vasco Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 (edytowane) Witam Audi A4 B6 2.00 Alt benzyna + Gaz 2003 rok Po dłuższym postoju autko odpala bardzo niechętnie od kilku dni ale jak już się uda to potem nie sprawia problemów. Uruchamia się ( na razie ) tak że odpinam aku czekam chwilkę potem załączam aku sprawdzam błędy ( wyskakują 2 sztuki ) kasuję i kręcę z przerwami aż zaskoczy potem o dziwo cały dzień nie sprawia problemów.Sądziłem że to jednorazowy temat jednak sytuacja zaczyna się już powtarzać i jest bardzo IRYTUJĄCA. Błędy jakie wyskakują na Mini Vagu to : 17939 P1531 Zmienna regulacja zaworu przerwa 17953 P1545 Sterowanie zaworem przepustnicy błąd Co najdziwniejsze kiedy parkuję autko to sprawdzam po zgaszeniu czy są jakieś błędy i nic ( chwilę temu przyjechałem do domku ) ..jest Ok a potem rano cyrk się kręci. Czy ktoś może wie jak rozwiązać temat ? Czy zakup innej przepustnicy i wymiana to dobry kierunek ??? Z góry dziękuję za info i pzdr Edytowane 9 Listopada 2016 przez vasco
xsebo1 Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 Jeśli będziesz miał problem z odpaleniem odepnij wtyczkę od przeplywomierza. Powinien odpalić od strzała. Kasujac błędy kasujesz adaptacje, komputer w trakcie jazdy je przeprowadza Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
vasco Opublikowano 10 Listopada 2016 Autor Opublikowano 10 Listopada 2016 (edytowane) Ok dziękuję za info kolego xsebo1 jutro temat stestuję i dam znać co i jak.... Może kogoś to zainteresuje do kasowania i diagnozy używam tego mini Vaga : http://allegro.pl/nowy-skaner-vscan-vag-mini-pl-k-can-promocja-i5481480443.html do podstawowych tematów jest Ok.Ja używam go jak dotąd do odczytania błędów i kasowania ich ( wkurzyłem się że za każde podłączenie 50 Pln sobie życzą + mój stracony czas na dojazd i nerwy ). Jednak należy uważać z wtyczką i odpowiednio ją obrobić nożykiem ,nieco zeszlifować bo ciężko wchodzi w gniazdo co u mnie skutkowało wyłamaniem go z zaczepów.Teraz już mam po prostu gniazdo na kablu wypuszczone i schowane w boczku panela obok pedału sprzęgła. pzdr Witam Z tym odłączeniem wtyki przepływomierza to nie jest u mnie dobrze - Odłączyłem fakt odpaliłem jednak kiedy tylko dodałem gazu i obroty skoczyły to opadając po prostu dławił się motor i tak kilka razy.( no chyba że miałem tylko odłączyć aby odpalić potem wcisnąć czy tak ??? ) Kiedy podłączyłem wtykę problem od razu ustał.Także ten teges - chyba nie w tą stronę ale i tak dziękuję. Kupiłem dziś nowy filtr powietrza + środek do czyszczenia przepływomierza jednak dzisiejsza aura nie pozwoliła mi grzebać przy autku. Co dziwne odpalił dziś Gad od strzała. pzdr Edytowane 10 Listopada 2016 przez vasco
xsebo1 Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 Po wyłączeniu przeplywki wraca do domyślnych wartości i powinno być ok, więc sądzę że źle wyregulowany gaz rozjechał mapę i źle pali na paliwie Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
leszek1973 Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 (edytowane) albo któryś wtrysk lpg puszcza i zalewa go podczas dłuższego postoju - gazem Edytowane 11 Listopada 2016 przez leszek1973
xsebo1 Opublikowano 12 Listopada 2016 Opublikowano 12 Listopada 2016 Zrób logi i coś będzie wiadomo Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
