Jump to content
0
przemek4net

upgrade hamulcow przod 280->312 +tyl - cos jeszcze?

Recommended Posts

Witam,

rozchodzi sie o seata exeo ST(kombi fwd manual, zwykle zawieszenie) 2.0tdi cr 143ps czyli a4b7

hamulce zajechane (bede robil przod i tyl hurtem)

Wg pomiaru "na oko" na przodzie mam tarcze chyba najmniejsze 280 jakie bylo (moze 288 - ciezko zmierzyc "metrem")


Idea: zamiast kupowac pod serie zalozyc np 312 (do exeo szly zaleznie od motoru/opcji wyposazenia na przod 280, 288, 312 i 320 tyl: 245, 255 i 288)

Wg etki zaleznie od tarcz byly oczywiscie rozne jarzma i korpusy


Wiec np jakbym kupil takie cosik


czy cos poza ewentualnie klockami bym potrzebowal?


Potencjalne problemy:

wg Etki sa np 2 rodzaju 2sekcyjnych pomp hamulcowych: 200x130x55 oraz 200x130x70 (obie maja inna uszczelke pomiedzy wzmacniaczem sily hamowania a pompa ham)

Jednym slowem hamulce roznia sie nie tylko tarczami, klockami i jarzmami


Felgi: mam zwykle seryjne 16 alu (obstawiam, ze identyczne tez sa nawet w passacie B5 no awaryjnie w nim ich uzywalem) - przechodzic na 17tki nie chce... pasuja 16?


Krotko: nie ma zadnych min w tej operacji swapu?

Pozdrawiam,

Przemek


Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy swapie hamulcow z 288 na 312 zmieniasz tylko tarcze i jarzma. Reszta zostaje stara, tj oslony, zaciski. Podobnie ma sie tył. Z 245 na 255 zmieniasz tarcze i jarzma i montujesz do kupy. Robilem u siebie taki swap i jestem zadowolony. Skóry z twarzy przy hamowaniu nie urywa ale czuc róznice

Edited by Nole

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam,
rozchodzi sie o seata exeo ST(kombi fwd manual, zwykle zawieszenie) 2.0tdi cr 143ps czyli a4b7
hamulce zajechane (bede robil przod i tyl hurtem)
Wg pomiaru "na oko" na przodzie mam tarcze chyba najmniejsze 280 jakie bylo (moze 288 - ciezko zmierzyc "metrem")
Idea: zamiast kupowac pod serie zalozyc np 312 (do exeo szly zaleznie od motoru/opcji wyposazenia na przod 280, 288, 312 i 320 tyl: 245, 255 i 288)
Wg etki zaleznie od tarcz byly oczywiscie rozne jarzma i korpusy
Wiec np jakbym kupil takie cosik
czy cos poza ewentualnie klockami bym potrzebowal?
Potencjalne problemy:
wg Etki sa np 2 rodzaju 2sekcyjnych pomp hamulcowych: 200x130x55 oraz 200x130x70 (obie maja inna uszczelke pomiedzy wzmacniaczem sily hamowania a pompa ham)
Jednym slowem hamulce roznia sie nie tylko tarczami, klockami i jarzmami
Felgi: mam zwykle seryjne 16 alu (obstawiam, ze identyczne tez sa nawet w passacie B5 no awaryjnie w nim ich uzywalem) - przechodzic na 17tki nie chce... pasuja 16?
Krotko: nie ma zadnych min w tej operacji swapu?
Pozdrawiam,
Przemek

w temacie hamulców exeo to jest to samo co B6/7


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w temacie hamulców exeo to jest to samo co B6/7

wiem, (kody czescie zaczynajace sie od 8E0 ) dlatego watek zalozylem w b6/b7 ale admin/moderator przerzucil to do inne :D

niemniej zakladam, ze zwykla typowa 16tka wchodzi bez problemu z hamulcami 312?

Tarcze ktore mam teraz w tym aucie sa zjechane okrutnie ale przejechaly 160 tys i ogolnie auto w zwyklym uzytkowaniu nigdy na za slabe hamulce nie cierpialo (200 raczej czesto sie nie jezdzi)... jak mialem rownolegle passata b5 2.5v6tdi przedlift to w sumie exeo lepiej hamowalo co przypisywalem ogolnemu stanowi hamulcow (pyn, pompa itp)... jeszcze sie chwile polamie i albo kupie cos jak z linka + nowe klocki i moze nowe tarcze jak "super stan" okaze sie "super kicha"

Czy wymieniajac zaciski na ze szrotu pokusilibyscie sie o jakas ich renowacje (gumki by plyn nie ciekl - czy tego rodzaju usterki w naturze nie wystepuja?)

Pozdrawiam,

Przemek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakuj wsio od 2.0tfsi B7


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakuj wsio od 2.0tfsi B7

warunek: kola 16tki musza zostac (mam opony lato + zima 16)

mowisz o 320 czy tych 340cos? - wydaje mi sie, ze jak seryjne wytrzymaly i nie zawiodly przez 160tys km to moze 312 tez sie nadawac beda :D

Przemek

Share this post


Link to post
Share on other sites

312 a 320 to przepasc


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

312 a 320 to przepasc

pewnie tak samo jak 280/288-> 312 i 320 -> 340cos... powiedzmy, ze poniewaz obecnie 90% tras auto jezdzi po miescie to kazda zmiana na wieksze to fanaberia

Inaczej: czy na 100% na 320 wejda 16tki zwykle (nie wiem jakie ET... zwykle i na oko jak w passacie B5 mialem)

widze, ze sa 2 pompy hamulcowe w etce... zakladam pesymistycznie, ze mam slabsza - czy nie ma pozniej problemu z wydajnoscia "slabszej" pompy?

zwrotnica: nie sprawdzalem ale zakladam, ze jest ta sama niezaleznie od hamulcow w rozmiarze 280-320?

pozdrawiam,

Przemek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przemek,

zestaw 320x288 z np. 2.0TFSI B7 wejdzie na typowe 16 calowe obręcze OEM z ET42 - temat już wielokrotnie na forum wałkowany. I zostanie kilk mm przerwy pomiędzy zaciskiem a felgą.

I tak jak pisze DEV pomiędzy 312 a 320 jest przepaść, z uwagi na mocniejszy zacisk w przypadku 320 (to jest ten sam zacisk jak w 345mm od S4 B6).

Ale najprościej to ogarniesz tak jak planowałeś 288-->312mm, czyli zacisk ATE zostaje ten sam, a zmieniasz tylko jarzmo i tarcze.

Przy tej mocy nie mogłeś mieć przodu 280mm, bo ten set montowali np w 1.6Pb 101PS - zaciski Lucas, niekompatybilne z jarzmami ATE 288 lub 312.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokaż to koło 


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Wszystkich

W moim A4b5 Q z 1996 r. z przodu mam tarcze 280mm a zaciski ATE. Czy aby przejść na tarcze 312 wystarczy wymienić tylko jarzma na 451 i mogą zostać dotychczasowe zaciski?

Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, jacandrzej napisał:

Witam Wszystkich

W moim A4b5 Q z 1996 r. z przodu mam tarcze 280mm a zaciski ATE. Czy aby przejść na tarcze 312 wystarczy wymienić tylko jarzma na 451 i mogą zostać dotychczasowe zaciski?

Pozdrawiam 

Masz 288/25mm

Zmieniasz tylko jarzma i tarcze


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dev dziękuję za informację.

Być może ktoś zmienił u mnie tarczę z 288 na 280.

Luz promieniowy między tarczą a zaciskiem jest w tej chwili ok. 6mm.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...