Mateuszek1001 Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 (edytowane) Witam kolegów, opisze po krótce problem z którym nie moge sobie poradzić. Otóż próbuje dojść przyczyny braku mocy w AHFie, cała historia zaczęła sie zaraz po kupnie, od samego początku auto nie miało takiej mocy jak mieć powinno, po jakimś czasie zaczął pojawiać sie błąd przeładowania ciśnienia, do sprawdzenia poszło turbo, okazało sie że gruszka jest nieszczelna (przerdzewiała na wylot) - co jak sądzę było powodem zapieczenia sie VTG. Następnie turbo rozłożyłem, naprawiłem geometrie i zamontowałem nową gruszke ori garretta. Po zmontowaniu tego i ustawieniu sztangi tak jak była stara auto dalej nie jechało. Choć nie przeładowywało już. Stwierdziłem że być może sztanga jest źle wyregulowana wiec dzień zabawy z różnymi ustawieniami i jest lekka poprawa, lecz dalej to nie to. W dalszej kolejności sprawdziłem dawkę, była ustawiona na ponad 4,5mg, przestawiłem ją na 2.8 - 3.0mg. - I tu też raczej bez poprawy. Zrobiłem sobie logi turbiny z których wynika że n75 kompletnie nie radzi sobie z wysterowaniem gruszki.(Na biegu jałowym wysterowany jest na 24.7%, zawór próbuje korygować aż to 2500 tys gdzie wtedy osiąga 100 % wysterowania i przy zadanym 1948mbar osiąga ponad 2500mbar) Dodam że wszelakie wężyki zostały wymienione, naprawiony również został felerny króciec przy pompie vacuum. Gdzie szukać przyczyny problemu? Czy winna może w dalszym ciągu jest turbosprężarka ?. Napisze w skrócie co zostało zrobione: - Pakiet startowy (filtry, oleje itd) - Pojawienie sie błędu o zbyt dużym ciśnieniu doładowania ( przyczyna: zapieczona geometria) - Naprawa geometrii, nowa gruszka podciśnienia. - Nowe wężyki podciśnienia - Regulacja sztangi w szelakich konfiguracjach, w końcu ostawiona na ciśnienie ok niecały bar na biegu jałowym - Podmiana n75 z n118 - Podwyższenie dawki paliwa na ok 3mg . Dlatego sądzę że problem leży w tym że n75 nie potrafi sobie dać rady z wysterowaniem geometrii, tylko gdzie szukać winnego ? Edytowane 12 Października 2016 przez Mateuszek1001
miszaq92 Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Mój ojciec w pasku miał podobnie, okazało się że przepływomierz nie wyrabiał.
Mateuszek1001 Opublikowano 12 Października 2016 Autor Opublikowano 12 Października 2016 Przepływka również sprawdzona i z logów wychodzi okej, i dodatkowo podmieniona za inną.
Gregorski3 Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Logi może wklej to będzie łatwiej cos powiedzieć.
Mateuszek1001 Opublikowano 12 Października 2016 Autor Opublikowano 12 Października 2016 Mam na tą chwile jeden dotyczący 011 ale jest troche kijowo zrobiony http://vaglog.pl/log_281528.html, reszta została w warsztacie na kompie. Jutro postaram sie wkleić coś normalnego
tomasz102 Opublikowano 13 Października 2016 Opublikowano 13 Października 2016 Zmienna geometria łopatek w 99% jest problem. Byle mechanik powinien to wyłapać.
Mateuszek1001 Opublikowano 13 Października 2016 Autor Opublikowano 13 Października 2016 http://vaglog.pl/log_281610.html Mnie sie po prostu wydaje jakby n75 za wolo korygował
SotoM Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 przepłukaj N75 WD40 np nalej WD i bez posrednio pod 12V popykaj niech eNka popracuje ,znowu przelej i sprezonym powietrzem nie mocno przedmuchaj, zamontuj i testuj a mierzyłeś podcisnienie jakie Vacum wytwarza??
Mateuszek1001 Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Opublikowano 3 Listopada 2016 N75 było zamieniane z N118, ciśnienie robi prawidłowe. Po czasie uznałem że ten silnik nadaje sie do remontu. Dawkę startową musiałem ustawić na max, do tego dawka robocza ustawiona na 2mg. I przy takich ustaiwniach ma problem z odpaleniem. Przy dawce 3.6 kręcił z 10 sek zanim załapał. Za to po zmianie na automat palił od strzała. Turbo nie chce wstawać przy wszystkich możliwych ustawiniach gruszki. Korekcje wtrysków (wiem że mało miarodajne) ale jest róznica kilku mg względem siebie, do tego telepie motorem. Wiec uznałem że bez remontu pompy, wtrysków jak i turbo sie nie obejdzie. Bez sensu jest ładować w golfa 4 ze 3tys zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się