Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Scinanie opon- przod - gwint


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam! Moje a4b6 scinanie opony z przodu od wewnątrz. Zawieszenie jest gwintowane -nie jest skręcone na mają. Zbieżność jest ok- sprawdzałem na 2 stacjach diagnostycznych. Pierwsze opony miały rozmiar 225x50r17 pomyślałem zły rozmiar i kupiłem na swoje Alu nowe gumy 225/45r17 i zauważyłem, że nadal zbiera mi opony od komory silnika druga strona ok. Czy ktoś może mi powiedzieć co jest nie tak?

Edytowane przez Mariusz2104
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Sprawdź cała geometrię a nie tylko zbieżność. Możliwe ze przez gwint mocno zmienił się kąt pochylenia koła.

Opublikowano

Potwierdzam to co kolega wyżej napisał- zbieżność może być dobra, ale kąty też MUSZĄ być ustawione tak naprawdę przy jakiejkolwiek zmianie w zawieszeniu- od nowej sprężyny, przez amor, o montażu obniżającego kitu albo gwintu już nawet nie mówiąc.

Opublikowano

U mnie zauważyłem ten sam problem a mam obniżone auto około 50mm na sprężynach. Diagnosta mówił, że w przedniej osi nie ustawia się kątow. Widziałem górne wahacze które mają regulację długości ramienia ale nawet na cenę nie patrzyłem. Widziałem jeszcze tuleje piuretanowe z wewnętrzną tuleją która ma otwór na śrubę na boku która można obracać i zmieniać odległość ale sztuka kosztowała 200zł ... Także ja nie mam pomysłów jak ustawić kąt bo u mnie jest lewy -1.37' prawy -1.08'.

Opublikowano

Kątów z przodu się nie ustawia obniżając zawieszenie siła rzeczy kąty się zmieniają -50 to już dużo. Takie wynalazki jak regulowane wahacze bym odpuścił.

Opublikowano

Podjadę na geometrię 3d i zobaczymy. Dam znać.

Opublikowano

Geo nic Ci nie da. Tak skonstruowane zawieszenie, że przy obniżeniu robi się negatyw = ścina bardziej wewnętrzną stronę opony.

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli rozkrece gwint i samochód się podniesie czy to coś zmieni? Czy opony węższe lub/ i niższe też będą scinane?

Edytowane przez Mariusz2104
Opublikowano

Jak kąt będzie w negatywie to każda oponę będzie cieło.

W 1be opon nie tnie, przy -30 chłopaki tez nie piszą żeby opony cieło. Podnieś te 2 cm i powinno być ok

Opublikowano

Ok. Rozkrecę trochę i podskoczę na geometrię pomierzyć. Dam znać.

Opublikowano
Opublikowano

Rozkrecilem gwint o jakieś 2cm. Kąty i zbieżność jest ok. Zobaczymy.

Opublikowano

Zawsze można szybciej po zakrętach jeździć, żeby zjadało opony z zewnątrz :decayed:

Nie wiem ja kw B6, ale w B5 kąty z przodu reguluje się przesuwając całe "sanki" pod silnikiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...