Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Adaptacja ABS/ESP po zmianie hamulców na 320mm


Rzeznik533

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem że był taki temat, wiem również, że nie trzeba tego robić, ale chce to zrobić tak jak należy przód mam 320 tył 288 i zauważyłem, że po zmianie na większe hamulce szybciej włącza się abs i ktoś mi raz zwrócił uwagę ze podczas hamowania klinuje mi tylne koła, zauważyłem ze coś jest nie tak bo dosyć szybko zaczyna działać abs więc jeśli ktoś już przeprowadzał taka adaptacje to proszę o podpowiedź.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz do chłopaków którzy handlują tarczami, niech ci zmierzą średnicę wewnętrzną koronki ABS, jak się nie różnią to z ABSem nie powinno być żadnych problemów.

Napisz jak się dowiesz bo sam jestem ciekaw.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na pewno dobrze odpowietrzony układ?

W kodowaniach abs/esp jest rozróżnienie typu zacisków , więc może wypadałoby zmienić.

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy przy zmianie hamulców z 288 na 320 potrzeba mi kompletne zaciski z tarczami a klocki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na pewno dobrze odpowietrzony układ?

W kodowaniach abs/esp jest rozróżnienie typu zacisków , więc może wypadałoby zmienić.

Zaciski mam ate więc gdzie mam sprawdzić kodowanie ?

Układ był odpowietrzany kilka razy, ale nie wykluczam, że gdzieś mogło pozostać powietrze w pompie abs

Koledzy przy zmianie hamulców z 288 na 320 potrzeba mi kompletne zaciski z tarczami a klocki ?

Klocki tez trzeba zmienić, oraz metalowe osłony tarcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz wszystko http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Brake_Electronics_(Bosch_5.7)

Teraz masz fnr 16'

Jesteś pewny na 100%, że FNR16

Login

Note #1: After Login has been carried out you need to recode the control module.

Note #2: Special Login 07499 is used for 6-Cylinder Diesel Engine with 1LG Brakes and Multitronic.

Note #3: The Production Codes (PR-Code) such as 1LX can be found on a Sticker near the Spare Tire Well and/or the 1st Page of the Service Manual. Click here to see an Example of a Sticker.

  • 0?xxx: Chassis
    • 9 = Audi A4
  • 0x?xx: Brakes
    • 2 = Brembo 17" (PR-1LJ)
    • 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)
    • 4 = HP2 16" (PR-1LX)
    • 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)
    • 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)
    • 6 = C54 (PR-1LZ)
  • 0xx?x: Engine
    • 5 = 4/6 Cyl. Diesel
    • 7 = 4/5 Cyl. Gasoline
    • 9 = 6/8 Cyl. Gasoline
  • 0xxx?: Transmission
    • 5 = Manual
    • 7 = Automatic (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)
    • 9 = Multitronic (01J, CVT)

Coding

Note #1: Coding is accepted after a specific login has been carried out.

Note #2: After successful coding the steering angle sensor basic setting needs to be carried out within the same diagnostic session.

Note #3: Special Coding 04499 is used for BFB Engine with 1LT Brakes and Multitronic.

Note #4: The Production Codes (PR-Code) such as 1LX can be found on a Sticker near the Spare Tire Well and/or the 1st Page of the Service Manual. Click here to see an Example of a Sticker.

Note #5: In some cases, you will need to enter a non-zero WorkShop Code, such as 12345.

  • 0?xxx: Chassis
    • 4 = Audi A4
  • 0x?xx: Brakes
    • 1 = C54 (PR-1LZ)
    • 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)
    • 3 = HP2 16" (PR-1LX)
    • 3 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)
    • 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)
    • 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)
  • 0xx?x: Engine
    • 5 = 4/6 Cyl. Diesel
    • 7 = 4/5 Cyl. Gasoline
    • 9 = 6/8 Cyl. Gasoline
  • 0xxx?: Transmission
    • 5 = Manual
    • 7 = Automatic (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)
    • 9 = Multitronic (01J, CVT)

Basic Setting Steering Angle Sensor (G85) Calibration

Before starting the procedure turn the steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.

[Meas. Blocks - 08]

Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

[Login - 11]

Enter 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

All fault codes should have disappeared.

[Done, Go Back]

A więc zgodnie ze wskazówkami ROSS TECH muszę wykonać dwa kodowania w moim przypadku pierwszy kod to 09455, drugie kodowanie w moim przypadku wynosi 04355, kodowania już mamy jeszcze trzeba to wpisać zrobię to zgodnie z tym filmikiem

Zastanawiam się czy też muszę po takim kodowaniu zrobić kalibrację kąta skrętu?

5 = Brembo 17" (PR-1LJ) - B6/7 S4 brake package

4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF) - 312mm 3.0 front brake package

3 = HP2 16" (PR-1LX) - 320mm B5 S4 brake package

3 = FNR 16" (PR-1LA/1LG) - 320mm B7 A4 brake package

2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE) - 288mm B6 1.8t brake package

1 = C54 (PR-1LZ) - No idea. Whats shittier than the 1.8t brakes?

Ok znalazłem rozpiskę, masz racje u mnie bedzie FNR 16

Edytowane przez Rzeznik533
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa w ogóle dotyczy A4 B6?

Bo A4 B7 czy A6 C6 mają pompę ABS Bosch-8 i kodowania są inne niż do starych 5.7 przytoczonego linku. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa w ogóle dotyczy A4 B6?

Bo A4 B7 czy A6 C6 mają pompę ABS Bosch-8 i kodowania są inne niż do starych 5.7 przytoczonego linku. :D

Tak mowa jest o aucie a4 b6 wieć link jest dobry http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Brake_Electronics_(Bosch_5.7),bynajmniej jest opisane to jako bosch 5.7

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...