Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BLB] Naprawa zatartego blb


michuthebest

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem audi w którym padła pompa oleju obróciło panewki..turbo zatarte. Wymieniłem na nowe panewki turbo po regeneracji skręcił rozrząd odpalił od strzała ale teraz tak podczas dodawania gazu lekko trzęsie autem i na biegu jałowym... Słychać metaliczne stuki... Korekcja na pompkach 1 i 2 0,34 natomiast na 3 i 4 około -2,5... Czy tu jet wina pompek czy może wygielo Zawory albo wykrzywilo korbowod.... I teraz pytanie wymieniać na bkd albo bmm czy próbować ratować silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak obróciło panewki to od razu było wiadomo że to już chodzić jak należy nie będzie :P

Chory pomysł żeby w niego kasę ładować, szukaj słupka w dobrym stanie , najlepiej BKD, będzie spokój z pompą oleju :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli rozrząd był na miejscu to jak Ci miało zawory pogiąć? wałek rozrządu jak wygląda? nie wyrypało krzywki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu nie ma co gdybać o rozrządzie , prawdziwy problem jest tam gdzie się obróciły panewy , naprawa tego na 90 % jest nieopłacalna :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wal korbowy na 12 no też tak myślę chodzić chodzi silnik ale takie stuki są lekkie.... Jutro sprawdzę ciśnienie na każdym cylindrze... I przemyśle a jak nie to za 2tys mam kompletny silnik ale też niestety blb.... Może odrazu pompę dam do regeneracji i wstawię koła zębate... Pomyślimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ustaw wal na 14 bo źle ustawiles

Ustaw wałek ssący na blokadę i zobacz że nie będzie Ci się pokrywal znak na kole pasowym i osłonie na której jest wyżłobienie

Zablokuj oba walki na blokady, popuść na obu walkach śruby 13mm i ustaw wtedy wal korbowy na znaki, następnie spowrotem skontruj poluzowane śrubki na walkach i wyjmij blokady, uruchom motor i zobacz Czy się zmieniło.

Wszystkie silniki 16V wal ustawia się na godz.14

Po za tym jak sprawdzałes wtryski to mogłeś podejrzeć synchronizację rozrządu i bys widział że kąt masz nieprawidłowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ustaw wal na 14 bo źle ustawiles

Ustaw wałek ssący na blokadę i zobacz że nie będzie Ci się pokrywal znak na kole pasowym i osłonie na której jest wyżłobienie

Zablokuj oba walki na blokady, popuść na obu walkach śruby 13mm i ustaw wtedy wal korbowy na znaki, następnie spowrotem skontruj poluzowane śrubki na walkach i wyjmij blokady, uruchom motor i zobacz Czy się zmieniło.

Wszystkie silniki 16V wal ustawia się na godz.14

Po za tym jak sprawdzałes wtryski to mogłeś podejrzeć synchronizację rozrządu i bys widział że kąt masz nieprawidłowy

Między 12 a 14 są pewnie z 2 zęby różnicy, jak by źle ustawił nie odpalił by go

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpali tylko będzie właśnie twardo pracował.

Nie raz poprawiam po innych bo robią Rozrząd na blokadę od 1,9pd gdzie właśnie tam ustawia się ot na 12 a wszystkie 2.0 na 14 i niektóre 1,9 nowego typu

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem blokadę mam od 2.0 i strzalka na wale wychodzi na godz 11:45 mniej więcej wałek ssący i wydechowy też na blokady obróciłem ręcznie kluczem dwa obroty pełne i zero stuku czy jakiegoś zachaczenia... Na godz 14 ustawia się comonrail bo strzałkę na wale mają między zębami a nie jak w 2.0 tdi pd na zebie...

https://www.google.pl/search?q=blokada+rozrzadu+2.0+tdi&client=ms-android-orange-pl&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi01Obo8PjPAhWpB5oKHQsuDbAQ_AUIBygB&biw=360&bih=512#imgrc=LQNfivMBwZRBHM%3A

Blokowane tak jak na rysunku który jest wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie raz poprawiam po innych bo robią Rozrząd na blokadę od 1,9pd gdzie właśnie tam ustawia się ot na 12 a wszystkie 2.0 na 14 i niektóre 1,9 nowego typu

No nie źle :decayed:

Blokady wału korbowego do 8V i 16V są całkiem inne bo inny jest kształt koła zębatego paska rozrządu na wale korbowym (w 8V jest okrągłe, w 16V elipsoidalne ) :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że rozrząd mam dobrze założony...

Wiec jak wszystko wiesz lepiej to po co te pytania tutaj skoro nie przyjmujesz nic do wiadomości....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega sotomoto napisał że ustawia się rozrząd na godz 14 inny użytkownik napisał na 12... Jest rozbieżność a ja szukam przyczyny stukania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest rozbieżność a ja szukam przyczyny stukania

Powodem stukania jest luz na uszkodzonym czopie po obróceniu panewki , powtarzam po raz kolejny :P:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jak będziesz uparty i będziesz chciał koniecznie to swoje BLB zgodnie ze sztuką reanimować , to 10 000 PLN-ów się powinieneś zmiieścić :P

Kupując drugi słupek powinno wyjść z połowę taniej :decayed:

Tu masz pierwszą lepszą aukcję z silnikiem BKD ( słupek ):

http://allegro.pl/silnik-2-0tdi-bkd-superb-octavia-leon-06r-150tys-i6376815636.html#thumb/5

Przekładasz swój osprzęt i masz niezawodny silnik bez wałków.

Dokładny opis swapa masz podwieszony :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/46803-b7-blb-swap-uszkodzonego-silnika-blb-na-bkd/

Szkoda że w ogóle cokolwiek robiłeś z tym starym jak panewkę obróciło, od razu trzeba było słupek BKD ( albo chociaż sam dół z BKD ) zakładać a stare padło rozprzedać na części :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czopy wału zostały Nie ruszone to nie masz czego tam szukać

Masz takie metaliczne "dzwoniące kucie" tak o to ci chodzi...? Wyreguluj dobrze rozrząd, uparles się na ustawienie wału na 12 to dlaczego brd i BRE ustawia się na 14 a blb ma to samo koło i wal....? Jak to juz przestawisz to potem ustawiasz synchro walka ssacego i korbowego na 0 i potem do walka ssacego ustawiasz wydechowy

10000zł jak się jest idiota to się daje dymać warsztatowi... Chyba że na oryginalnych częściach remont.

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obróciło Mu panewkę i silnik stanął dęba ( bo pisze że zatarty ), nie wiemy tylko którą, główną czy korbowodową, a może i nie jedną tylko kilka :decayed:

Nie wierzę że po czymś takim miejsca osadzenia panewek i czopy na wale nie ucierpiały :P

O ile przy korbowodowej można wymienić wał z korbowodem i jeszcze kosztowo to może wyjść znośnie , o tyle przy głównej obróbka bloku , panewki i ect. kładą opłacalność na łopatki :P

Pomimo że już parę złotych wpakował w naprawę , co od początku uważam za poroniony pomysł, tak i teraz na jego miejscu wkładał bym BKD.

Za dużo z własnej praktyki i ze słyszenia mam doświadczeń , że jak w motorze ktoś mocno grzebał a z wiedzą , narzędziami i profesjonalnym podejściem do naprawy u niego było krucho , to po takiej naprawie nie ma co oczekiwać pozytywnych efektów przez długi czas :P

Nie otwierany od fabryki , w dobrym stanie słupek na pewno dłużej i bezproblemowo posłuży :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...