Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AHF problem z brakiem mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam kolegów, opisze po krótce problem z którym nie moge sobie poradzić.

Otóż próbuje dojść przyczyny braku mocy w AHFie, cała historia zaczęła sie zaraz po kupnie, od samego początku auto nie miało takiej mocy jak mieć powinno, po jakimś czasie zaczął pojawiać sie błąd przeładowania ciśnienia, do sprawdzenia poszło turbo, okazało sie że gruszka jest nieszczelna (przerdzewiała na wylot) - co jak sądzę było powodem zapieczenia sie VTG. Następnie turbo rozłożyłem, naprawiłem geometrie i zamontowałem nową gruszke ori garretta. Po zmontowaniu tego i ustawieniu sztangi tak jak była stara auto dalej nie jechało. Choć nie przeładowywało już. Stwierdziłem że być może sztanga jest źle wyregulowana wiec dzień zabawy z różnymi ustawieniami i jest lekka poprawa, lecz dalej to nie to. W dalszej kolejności sprawdziłem dawkę, była ustawiona na ponad 4,5mg, przestawiłem ją na 2.8 - 3.0mg. - I tu też raczej bez poprawy.

Zrobiłem sobie logi turbiny z których wynika że n75 kompletnie nie radzi sobie z wysterowaniem gruszki.(Na biegu jałowym wysterowany jest na 24.7%, zawór próbuje korygować aż to 2500 tys gdzie wtedy osiąga 100 % wysterowania i przy zadanym 1948mbar osiąga ponad 2500mbar) Dodam że wszelakie wężyki zostały wymienione, naprawiony również został felerny króciec przy pompie vacuum. Gdzie szukać przyczyny problemu? Czy winna może w dalszym ciągu jest turbosprężarka ?.

Napisze w skrócie co zostało zrobione:

- Pakiet startowy (filtry, oleje itd)

- Pojawienie sie błędu o zbyt dużym ciśnieniu doładowania ( przyczyna: zapieczona geometria)

- Naprawa geometrii, nowa gruszka podciśnienia.

- Nowe wężyki podciśnienia

- Regulacja sztangi w szelakich konfiguracjach, w końcu ostawiona na ciśnienie ok niecały bar na biegu jałowym

- Podmiana n75 z n118

- Podwyższenie dawki paliwa na ok 3mg .


Dlatego sądzę że problem leży w tym że n75 nie potrafi sobie dać rady z wysterowaniem geometrii, tylko gdzie szukać winnego ?

Edytowane przez Mateuszek1001
Opublikowano

Mój ojciec w pasku miał podobnie, okazało się że przepływomierz nie wyrabiał.

Opublikowano

Przepływka również sprawdzona i z logów wychodzi okej, i dodatkowo podmieniona za inną.

Opublikowano

Logi może wklej to będzie łatwiej cos powiedzieć.

Opublikowano

Zmienna geometria łopatek w 99% jest problem. Byle mechanik powinien to wyłapać.

Opublikowano

przepłukaj N75 WD40 np

nalej WD i bez posrednio pod 12V popykaj niech eNka popracuje ,znowu przelej i sprezonym powietrzem nie mocno przedmuchaj, zamontuj i testuj

a mierzyłeś podcisnienie jakie Vacum wytwarza??

Opublikowano

N75 było zamieniane z N118, ciśnienie robi prawidłowe.

Po czasie uznałem że ten silnik nadaje sie do remontu.

Dawkę startową musiałem ustawić na max, do tego dawka robocza ustawiona na 2mg.

I przy takich ustaiwniach ma problem z odpaleniem. Przy dawce 3.6 kręcił z 10 sek zanim załapał. Za to po zmianie na automat palił od strzała.

Turbo nie chce wstawać przy wszystkich możliwych ustawiniach gruszki.

Korekcje wtrysków (wiem że mało miarodajne) ale jest róznica kilku mg względem siebie, do tego telepie motorem.

Wiec uznałem że bez remontu pompy, wtrysków jak i turbo sie nie obejdzie. Bez sensu jest ładować w golfa 4 ze 3tys zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...