vasco Opublikowano 14 Listopada 2016 Autor Opublikowano 14 Listopada 2016 (edytowane) Witam Dziękuję za okazane zainteresowanie .Od 3 dni auto jak dotąd nie sprawia już problemów...Może i znalazłem przyczynę ( a może też - nie okaże się ) Otóż zajrzałem do filtra powietrza a tam ....Meksyk i Rumunia w jednym !!! ( mimo że co najmniej dwa razy zlecałem wymianę tegoż filtra przy jakimś tam gmeraniu "mechaniorom" ) Jak człowiek sam łapki nie ubrudzi to żadnej pewności.Wywaliłem ten totalnie zasyfiony filter , odkurzyłem wszystko wewnątrz pojemnika ( jakaś malutka szufla kurzu ) dodatkowo spryskałem i przedmuchałem przepływomierz środkiem który kupiłem za raptem 12 pln w BRICO ( Środek czyszczący do przepływomierzy firmy MA Professional ) złożyłem to wszystko do kupy i ....problem zniknął. Człowiek gmera i szuka Bóg wie czego a tu taka prosta rzecz wydaje się być powodem.Błędy też się nie pojawiają.( Sprawdzam na koniec ostatniego przejazdu ) No cóż pożyjemy zobaczymy. pzdr Edytowane 14 Listopada 2016 przez vasco
leszek1973 Opublikowano 14 Listopada 2016 Opublikowano 14 Listopada 2016 To do filtra kabinowego od razu zajrzyj ))
vasco Opublikowano 24 Listopada 2016 Autor Opublikowano 24 Listopada 2016 (edytowane) To do filtra kabinowego od razu zajrzyj )) Tak właśnie zrobiłem dziś - Mandżurja .....wymienione wrrrrrrr...... Witam Sądziłem że miałem spokój a dziś to samo : Motor kręci ale nie odpala ( jakby nie dostawał paliwa ) Błędy ( nowe ) : 17972 P1564 Jednostka sterująca zaworem przepustnicy - J338 dolna wartość przy podstawowych nastawach 17072 Obwód obciążeniowy przekaźnika zasilającego ECM (J271). Przerwa w obwodzie. Dolna wartość skrajna przekroczona. Błędy ( były ) 17939 P1531 Zmienna regulacja zaworu przerwa 17953 P1545 Sterowanie zaworem przepustnicy błąd Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł z góry dziękuję i pzdr Pytanie gdzie szukać tej jednostki sterującej zaworem oraz tego przekaźnika zasilającego - może ktoś wie to proszę o pomoc. pzdr Witam A więc udało mi się w końcu uruchomić silnik ( po odpaleniu 0 problemów z obrotami czy też przyśpieszaniem ) podjechałem do mechanika obejrzał listę błędów i stwierdził że najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana samej przepustnicy ( bo być może zawiesza się klapka lub też jest błąd w samej czarnej obudowie ). U mnie procedura uruchomienia ( jak już problem się pojawia z odpaleniem a może się komuś przyda ) wygląda tak że odłączam Aku czekam ze 3 minutki potem podłączam klemę ale nie uruchamiam motoru od razu tylko znów czekam tym razem dłużej 10 -15 minut i ...odpala na strzała. Auto oczywiście odpala na benzynie potem w okolicy 90 stopni przełącza się na Lpg. Rozbieżność cenowa "używek" jest spora ale mam pytanie na przykładzie tej oferty z Alledrogo czy to oznaczenie FSI w niczym nie koliduje : http://allegro.pl/show_item.php?item=5805543329&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62 lub http://allegro.pl/przepustnica-audi-a4-b6-2-0-b-06b133062h-i6506971107.html numery części są zgodne : 06B133062H więc powinna siąść ale wolę się upewnić. jest jeszcze niby taka sama ale oznaczenie 06D133062H czy to jest problem ??? http://allegro.pl/przepustnica-bosch-audi-a4-b6-2-0-fsi-06d133062-i6429264424.html Z góry dziękuję za info i pzdr Edytowane 29 Listopada 2016 przez vasco
xsebo1 Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 Może różnić się wtyczką i nie będzie pasować. Z tym samym numerem musi pasować Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
vasco Opublikowano 30 Listopada 2016 Autor Opublikowano 30 Listopada 2016 (edytowane) Witam Przepustnica wyciągnięta , przeczyszczona choć syfu nie było zbyt wiele ale tak czy siak wszelakie "koncelebryja" przy niej wykonane założona i tyle w temacie przepustnicy.