Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie jak szalony


Krzysiek Łuczka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z szarpaniem w czasie przyspieszania.

Audi a4 b5 1.8t AEB PB+LPG. Gdy wcisnę gaz w podłogę na PB (LPG jeszcze gorzej) auto przyśpiesza do ok 2000 obrotów po czym zaczyna szarpać i muszę odpuścić.Jeżeli przyśpieszam bardzo delikatnie to szarpanie nie występuje. VAG nie pokazuje żadnych błędów. Świece nowe, 4 nowe cewki NGK. Nie jestem w stanie zrobić logów dynamicznych ze względu na szarpanie. Jako że muszę dojeżdżać do pracy odpiąłem zawór N75 i jakoś da się jeździć (szarpie mniej). Wymieniając dziś cewki wykręciłem z ciekawości świece (wymienione tydzień temu). Świeca na czwartym cylindrze ewidentnie bardziej okopcona.

Gdzie szukać przyczyny??

Pozdrawiam Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek przeplywka do sprawdzenia, potem sprawdz czy masz szczelnosc w dolocie oraz podcisnieniu

od kiedy tak sie stalo?

Edytowane przez bandyta928
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek przeplywka do sprawdzenia, potem sprawdz czy masz szczelnosc w dolocie oraz podcisnieniu

od kiedy tak sie stalo?

Witam.

Dziękuję za zainteresowanie.

Samochód kupiłem miesiąc temu. Z początku wydaje mi się ze problem nie występował bądź był znacznie mniejszy (jednak nie wciskałem raczej gazu do oporu). Przy przyspieszaniu delikatnie szarpało ale łączyłem to z nieodpowiednia instalacją gazową (do 120km). Wymieniłem rozrząd, reduktor LPG, wtryski lpg, olej (z 10w40 na 5w40) filtry. W ac gas synchro widzę że lambda działa. Poprzedni właściciel podobno wymienił czujnik halla. Wymontowałem turbinę, sprawdziłem gruszkę (działa), turbina ma już luz ale jeszcze działa. Oglądałem przepływkę bo myślałem że jest zabrudzona ale nie jest. Wydaje mi się że po tych zabiegach problem się pogłębił.

Podciśnienia i dolot przejrzę, w jaki sposób sprawdzić przepływkę?? Nie mogę zrobić logów dynamicznych, a VAG nie wywala żadnych błędów (odpiąłem przepustnicę żeby sprawdzić czy pokaże jakiś błąd by upewnić się że VAG działa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odlacz wtyczke od przeplywomierza, siedzi on w pokrywie filtra powietrza

Rozumiem że mam odpiąć, przejechać się i jeżeli będzie bez zmian to przepływka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpinasz wtyczke od przeplywki jak nie bedzie szarpac to przeplywka

Po odpięciu przepływki chodzi dobrze. Przemyłem ją spirytusem ale nie pomogło. Czy zamiennik zda egzamin czy tylko nowy oryginał, a może używany (num. 0 280 217 112)??

Jeszcze jedno pytanie. Mogę trochę pojeździć z odpiętą czy jest to szkodliwe dla silnika??

Pozdrawiam Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się poprawnie odczytać błędy.

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 907 557 T

Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D05

Coding: 04001

Shop #: WSC 06325

3 Faults Found:

00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded

35-10 - - - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

Te błędy jednoznacznie wskazują na przepływkę czy jest coś co jeszcze warto sprawdzić??


Skasowałem dzisiaj błędy.

Na jałowym przepływka w vag com pokazuje w normie.

Przejechałem się kawałek, przy gwałtownym przyspieszaniu zaczęło znowu szarpań i pojawił się błąd.

00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded

35-10 - - - Intermittent

Co to może być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez szarpanie udało się tylko takie coś uzyskać

http://vaglog.pl/log-002_025_0j9zH7.html

Dlaczego "duty cycle" jest zawsze zero??


Ten log był robiony z pedałem w podłodze i dość długo podczas szarpania.

http://vaglog.pl/log-002_025_uyZ0Xg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mi tez szarpie, z tym że w kazdym przedziale, ale gdy cisne bardziej wtedy szarpie czesciej.

Stało sie to po delikatnym myciu silnika.

Czy winne moga byc cewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka wskazuje sporo za dużo, dlatego duty cycle jest na zero i wyskakuje błąd maximum boost, zerknij jaki "map" pokazuje w lpg podczas takiej samej próby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponowałbym sprawdzić DOKŁADNIE przeowdy do świeć i wtrysków, pod izloacją jak nie były ruszane osłona kabli się kruszy zwiera i się robią cyrki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj logi na tej nowej przeplywce, zadna bremi nie szla na pierwszy montaz, i powiedz czy masz mozliwosc sprawdzenia doladowania w programie od lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Log na nowej przepływce.

http://vaglog.pl/log-002_025_cZ84v93.html

oraz filmik z programu lpg

ręce już mi opadają..

na filmie widać ze w momencie gdy zaczyna szarpać MAP w LPG pokazuje 1.65.

Edytowane przez Krzysiek Łuczka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, własnie z filmu troche słabo widać bo się strasznie trzęsie, nie pomyślałem mogłem podpowiedzieć żebyś nagrał oscyloskop w acgasynchro. generalnie jeśli doładowanie jest ok 0,6 bar tak jak piszesz czyli ładuje jak seria, przepływomierz za to wskazuje przepływ dużo większy jak na takie doładowanie, przyczyny mogą być dwie, dupny przepływomierz, albo dziura w dolocie i turbo ciągnie dużo więcej powietrza niz potrzeba, napisz jeszcze jakie masz świece założone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie same objawy u siebie i to była 1000% cewka, przy powolnym przyśpieszaniu miałem spokój, jednak po depnięciu zaczęło szarpać.

ja jednak proponuję tak jak mówił kolega @piotrek991

sprawdzić dokładnie wszystkie przewody do świec i wtrysków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy coś to da ale zrobiłem dziś log z temperaturą zasysanego powietrza. Temperatura na zewnątrz ok 10-11 stopni.

http://vaglog.pl/log-003_29H6NDu.html

Jak sądzicie, czy wskazania temp są prawidłowe??


Coś ruszyło..

Odłączyłem dziś wszystkie cewki po kolei i oglądałem wtyczki.. Po odpaleniu nie chodzi na pierwszy cylinder. Czyli przewody?? w którym miejscu szukać?? one idą bezpośrednio do ecu?? może ktoś ma jakiś schemat..??]

Świece nowe bosch r6 platinum

Przewód pomiędzy cewką nr 1 a modułem zapłonowym jest w porządku. (podmieniałem cewki i nic). Wychodzi na to że moduł zapłonowy umarł..

Edytowane przez Krzysiek Łuczka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...