Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaka skrzynia 6 do AJM ~230KM/400nM?


Albi91

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

słowem wstępu, wiem, że tematów o wymianie na 6 biegów było pare, przekopałem forum (żeby nie było), ale nie widze odpowiedzi mnie satysfakcjonującej.

Słowem wstępu część 2. Silnik AJM, moc podniesiona do +- 230/400nM, manual, jednomas, tarcza 240mm, docisk od LT. Niestety sypie się skrzynia.. standardowo 3 zgrzyta + 5 zgrzyta, a momentami ciężko wrzucić jakikolwiek z biegów. Zachowuje się dziwnie bo raz działa (prawie normalnie, ale da się jechać) a raz mam spore problemy.

Dzisiaj rano np wyjechałem z bramy na wsteku, a parkując pod pracą już nie wchodził -.-.

Do sedna, moje pytanie brzmi. Jaka skrzynia 6 podejdzie bez większego problemu do wyżej wymienionej kombinacji sprzęgła + zniesie moment ok 400 niuta? Czy od a6 c5 2.5 da rade ?

Będę wdzięczny za konkretne odpowiedzi.
Dzięki i bezawaryjności innym życze.

Kamil.

Edytowane przez Albi91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego typu odpowiedzi cenie sobie najbardziej

Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz skrzynia działa prawidłowo raz nie... a może masz w niej sucho albo mocno przepracowany olej?

Nawiązując do tematu, to skrzynki 6b od 2.5tdi poradzą sobie z mocą.

Najdłuższa skrzynia 6b to DQS, biegi 1-5 praktycznie takie same jak w "piątkach" a 6 bieg na trasy.

Musisz się liczyć że włożenie skrzynki 6b niesie za sobą wymiane kilku częsci (nie pasi p&p) tym samym większe koszta.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem, temat przekładki ogarnałem, że nie pasuje p&p i co potrzeba. Chodziło mi czy samo połączenie skrzynia, sprzęgło podejdzie.

Generalnie synchronizatory padają na 3 i 5 więc tak czy siak trzeba by wymienić. Co do przyczyny sprawdze co w srodku się zadziało jak ją zdejmę.

Co do kosztów, właśnie wczoraj po rozmowie z ziomkiem i mechanikiem właśnie grubo się zastanawiam czy ta 6 jest mi bardzo potrzebna.

Żeby nie zakładać tematu dodatkowo, orientujesz sie która skrzynia 5 biegowa byłaby ewentualnie dłuższa niż seryjna z AJM? :)

Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Albi91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do "zgrzytania" 3 i 5 biegu to zapewne kiepskie synchronizatory. Ale co do dobrze wchodzących biegów a po czasi źle to podejrzewał bym też sprzęgło, wysprzęglik.Przyjrzyj mu się dobrze jak będziesz miał je na wierzchu.

Pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy DQS koszty wcale nie są jakoś tragicznie większe, do wymiany (oprócz skrzyni) wybierak i sanki. Mi się trafił cały zestaw za 800zł, skrzynia, sanki, wybierak. Ale 6ty bieg bardzo się przydaje, w trasie jest ekonomiczniej ;) przy 3tys obrotów jest ~165km/h. Ja jakbym miał wybierać to wolałbym dołożyć i wrzucić 6b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną u mnie czytając zegary przy 160 jest 3200rpm. 5ke skrzynie mam na miejscu za 400 zł z pewnego źródła stąd moje przemyślenia.

Ale fakt, ta 6ka to zawsze parę obrotów mniej.

Dziękuję Panowie za odpowiedzi ;)

Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz miał zrzuconą skrzynie to weź pod uwagę porade Wodza.

Najdłuższa skrzynia 5b pod sprzęgło 228mm to FHN, podchodzi p&p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 240mm z jednomasem tak jak wyżej pisałem.

Wezmę wezmę :) wszystko przejdzie przegląd żeby nie wyszło znowu coś nieprzewidywanego.

+ Na jałowym grzechotalo przy nie wciśniętym sprzęgle (jakby łożysko latało) po przejściu na jednomas i większą tarcze ale ponoć nie tylko u mnie taki efekt występował.

Więc sprzęgło i skrzynia do przeglądu.

Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skrzynia CYB jak się ma względem DQS'a? teżjest od 2,5 tdi tylko z A8. Szukam jakiegoś info na temat tej skrzyni, ale słabo to idzie :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...