przemek4net Opublikowano 25 Października 2016 Opublikowano 25 Października 2016 Witam, rozchodzi sie o seata exeo ST(kombi fwd manual, zwykle zawieszenie) 2.0tdi cr 143ps czyli a4b7 hamulce zajechane (bede robil przod i tyl hurtem) Wg pomiaru "na oko" na przodzie mam tarcze chyba najmniejsze 280 jakie bylo (moze 288 - ciezko zmierzyc "metrem") Idea: zamiast kupowac pod serie zalozyc np 312 (do exeo szly zaleznie od motoru/opcji wyposazenia na przod 280, 288, 312 i 320 tyl: 245, 255 i 288) Wg etki zaleznie od tarcz byly oczywiscie rozne jarzma i korpusy Wiec np jakbym kupil takie cosik http://allegro.pl/hamulce-zaciski-audi-a4-b6-b7-3-0-v6-komplet-p-tyl-i5516723672.html czy cos poza ewentualnie klockami bym potrzebowal? Potencjalne problemy: wg Etki sa np 2 rodzaju 2sekcyjnych pomp hamulcowych: 200x130x55 oraz 200x130x70 (obie maja inna uszczelke pomiedzy wzmacniaczem sily hamowania a pompa ham) Jednym slowem hamulce roznia sie nie tylko tarczami, klockami i jarzmami Felgi: mam zwykle seryjne 16 alu (obstawiam, ze identyczne tez sa nawet w passacie B5 no awaryjnie w nim ich uzywalem) - przechodzic na 17tki nie chce... pasuja 16? Krotko: nie ma zadnych min w tej operacji swapu? Pozdrawiam, Przemek
Nole Opublikowano 25 Października 2016 Opublikowano 25 Października 2016 (edytowane) Przy swapie hamulcow z 288 na 312 zmieniasz tylko tarcze i jarzma. Reszta zostaje stara, tj oslony, zaciski. Podobnie ma sie tył. Z 245 na 255 zmieniasz tarcze i jarzma i montujesz do kupy. Robilem u siebie taki swap i jestem zadowolony. Skóry z twarzy przy hamowaniu nie urywa ale czuc róznice Edytowane 25 Października 2016 przez Nole
Dev Opublikowano 26 Października 2016 Opublikowano 26 Października 2016 Witam, rozchodzi sie o seata exeo ST(kombi fwd manual, zwykle zawieszenie) 2.0tdi cr 143ps czyli a4b7 hamulce zajechane (bede robil przod i tyl hurtem) Wg pomiaru "na oko" na przodzie mam tarcze chyba najmniejsze 280 jakie bylo (moze 288 - ciezko zmierzyc "metrem") Idea: zamiast kupowac pod serie zalozyc np 312 (do exeo szly zaleznie od motoru/opcji wyposazenia na przod 280, 288, 312 i 320 tyl: 245, 255 i 288) Wg etki zaleznie od tarcz byly oczywiscie rozne jarzma i korpusy Wiec np jakbym kupil takie cosik http://allegro.pl/hamulce-zaciski-audi-a4-b6-b7-3-0-v6-komplet-p-tyl-i5516723672.html czy cos poza ewentualnie klockami bym potrzebowal? Potencjalne problemy: wg Etki sa np 2 rodzaju 2sekcyjnych pomp hamulcowych: 200x130x55 oraz 200x130x70 (obie maja inna uszczelke pomiedzy wzmacniaczem sily hamowania a pompa ham) Jednym slowem hamulce roznia sie nie tylko tarczami, klockami i jarzmami Felgi: mam zwykle seryjne 16 alu (obstawiam, ze identyczne tez sa nawet w passacie B5 no awaryjnie w nim ich uzywalem) - przechodzic na 17tki nie chce... pasuja 16? Krotko: nie ma zadnych min w tej operacji swapu? Pozdrawiam, Przemek w temacie hamulców exeo to jest to samo co B6/7
przemek4net Opublikowano 27 Października 2016 Autor Opublikowano 27 Października 2016 w temacie hamulców exeo to jest to samo co B6/7 wiem, (kody czescie zaczynajace sie od 8E0 ) dlatego watek zalozylem w b6/b7 ale admin/moderator przerzucil to do inne niemniej zakladam, ze zwykla typowa 16tka wchodzi bez problemu z hamulcami 312? Tarcze ktore mam teraz w tym aucie sa zjechane okrutnie ale przejechaly 160 tys i ogolnie auto w zwyklym uzytkowaniu nigdy na za slabe hamulce nie cierpialo (200 raczej czesto sie nie jezdzi)... jak mialem rownolegle passata b5 2.5v6tdi przedlift to w sumie exeo lepiej hamowalo co przypisywalem ogolnemu stanowi hamulcow (pyn, pompa itp)... jeszcze sie chwile polamie i albo kupie cos jak z linka + nowe klocki i moze nowe tarcze jak "super stan" okaze sie "super kicha" Czy wymieniajac zaciski na ze szrotu pokusilibyscie sie o jakas ich renowacje (gumki by plyn nie ciekl - czy tego rodzaju usterki w naturze nie wystepuja?) Pozdrawiam, Przemek
