mrc2410 Opublikowano 6 Października 2016 Opublikowano 6 Października 2016 (edytowane) Witam. W ten weekend przymierzam się do samodzielnej wymiany sprzęgła oraz koła dwumasowego. Zestaw już zakupiony całość firmy LUK. I teraz pytanie na co zwrócić szczególną uwagę przy wymianie? Czy potrzebny będzie wałek centrujący itd itp ? Ogólnie coś na mechanice się znam nie jedno sprzegło już wymieniłem itd ale nie mam pojecia jak się sprawa ma w Dieslu i w dodatku Dwumas. Im więcej uwag tym lepiej Dzieki za odpowiedz i pomoc. Samochód to :Audi A4 B6 1.9 TDI AVF 130KM 2003r. Quattro 6- biegów. Edytowane 6 Października 2016 przez mrc2410
Karolek1997 Opublikowano 6 Października 2016 Opublikowano 6 Października 2016 Ja wałek centrujący zastąpiłem śrubą wyszlifowaną na końcu pod średnicę łożyska, a w połowie mniej więcej nawinąłem taśmę izolacyjną aby ciasno wchodziła w tarczę. Pytanie czy będziesz robił to na podnośniku, na kanale czy prowizoryczny najazd. Ja swoją targałem z najazdu z belek podkładowych pod stal i paru pustaków Przydała się też poprzeczna belka aby móc upuścić na nią skrzynię i wózek z kołeczkami co by można było nią komfortowo odjechać Ogólnie to przygotuj się na to, że każda śruba wokół skrzyni jest inna, ma inna długość, jedne mają nakrętki, drugie nie, ale idzie to zrobić I polecam odkręcić przewód od wysprzęglika a nie wysprzęglik bo potem ciężko jest go włożyć :/
mrc2410 Opublikowano 6 Października 2016 Autor Opublikowano 6 Października 2016 Będę robił na kanale, podnośnik dość wysoki oraz wózek posiadam. Oraz druga osobe do pomocy. Czyli zbytniej filozofi nie ma przy wymianie ? Wycentrować tak jak w kazdym, ale jakis innych procedur podczas montazu lub po jego zakonczeniu nie ma ? Im wiecej wskazówek tym lepiej Dzieki za odp
MemberA4 Opublikowano 6 Października 2016 Opublikowano 6 Października 2016 Jeśli masz skrzynie GBC to jest skubana cholernie ciężka nawet targana we dwóch. Ja wymieniłem jeszcze łożysko pilotażowe wałka a co do wysprzeglika to nie miałem problemów z jego włożeniem a tarcze centowałem długą nasadką 10 1,4 cala na której nawinąłem trochę izolacji połączoną śrubką z nasadka 12 1,2 cala Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
mrc2410 Opublikowano 6 Października 2016 Autor Opublikowano 6 Października 2016 (edytowane) No to super to łożysko raczej mam w zestawie tak się mi wydaje że to jest to... oprócz tego wymieniam również uszczelniacz walu. Czyli oprócz centrowania żadnych skomplikowanych dodatkowych czynności nie trzeba wykonywać Myślę że dam rade Takie coś mam w zestawie:http://motoneo.pl/img/6/max/500105010.jpg Z informacji które jeszcze uzyskałem wynika ze posiadam sprzęgło samonastawne. Wiec potrzebny jest przyrząd do równomiernego odciśnięcia tarczy dociskowej do koła. Ktoś posiada jakiś patent ? Czy się mylę ? Ponieważ czytałem ze przy sprzęgle nazywanym istotne jest równomierne dociśnięcie pierścienia do kola i dokręcenie docisku. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 6 Października 2016 przez mrc2410
MemberA4 Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 (edytowane) W zestawie masz łożysko dociskowe nie pilotażowe. Pilotażowe to jest to igiełkowe w środku wału korbowego w to łozysko wchodzi wałek sprzęgłowy. Ja słyszałem że nowy docisk nie trzeba przykręcać za pomocą tego przyrządu wystarczy ręcznie dokręcić śruby a następnie co 90 max 180 stopni je dokręcać po obwodzie Edytowane 7 Października 2016 przez MemberA4
jaro1768 Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 To łożysko nie jest łatwo wydłubać, trochę czasu zajmie, warto jeszcze wymienić uszczelniacz na wałku w skrzyni, kosztuje grosze. Co do przyrządu to faktycznie, do nowych zestawów nie jest niezbędny, używa się go, gdy demontujesz sprzęgło z myślą o ponownym jego montażu. Ogólnie żadnej filozofii nie ma, kilka kluczy, trochę cierpliwości i głowa na karku (kolega do pomocy też mile widziany).
mrc2410 Opublikowano 7 Października 2016 Autor Opublikowano 7 Października 2016 Aha czyli bez przyrządu sobie poradze Dobrze wiedziec Klucz dynamomentryczny rowiez posiadam wiec nie powinno byc problemu. Tak uszczelniacz wału rowniez zakupiłem. Czyli wypadało by jeszcze dokupić to łożysko pilotażowe wałka. Ma ktoś może numer katalogowy tego łożyska pilotującego ?
MemberA4 Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 (edytowane) Ja kupiłem łożysko Sachsa SACHS 1863 869 001 Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Żeby wyciągnąć je użyłem takiej tuleji rozporowej, kawałka rurki i szpilki gwintowanej z podkładką i nakrętka Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Edytowane 7 Października 2016 przez MemberA4
mrc2410 Opublikowano 8 Października 2016 Autor Opublikowano 8 Października 2016 I wymienione dziękuje wszystkim za pomoc. Wszystko śmiga ze aż miło Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
kqba Opublikowano 10 Lutego 2017 Opublikowano 10 Lutego 2017 Zakładaliście docisk samonastawny SAC bez tego specjalnego przyrządu? Będę wymieniał na zestaw zregenerowany oraz tarczę kevlar i docisk z BRD, wiec się zastanawiam, czy zrobić samemu ten przyrząd, czy wystarczy cofnąć docisk w prasie, a później małymi krokami dokręcać go?
MemberA4 Opublikowano 10 Lutego 2017 Opublikowano 10 Lutego 2017 Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
mrc2410 Opublikowano 10 Lutego 2017 Autor Opublikowano 10 Lutego 2017 Da radę bez przyrządu. Tylko naprzemiennie i delikatnie dokręcać każda śrubę. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
kqba Opublikowano 11 Lutego 2017 Opublikowano 11 Lutego 2017 Tutaj pomocny temat. Wymiana w 1.8, ale to raczej to samo:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się