( Faktycznie idzie to ogarnąć samemu ale bez pomocy sąsiada była by Lipa ) Sprawdzić nie zaszkodziło więc "odfajczone"... Ale ale po kilku godzinach szperania w necie wpadłem na pewien trop i być może komuś się przyda kiedy już ręce opadają. Otóż gdzieś tam w końcu wpadł mi w oko temat przekaźnika 219 i poszedłem tym śladem zwłaszcza że miałem taką sytuację z zalaną obudową ( http://a4-klub.pl/in...tor-a4-b6-2003/) a dodatkowo wertując neta już nie pamiętam gdzie wpadłem na identyczną sytuację z problemem odpalania tego samego motoru w Audi i cytuję : "...rozebrałem obudowę ECU i okazało się że też miałem tam wodę i przekaźnik 219 zalany , wymieniłem go i jak ręką odjął..." ( zrobiłem fotkę sobie ) Także dzisiaj wymieniłem ten przekaźnik który faktycznie miał oznaki zalania w postaci nacieków ( choć działało wszystko do tej pory ) na dokładnie taki sam ( w sklepie nie było więc kupiłem aż za 10 Pln dokładnie taką używkę ) i jak do tej pory od południa wszystko gra.Być może to pomogło a być może nie zobaczymy. pzdr i dziękuję za pomoc Tu jeszcze jeden ciekawy link z innego forum dotyczący nr opisu przekaźników Audi może się to komuś przyda : https://klubaudi.pl/...aĹşnikĂłw-vag/ a jak nie to proszę to do kosza lub przeniesienie go do odpowiedniego działu. Fotki : Generalnie chyba to nie był najlepszy pomysł umieszczenia tak nisko przekaźników które są narażone na wilgoć , czy też zalanie poprzez często nieszczelną obudowę aut które mają już swoją "przeszłość"i być może nawet nie widać pęknięcia a jest częściowo ukryta pod podszybiem z którego pięknie leje się deszczówka na nią. Najcięższym etapem prac jest wyjęcie ramion wycieraczek - często będą przyssane do uchwytów , pomaga wyczyszczenie rowka wokół śruby ,zalanie go np.WD-40 , ostukanie go np gumowym młotkiem aby rdza puściła z gwintu , potem należy podnieść wycieraczkę do góry od szyby i z wyczuciem na boki przechylać ciągnąc jednocześnie do góry.Przy zakładaniu warto oczyścić gwint i nałożyć jakieś smarowidło. Witam Od czasu wymiany przekaźnika 219 autko odżyło - pali na strzała , błędy nie wyskakują i mam nadzieję że już tak będzie. Warto zajrzeć do obudowy przekaźników pod maskę bo może się okazać że z czasem też została zalana zanim wydacie niepotrzebnie pieniążki u magików mechaników ( wymiana tego , tamtego i sramtego a Ty płacisz i płaczesz i ...nie pomaga albo pomaga chwilowo ) Dla przypomnienia tak wyglądało to u mnie kiedy to otworzyłem : Samozałączający się Wentylator A4 B6 2003 - Audi A4 B6/B7 - Audi A4 Klub Polska brakowało tylko żółtych kaczuszek a jak widać po czasie obydwa tematy mają wspólny mianownik o nr 219. pzdr i dziękuję za okazane zainteresowanie Edytowane 2 Grudnia 2016 przez vasco
k232 Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 U mnie w 1.8 ADR też trzeba przekaźniki przepatrzeć jak występuje problem z odpalaniem ?
vasco Opublikowano 2 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Witam Na pewno nie zaszkodzi o ile są tam jakieś przekaźniki w komorze ( nie pamiętam a miałem 5 lat audi 1.8 właśnie z tym silnikiem + LPG i nigdy nie było z nim problemów a olej trzymał od wymiany do wymiany bo ten motor ALT żre jak szalony min 0,5 do nawet litra na 1000 km już leję teraz nie "markowy" tylko 10W40 marketowy skoro tak czy siak dolewam co jakiś czas - dobra strona to olej jest systematycznie "świeży" ) Ja zacząłbym od sprawdzenia i wymiany świec , kabli potem zagłębiał się dalej i jeżeli masz gaz to do fachowca od Lpg ( możesz mieć zapchany filterek gazu ) .Wejdź do działu z tym motorem i na pewno coś znajdziesz lub też po prostu wpisz w wyszukiwarce temat i przeglądaj - Ja właśnie w ten sposób natrafiłem na mój "problem" dalej poradziłem sobie sam. pzdr Edytowane 3 Grudnia 2016 przez vasco
k232 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Ile razy świece i kable można wymieniać skoro i tak nie ma poprawy Filtr są pilnowane więc to wykluczam. Nie mam pojęcia, czekam aż w końcu coś i może wtedy wyjdzie, jeszcze myślę nad rozrusznikiem chociaż kręcić dobrze kręci ale coś złapać nie może..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się