przemek4net Opublikowano 27 Października 2016 Autor Opublikowano 27 Października 2016 Pakuj wsio od 2.0tfsi B7 warunek: kola 16tki musza zostac (mam opony lato + zima 16) mowisz o 320 czy tych 340cos? - wydaje mi sie, ze jak seryjne wytrzymaly i nie zawiodly przez 160tys km to moze 312 tez sie nadawac beda Przemek
przemek4net Opublikowano 27 Października 2016 Autor Opublikowano 27 Października 2016 312 a 320 to przepasc pewnie tak samo jak 280/288-> 312 i 320 -> 340cos... powiedzmy, ze poniewaz obecnie 90% tras auto jezdzi po miescie to kazda zmiana na wieksze to fanaberia Inaczej: czy na 100% na 320 wejda 16tki zwykle (nie wiem jakie ET... zwykle i na oko jak w passacie B5 mialem) widze, ze sa 2 pompy hamulcowe w etce... zakladam pesymistycznie, ze mam slabsza - czy nie ma pozniej problemu z wydajnoscia "slabszej" pompy? zwrotnica: nie sprawdzalem ale zakladam, ze jest ta sama niezaleznie od hamulcow w rozmiarze 280-320? pozdrawiam, Przemek
Schmolke Opublikowano 29 Stycznia 2017 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Przemek, zestaw 320x288 z np. 2.0TFSI B7 wejdzie na typowe 16 calowe obręcze OEM z ET42 - temat już wielokrotnie na forum wałkowany. I zostanie kilk mm przerwy pomiędzy zaciskiem a felgą. I tak jak pisze DEV pomiędzy 312 a 320 jest przepaść, z uwagi na mocniejszy zacisk w przypadku 320 (to jest ten sam zacisk jak w 345mm od S4 B6). Ale najprościej to ogarniesz tak jak planowałeś 288-->312mm, czyli zacisk ATE zostaje ten sam, a zmieniasz tylko jarzmo i tarcze. Przy tej mocy nie mogłeś mieć przodu 280mm, bo ten set montowali np w 1.6Pb 101PS - zaciski Lucas, niekompatybilne z jarzmami ATE 288 lub 312.
jacandrzej Opublikowano 10 Października 2018 Opublikowano 10 Października 2018 Witam Wszystkich W moim A4b5 Q z 1996 r. z przodu mam tarcze 280mm a zaciski ATE. Czy aby przejść na tarcze 312 wystarczy wymienić tylko jarzma na 451 i mogą zostać dotychczasowe zaciski? Pozdrawiam
Dev Opublikowano 10 Października 2018 Opublikowano 10 Października 2018 9 godzin temu, jacandrzej napisał: Witam Wszystkich W moim A4b5 Q z 1996 r. z przodu mam tarcze 280mm a zaciski ATE. Czy aby przejść na tarcze 312 wystarczy wymienić tylko jarzma na 451 i mogą zostać dotychczasowe zaciski? Pozdrawiam Masz 288/25mm Zmieniasz tylko jarzma i tarcze
jacandrzej Opublikowano 11 Października 2018 Opublikowano 11 Października 2018 Dev dziękuję za informację. Być może ktoś zmienił u mnie tarczę z 288 na 280. Luz promieniowy między tarczą a zaciskiem jest w tej chwili ok. 6mm. Pozdrawiam
Norezi Opublikowano 30 Listopada 2020 Opublikowano 30 Listopada 2020 Witam, Kontynuując, Przy zmianie na 320 przód z 288 zmieniamy same podzespoły w hamulcach czyli jarzma, zaciski tarcze i klocki i można pompę hamulcowa zostawić stara? Ewentualnie sprawdzić/zmienić przewody tak? 1
Dev Opublikowano 30 Listopada 2020 Opublikowano 30 Listopada 2020 6 minut temu, Norezi napisał: Witam, Kontynuując, Przy zmianie na 320 przód z 288 zmieniamy same podzespoły w hamulcach czyli jarzma, zaciski tarcze i klocki i można pompę hamulcowa zostawić stara? Ewentualnie sprawdzić/zmienić przewody tak? pompa stara, przewody nowe
MManeK Opublikowano 21 Maja 2021 Opublikowano 21 Maja 2021 (edytowane) Witam. A jak z osłonami tarcz przy zmianie z 288/245 na 320/288 jeśli chodzi o Exeo? Też trzeba zmieniać na większe z przodu i z tyłu? Edytowane 21 Maja 2021 przez MManeK
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się