Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpalaniem


kotu

Rekomendowane odpowiedzi

Coraz częściej ma problem z odpaleniem samochodu.
Pierwszy raz zdarzyło mi się to z 4 miesiące temu a później był spokój aż do teraz.
Rozrusznik kręci normalnie, silnik nie odpala. Wyłączam zapłon z dwa, trzy razy wtedy silnik zaskakuje prawidłowo.
Nie ma żadnych błędów w silniku. Wykluczam świece żarowe ponieważ są wymienione i dzieje się to niezależnie od temperatury.
Dzisiaj dwukrotnie miałem problem z odpaleniem. Najpierw z rana, później po trasie 115km przerwa 3h i nieudana próba odpalenia silnika.
Dodaje filmik jak to wygląda:



Co obstawiacie?? Edytowane przez kotu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za każdym razem komunikat wyskakuje na sprawdzenie oleju gdy nie zapala?

z ręcznym też masz kłopot?

dziwne że nie wywala błędu chociażby z "parking brake..."

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


za każdym razem komunikat wyskakuje na sprawdzenie oleju gdy nie zapala?
z ręcznym też masz kłopot?

dziwne że nie wywala błędu chociażby z "parking brake..."

Komunikat oleju wyskakuje jak długo kręci rozrusznik powyżej 20sec. wydaje mi się że to jest akurat normalne.
A co do błędu hamulca ręcznego to inna sprawa. Dzieje się tak jak często z 5-6 razy włączam i wyłączam zapłon.
Ten błąd akurat wykrywa tylko, że on niema nic wspólnego z tym.

Jutro chcę sprawdzić pompę która jest przed filtrem paliwa. Czy u Was słychać pracę tej pompki przy każdym włączeniu zapłonu??
Może zasilaniem klapy gaszącej albo się wiesza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"parking..." raczej nie ma nic wspólnego za zapalaniem...

może warto zacząć od najprostszej sprawy - kiedy filtr paliwa wymieniany i jaki ma auto przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jaki ma auto przebieg

214000km

Wszystkie filtry wymieniam co rok na Mann ten ma z 4 miesiące i pamiętam, że przed wymianą też mi się to zdarzyło ale za drugim razem palił normalnie. Teraz jest gorzej.
Jak przepustnica się zawiesi mogą być takie objawy jak mam?

Dzisiaj podpiąłem VCDS wywalił mi błąd:

7859 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
P2015 00 [032] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 213977 km
Date: 2016.11.13
Time: 10:50:10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/294257-wymiana-kolektora-ssacego/page-7

Można też wyłączyć programowo...

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wymontowałem sam sterownik od klap.
Same kalpy chodzą bardzo lekko silniczek/sterownik wyczyściłem posmarowałem i złożyłem jak było.
Przy okazji zdemontowałem i wyczyściłem przepustnice.
Teraz chcę zrobić test przez VCDS
Przepustnica - 01 engine - 03 output tests - z listy wybieramy throttle valve control unit i dajemy start.
Klapy kolektora co muszę wybrać ??


Zrobiłem test auto-comem tych podzespołów które podejrzewałem o to, że motor nie odpala czyli:
Pompa paliwa - słychać jej prace czyli jest ok
Przepustnica - wyczyściłem i posmarowałem, słychać pracę silniczka jest ok.
Błąd P2015 czyli pozycja klapek w kolektorze, po czyszczeniu sterownika/silniczka zrobiłem test i króciec porusza się w pełnym zakresie czyli obstawiam , że jest ok.

Skasowałem błędy, narazie dwa razy odpalił od kopa tak jak powinien. Zobaczymy za parę dni.
Dzięki za pomoc icon_smile.gif

Edytowane przez kotu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej to samo :/
Czy gdy występuje błąd P2015 to jest problem z odpaleniem silnika tak jak u mnie??
Jak tak to znaczy, że przy rozruchu klapy są zamknięte i dlatego nie odpala??
Dodam że po odpaleniu auto nie wpada w tryb awaryjny i nigdy nie świecił się check engine.


Mam jeszcze pytanie co do pompy paliwa.
Czy w naszych B8 są dwie pompy jedna przed filtrem paliwa a druga w baku??
Z tego co widzę właśnie tak jest.
Jak robię test pompy to słyszę chyba tą pod autem (przed filtrem paliwa)
Kiedy ma się załączać pompa przy zapłonie czy przy rozruchu?


Czy nikt nie wie kiedy ma zacząć pracować pompa paliwa?


Jak wybieram w VCDS test of auxiliary fuel pump wyskakuje zielony komunikat Aborted-Safety reasons i jest cisza żadna pomkpa nie pracuje.
Czy to jest ta pompa w baku??

Jak wybieram Transfer Fuel Pump (FP) test - załącza się pompa koło filtra paliwa pod samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


w B8 nie ma pompy paliwa w baku tylko przed filtrem pod autem

ok, Dzięki
a kiedy powinna się załączyć? Po włączeniu zapłonu czy razem z rozrusznikiem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% po włączeniu zapłonu. W momencie pracy rozrusznika mogłoby to trwać zbyt długo i opornie by odpalał - zanim dobije paliwem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Na 99% po włączeniu zapłonu

Jak po włączeniu zapłonu pompa powinna kręcić to znalazłem przyczynę.
Właśnie sprawdziłem u siebie 3x włączałem zapłon pompa się nie odzywa.
Gdy uruchomię test pompy VCDS lub auto-com kręci za każdym razem .Gdy jest tak jak pisze "audikrk_" to pewnie mam do wymiany sterownik pompy.
Może ktoś to potwierdzić a najlepiej sprawdzić u siebie. Pompę powinno być słychać bez problemu z kabiny auta.
Z góry dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w B8 nie ma pompy paliwa w baku tylko przed filtrem pod autem :)

są 2 pompy w baku tez jest mam 2.0tdi caga 2008 i w baku tez mam pompę miałem ja w rękach:)

Na 99% po włączeniu zapłonu

Jak po włączeniu zapłonu pompa powinna kręcić to znalazłem przyczynę.

Właśnie sprawdziłem u siebie 3x włączałem zapłon pompa się nie odzywa.

Gdy uruchomię test pompy VCDS lub auto-com kręci za każdym razem .Gdy jest tak jak pisze "audikrk_" to pewnie mam do wymiany sterownik pompy.

Może ktoś to potwierdzić a najlepiej sprawdzić u siebie. Pompę powinno być słychać bez problemu z kabiny auta.

Z góry dziękuję.

U mnie tez pompy nie słychać a jednak auto pali za każdym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


są 2 pompy w baku tez jest mam 2.0tdi caga 2008 i w baku tez mam pompę miałem ja w rękach:)

W etka znalazłem właśnie, że są 2 pompy.
Wie ktoś jak zrobić test tej pompy w baku??


U mnie tez pompy nie słychać a jednak auto pali za każdym razem.


Czy włączałeś sam zapłon bez uruchomienia silnika i nic nie słychać?? Kiedy te pompy powinny się uruchamiać??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli tak jak u mnie. Dzięki za info.

Edytowane przez kotu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy sa 3, pierwsza w baku, druga (niskiego cisnienia) jest przed filtrem paliwa, trzecia (wysokiego cisnienia) jest za filtrem paliwa.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak można sprawdzić tą w baku poprzez VCDS ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...