Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A3 8P BMM] Wyciek ropy od strony rozrządu 2.0 tdi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

mam problem ze swoja A3 2.0 tdi BMM, rocznik 2006. Silnik to 8V, podobny jak BPW w A4 B7. Patrząc od przodu pojazdu, widać wyciek ropy w miejscu styku głowicy z blokiem silnika, po lewej stronie silnika. Dokładniej na samym skraju głowicy, tuż przy plastikowej obudowie rozrządu (przeciwna strona do vacum pompy). Wyciek jest niewielki, po umyciu silnika dopiero po około 100 km pojawia się nowy ślad ropy (na pewno jest to ropa, czuć jej zapach po jeździe). Po umyciu silnika, wyciek pojawia się i powiększa według kierunku narysowanej strzałki. Węże paliwowe idące od filtra paliwa do metalowych przewodów są suche, same przewody również, ogólnie rzecz biorąc ropa nie ma prawa znaleźć się po stronie rozrządu, a jednak jest. Metalowa uszczelka vacum pompy była wymieniana, problem nie ustąpił, przewody paliwowe sprawdzone. Ropa nie cieknie od vacum pompy w stronę rozrządu patrząc na przód silnika, ponieważ powierzchnia jest sucha. Powierzchnia skrzyni biegów oraz blok silnika pod vacum pompa są suche. Czy jest możliwe, że to ukryty wyciek paliwa z vacum pompy, które płynie tyłem po bloku silnika (od strony ściany grodziowej) i ujawnia się w miejscu opisanym powyżej?

Mojemu mechanikowi opadają ręce, wg. niego jedyny możliwy scenariusz to pęknięta głowica na kanale paliwowym i jej wyciek na zewnątrz. Auto było nawet w ASO i nie potrafią znaleźć przyczyny.

Co o tym sądzicie?

Na zdjęciu widać miejsce wycieku:

g94594n5.jpg

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli wyciek oleju napędowego pojawia się na drugim końcu głowicy niż jest zamontowana tandempompa ( tak wnioskuje z opisu ),  jesteście pewni na 100 % że to ON i nie ma śladu że paliwo wędruje po styku głowica - blok silnika od strony tandemu , to jedyny logiczny wniosek - pęknięcie głowicy do szyny paliwowej pompowtryskiwaczy :decayed:

PS 

A tak z doświadczenia to nie wydaje mi się to możliwe , tym bardziej że jak piszesz po umyciu trzeba odczekać jakiś czas by ślad wycieku się ponownie pojawił .

Na 99% według mnie to nie paliwo tylko olej z pod uszczelki głowicy a zapach ON-u pochodzi z kąt indziej :D:hi:

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...