sa takie same miedzy silnikami np; BLB i BKD lub BRD i BMN to chyba nie bylo by z tymproblemu.Tym sposobem dalo by sei tanie i bez rwania motoru pozbyc tych wad i zrobic w miare bezawaryjny silnik.
gogosiek Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Oczywiście tematem zajmę się i porozmawiam z moim znajomym jeszcze raz wspomnę, że mój wątek nie jest celem obrażania kogoś jeżeli ktoś czuje się obrażony sorki a kolega Jaro ma rację że nie wiem jak wygląda układ bo nigdy go nie widziałem
B@nita Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Panowie a czy w A3 diesle 2,0 też były felerne?Czy to te same silniki były w nich montowane,ułożenie poprzeczne,więc inaczej niż w czwórkach
turdzi Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Panowie a czy w A3 diesle 2,0 też były felerne?Czy to te same silniki były w nich montowane,ułożenie poprzeczne,więc inaczej niż w czwórkach tam byly tylko glowice o ile sie nie myle , wiadomo czasem problemy z PD , tak to raczej wolne od wad
jaro4444 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2010 Tym sposobem dalo by sei tanie i bez rwania motoru pozbyc tych wad i zrobic w miare bezawaryjny silnik. Dla porównania. Wał BKD: Wał BPW: Wał BRE: Jak widać wały od motorów z wałkami różnią się liczbą i położeniem przeciwciężarów - mają ich tylko 4 jak motor BMN. Więc jak robić out z wałkami to trzeba dawać wał od wersji bez wałków + pompę oleju o dużej wydajności od 1,9 TDI (ASZ/ARL) lub 2.0 16V BKD. Pamiętać należy, że ta od BKD ma mniej zębów na zębatce napędzającej (ma wyższe obroty przy tych samych obrotach wału korbowego).
turdzi Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 2.0 16V BKD. Pamiętać należy, że ta od BKD ma mniej zębów na zębatce napędzającej (ma wyższe obroty przy tych samych obrotach wału korbowego). A ma to jakies znaczenie jak by sie adaptowalo wal pompe i reszte z jednego silnika np: BKD ?
jaro4444 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2010 A ma to jakies znaczenie jak by sie adaptowalo wal pompe i reszte z jednego silnika np: BKD ? Jak z BKD to nie ma znaczenia.
turdzi Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Jak z BKD to nie ma znaczenia. no tak mi sie wydaje ze jak wymieniac to najlepiej kupic caly dol silnika bo oprocz pompy , walu bedzie potrzebnych jeszcze pare dupereli , pewnie ta blacha znaczy sie ogranicznik fali olejowej , napinacz lanczuszka do pompy itp itd.
przemobil Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Ja również się chętnie do tej akcji przyłączę.
turdzi Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Ja również się chętnie do tej akcji przyłączę. ale juz jest po akcji :)
jaro4444 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Szanowe Koleżanki i szanowni Koledzy, Audi pięknie wypięło się zadem do klienta, więc pozostaje nam tylko to: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b7_likwidacja_walkow_wyrownowazajacych_z_silnika_20_tdi_czyli_swap_walu_i_pompy_oleju-t128515.30.html Proponuję moderatorom zamknąć wątek.
Rekomendowane odpowiedzi