Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BFB] Błędy: 16514,17536 / Analiza logów / ROZWIĄZANY


kaman5151

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem.

Wywalił mi dzisiaj check. Po podpięciu kompa wykazało następujące błędy.

17522 -  Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High
        P1114 - 008 -  Implausible Signal - Intermittent

16524 -  Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
        P0140 - 004 -  No Signal/Communication - Intermittent

16891 -  Idle Control System RPM: Higher than Expected.
        P0507 - 001 -  Upper Limit Exceeded - Intermittent

16514 -  Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
        P0130 - 008 -  Implausible Signal

17536 -  Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
        P1128 - 001 -  Upper Limit Exceeded

Katalizator był wycinany. Po wycięciu wstawiłem emulator kątowy na drugą sondę lecz jak widać po błędach nic to nie pomogło i czeka mnie chyba usunięcie sondy z programu. (tak na marginesie ile kosztuje wywalenie sondy z softu u specjalisty?)

Ostatni błąd wiąże się chyba z ubogą mieszanką. Tutaj sprawa schodzi do pompy paliwa. Mam z nią chyba problem, a mianowicie: Mechanik stwierdził, że chodzi trochę za głośno według niego, inny mówi, że jest w porządku. Dodatkowo mam problemy z odpalaniem poniżej 1/4 stanu paliwa w baku, który może być potwierdzeniem zużycia pompy. Filtr paliwa oraz wtryskiwacze wymienione więc je wykluczam do tego problemu. Podczas jazdy 1/2 bieg ciągnie jak szalony. Na 3-4-5 biegu już bywają momenty że dostaję momentami muła. Na 2 biegu przy 6000rpm czuje mocne zwątpienie. Takie odcięcie. Prawdopodobnie pompa przy wyższym obciążeniu nie daje rady. Przy 3/4 biegu w okolicy 3 tyś obrotów zaczyna mi strasznie buczeć. Ale to tak jakbym najechał na linie oddzielającą pas awaryjny. Gdy puszczę gaz to przestaje. Powyżej tej wartości obrotów też już nic nie słychać.

Przechodzimy do sedna sprawy a raczej pytania.

Na jakich blokach zrobić logi z ciśnienia doładowania oraz z wtryskiem paliwa?. I jakie bloki jeszcze polecacie zrobić żeby sprawdzić co trzeba. Nie mam na razie możliwości podjechania do mechanika aby podpiął manometr i sprawdzić ciśnienia, więc chce to sprawdzić osobiście poprzez kompa jeśli jest możliwość.

To moje początki z pracą na programach diagnostycznych więc proszę o wyrozumiałość.

Gdzieś wyczytałem, że na pewno blok 11 bo tam jest pomiar z turbiny, ale co jeszcze?

Pzdr.

Edytowane przez kaman5151
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam logi.

Porobiłem tylko z grupy 002 + 033 oraz 115 + 118.

Nie udało mi się rozpędzić do odcinki, ponieważ mokry dzień dzisiaj. Lało jak diabli. Poza tym nie miałem gdzie się dobrze rozpędzić.

Dodatkowo robiąc log z grupy 115+118 załapało mi w momencie rejestrowania szarpnięcie w okolicach poniżej 6 tyś obrotów. Logi zostały zastopowane w momencie puszczenia nogi z gazu. Przez co zarejestrowało kilka sekund po deptaniu.

O to linki do logów:

http://vaglog.pl/log-002_033_Wjd06aN.html

http://vaglog.pl/log-115_118_P2TU0y.html

Po przejechaniu 20km wywalił mi standardowy błąd , który mnie nęka od paru tygodni:

17536 -  Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
        P1128 - 001 -  Upper Limit Exceeded
Oraz w liste błędów ukazał się o dziwo nowy :
16712 -  Knock Sensor 1 (G61): Signal too High
        P0328 - 001 -  Upper Limit Exceeded

Pomóżcie w diagnozie.

