Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czarne a srebrne pokrywy zaworów jakie różnice?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Niestety muszę wymienić silnik. Jednak przy oznaczeniu ABC widnieją dwa rodzaje silnika. Jedne mają czarne inne srebrne pokrywy zaworów. Na czym polegają ich różnice? Czy mając dotychczas silnik ze srebrnymi założenie silnika z czarnymi nie będzie to z niczym kolidowało? W sensie konstrukcyjnej np inne wtyczki, przewody itd.?

Opublikowano

Jeżeli oznaczenie ABC występuje na obu silnikach to silniki są takie same, a kolor pokryw nie ma znaczenia

Opublikowano

Zasadniczo tak ale są pewne różnice -na przykład prowadzenia na silniku paska wielorowkowego(nowsze nie posiadają rolki prowadzącej), zawartością kolektora ssącego(kierownice powietrza), inne umieszczenie czujników -jak ostatnio mnie koledzy na forum poinformowali czujnik temp. dla ECU występuje w dwóch wariantach typu i umieszczenia więc już wiązka może nie pasować.

Do tego dochodzą różnice między silnikiem pod manualną i pod automatyczną skrzynię. Nie w samym bloku ale skoro pytał kolega o czujniki to warto wspomnieć, że dla ASB silnik ABC posiada eżektor i przełącznik na grzbiecie przepustnicy, nieco inaczej załatwiane jest wietrzenie silnika. Zamiast niejako wpięcia na zaworek w tłumiku szmerów ssania jest chyba właśnie eżektor.

To ogólnie nie są poważne sprawy -faktem jest, że ABC to...ABC.
Ale osobiście wolałbym uniknąć starego typu kolektora z potrzaskanymi klapkami w środku.

http://www.pierburg-service.de/ximages/pg_si_0029b_pl_web.pdf

http://12v.org/

Opublikowano

Czyli mimo iż ABC z czarnymi pokrywami jest a przynajmniej powinien być taki sam jak ABC ze srebrnymi pokrywami zaworów w obu przypadkach manualna skrzynia biegów to jednak te silniki się nieznacznie różnią? Założenie silnika z czarnymi pokrywami w miejsce silnika ze srebrnymi może nosić ze sobą jakieś tam trudności. Czyli rozumieć można że chyba jednak lepiej nie kombinować i wrzucić silnik taki jak było do tej pory.


A stary kolektor to ten silnik z tymi czarnymi pokrywami?

Opublikowano

Czyli rozumieć można że chyba jednak lepiej nie kombinować i wrzucić silnik taki jak było do tej pory.

Ja to bym wrzucił 2.8 AAH jakbym miał już przerzucać.

A trudności wynikające z różnic w ABC to kosmetyka. Zależy w jakim wypasie bierzesz silnik, z jakim osprzętem.

Opublikowano

Ponoć z silników V6-tek najlepszy to jest ten 2,4. Też bym chciał ten 2,8 193 konny, ale nie wiem czy to tylko kończy się na wymianie silnika z 2,6 na 2,8 czy prócz tego coś jeszcze wymaga wymiany?? Druga sprawa to czy silniki od automatu podejdą do mojego manuala??

Opublikowano (edytowane)

2.8 AAH ma oczywiście inny sterownik -to motor na przepływomierzu(który też musisz mieć), a ABC na MAP. Kupując zestaw do wyjęcia warto o to zadbać.

Ludziska wrzucają zdaje się AAH pod osprzęt z ABC. Miałem nawet okazję jechać takim(podobno takim) ale nie skorzystałem, bo miałem chyba ze cztery Pilsnery we krwi...Słowak(bo to na Słowacji było u kolegi) zarzekał się, że to AAH w osprzęcie ABC i jeździ jak nieco lepsze ABC, chyba elastyczniejszy się zrobił. Nie pamiętam i głowy nie dam.

2.8 30v i 2.4 to świetne silniki ale już droższe i bardziej skomplikowane w serwisie. Osiągi rzecz jasna lepsze.

Silniki z aut z ASB mogą być w lepszej kondycji -przy automacie ciężej jakiemuś kretynowi zarżnąć napęd co nie znaczy, że się nie da.

Podejść podejdą ale są lekkie różnice w osprzęcie -nic trudnego do ogarnięcia. Więc nieco inaczej wietrzenie silnika wygląda i podciśnienia. Na przepustnicy jest przy automacie dodatkowy stycznik -można go amputować czy wykorzystać do ch..lera wie czego.

Ja bym się skupił na szukaniu możliwego do sprawdzenia na miejscu AAH, lub ABC.

Edytowane przez pulpecik
Opublikowano

Tylko że z reguły wszystkie silniki są już po za komorą silnika samochodu i nie ma nawet jak tego sprawdzić. Kupuje się kota w worku.

Opublikowano (edytowane)

Nie tknąłbym takiego silnika bez pisemnej deklaracji o ciśnieniach itp. A to utopia niespotykana wręcz. Więc silnika bym szukał z uporem możliwego do odpalenia i sprawdzenia, a przed ugadałbym się na maila co do możliwości sprawdzania, że nie będzie kręcenia o "zepsutym rozruszniku", czy "żona zabrała kluczyki". Inaczej to robota głupiego. Przekładałem silniki ludziom. Jak patrzę na ogłoszenia wyjętych i konfrontuję np. stan kolektora wydechowego/wiek silnika z jego deklarowanym przebiegiem i stanem to mnie pusty śmiech bierze.

Patrzenie to fraszka i niewiele mówi ale już gapiąc się można coś tam wydedukować.

Miałem w124, od roczniaka w PL, więc przebieg być może te 300 000+ miał, bo u nas tyle się nie jeździło. Ciśnienia po 14.2, obiegowe wyśmienite. Kolektor w oryginalnej powłoce CAŁY, pokrywy i blok eleganckie, ledwo coś tam widać było. Gaz u mnie i przebieg na nim 70 000 dobiłem. A w ogłoszeniach?

-prosto z DE, gazu nie widział,przebieg 170 000(w starym Mercedesie?) i kolektory spełznięte, pognite, silniki zmurszałe jak stare pnie...

O kant d*py rozbić taką loterię. Albo sprawdzasz, albo olej i szukaj dalej -boli, lecz takie jest życie.

Edytowane przez pulpecik
Opublikowano

Uwierz że wolał bym dopłacić parę stówek więcej gdybym faktycznie trafił na silnik który by miał te max 150 tys. ale wiem że to raczej nie realne. Samochód mi jest potrzebny ale nie chcę wstawić byle co bo za dużo włożyłem w to auto by teraz wstawić jakiegoś spruchnialca a dwa że taki coś może się na mnie zemścić np. gdzieś w trasie, albo sprawą w sądzie jak ktoś go ode mnie kupi i rozleci mu się po 2 tygodniach. Chciał bym mieć pewne auto by nie mieć problemów. Ale jak tu szukać by znaleźć dobrze i pewnie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...