Edytowane przez kaman5151
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem dla bloku 032, mam tylko te co podałem. Czy turbo i przepływka jest ok?

dla bloku 032 nie musisz robic, tylko powiedz ile tam jest (są dwie wartości). tylko zeby tam byly prawdziwe wartosci to nie kasuj bledow tylko przejedz ze 30km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam jutro jak będę wracał z pracy. Przed wyjściem z auta błędy skasowałem. A wartości chcesz z wolnych obrotów czy podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam jutro jak będę wracał z pracy. Przed wyjściem z auta błędy skasowałem. A wartości chcesz z wolnych obrotów czy podczas jazdy?

to sa stale wartosci. nie zmieniaja sie od predkosci obrotowej silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego że masz tam jakiś lekki program, druga sprawa zerknij na przepływomierz i sprawdz czy ma prawidłowe numery bo pokazuje jakieś cuda. Turbo działa ok, podstawowa sprawa to szczelność dolotu i zawór dv do sprawdzenia i ten numer z przepływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy walniętej pompie nie pokazuje czasem zawyżonych wartości? Wywala mi błąd z ubogą mieszanką. Więc jeżeli dostaje za mało benzyny nadrabia powietrzem? Czy źle myślę? I jaki powienien być zakres w wartościach dla przepływki?

A program. Tak jest modzony. Znajomi twierdzą że jest tu jakieś 200 kucy. Jak nie więcej.

Edytowane przez kaman5151
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co pokazuje zawyżone wartości przy walniętej pompie? przepływomierz? a co jedno ma wspólnego z drugim? Sprawdz ten przepływomierz czy nie jest jakiś zamiennik włożony i tyle, jak możesz to podmień na inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten co mam to jest zamiennik Boscha (czyli oryginalny). Mam jescze stary w aucie. Więc jutro obczaje czy się różnią numerami.

Edytowane przez kaman5151
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to wartości z kanału 032:

110.jpg

Numery przepływki jakie odczytałem to:

na tej która siedziała w aucie: F 00C 2G2 049.

Na drugiej jest identyczny numer.

Co ciekawego zauważyłem to to, że na przepływce która siedziała w aucie ma w środku dziwną powłokę w porównaniu do drugiej którą miałem. Wygląda to trochę jak zółty papier ścierny. Ponieważ jest szorstki. Uznałem że jest zanieczyszczona.

Tak czy siak wsadziłem inna przepływkę i pod wieczór pojadę zrobić logi.

@AKTUALIZACJA

po zrobieniu nowych logów wartości w kanale 032 zmieniły się na:

115.jpg

A niżej linki do tych logów na nowym przepływomierzu, rejestrowane na 3 biegu:

002 + 033 http://vaglog.pl/log-002_033_B5U4zSQ.html
115 + 118 http://vaglog.pl/log-115_118_68NwS1p.html

003 + 020 + 031 http://vaglog.pl/log-003_020_031_4Hr7JD.html

Edytowane przez kaman5151
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi robiles po skasowaniu bledow? Ten przeplywomierz napewno wskazuje bardziej poprawny przeplyw, jakie korekty masz w 032 po jezdzie na nim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, logi robiłem po skasowaniu błędów. A wartości miałem takie jakie są na zdjęciu. Dzisiaj podepnę znowu kompa i sprawdzę w tym bloku jakie jest na chwilę obecną jeśli jest taka potrzeba.

Ogólnie nie wiem jak mam się sugerować tym blokiem 032. Jaka powinna być prawidłowa tolerancja?

Edytowane przez kaman5151
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 032 powinno byc jak najbliżej zera, sprawdz tą szczelność tak jak pisałem wcześniej bo bez tego nie dojdziesz ładu, program też jest generalnie do niczego i łatwiej by było wrzucic serie i diagnozować szczególnie że wiele mocniejszy od serii to on nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...