Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

BEX 200hp+ by Michał95


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich tu zgromadzonych :siema:

Na początek kilka słów o Audi i o mnie. Mam na imię Michał, mam 22 lata, motoryzacja mnie interesuję od zawszę, a odkąd kupiłem swój pierwszy samochód, wzięło mnie na amen :kox: . Mechanikiem z zawodu niestety nie jestem, dlatego w wielu sprawach jestem jeszcze zielony, ale wspólnymi siłami wszystko się ogarnie :friends: .

Przyszedł czas, by przedstawić i mój wozik. Jest to mój drugi samochód, pierwszym był Golf IV 1.4, teraz przyszedł czas na Audi i chyba zostanę z tą marką na dłużej ^_^ . Od roku rozglądałem się za różnymi opcjami, S4 b5, S4 b6, A6 c5 2.7bt, S3 8l...ale poszedłem po rozum do głowy i padło na A4 b6. A mianowicie jest to Audi A4 B6 1.8t BEX 2004r. 189kkm, do sprawdzenia na szwedzkiej stronie rządowej. Autko ogólnie w bardzo dobrej kondycji, jedynym minusem jest brak quattro :mellow: ale jak moc będzie większa, to się pomyśli nad przeróbką.

Teraz trochę o wyposażeniu:

- s-line zewn. i wewn.
- skórzana kierownica 3-ramienna
- tempomat
- elektryczne szyby przód :smutas:
- elektryczne lusterka + podgrzewane
- pół-skórzane fotele z wysuwanymi podudziami + lędzwia
- podgrzewane przednie fotele
- dwa podłokietniki
- klimatronic 2-strefowy
- podświetlanie nóg przód i tył
- czarna podsufitka

- światła czerwone i białe w drzwiach

Dla zainteresowanych dodaję kody wyposażenia, jak coś źle przetłumaczyłem to poprawcie :decayed: :

E4J "s-line"
6XD = zewnetrzne lusterka: sterowane elektrzynie,
podgrzewane
7A0 = bez cd/zmieniarki
5SL = lewe lusterko wsteczne asferyczne
J0L = akumulator 340A (70AH)
1BE = zawieszenie sportowe
3FA = brak szyberdachu
5TG = Nakładki ozdobne na tablicy przyrządów i tapicerkach - Alu
1LT = Hamulce tarczowe przód
5RU = Lusterko wsteczne zew.z wiekszym.zwierc.(konvex)
1KP = Hamulce tarczowe czerwone tył
7X0 = brak 'parktronica'
4R5 = przednie szyby elektryczne, tył korbomatic
0YG = Klasy ciezaru-os tylna >> zakres ciezaru: 496--519
0JF = 6. kategoria wagowa przedniej osi
T0L = 4-cylindrowy silnik z wtryskiem paliwa
3NZ = Tylna kanapa podwójone siedzenie,
składane oparcia dzielone
U1A = licznik z prędkościomierzem w km/h
X1D = National sales program sweden
1N1 = Wspomaganie kierownicy
1ML = Kierownica sportowa
8Q3 = Autom. dynamiczna regulacja zasięgu refl.
9Q2 = FIS
8Z5 = Nie na gorący kraj (?)
7Q0 = Bez systemu nawigacyjnego
CL6 = Obręcz koła ze stopów lekkich
7K0 = Bez ciśnienia opon światła ostrzegawcze (?)
4X3 = Z bocznym airbagiem (kurtyną powietrzną) (Przód)
2K7 = Zderzak wzmocniony
6R2 = skórzany mieszek skrzyni biegów
3L3 = Ręczna regulacja wysokości przednich foteli
4KC = Szkło atermiczne-dookoła, zielone
3Y0 = brak rolety przeciwsłonecznej
4K4 = centralny zamek sterowany radiowo zdalnie obsługiwany z wewnątrz
i oddzielne otwieranie bagażnika
5D1 = Zamek centralny zdalnie sterowany 433,92MhZ
1SA = Bez dodatkowej osłony silnika (zabezpieczenia silnika)
0GG =Norma emisji (zgodny) EU 4
Q1D = przednie fotele sportowe
4GH = przednia szyba przyciemniana z pasem przeciwsłonecznym



Na dzień dzień dzisiejszy zostało zrobione:

- kompletny rozrząd NTN
- rolka prowadząca SKF
- rolka alternatora INA
- kompletny napinacz INA
- pasek micro Gates GPK1573
- pompa wody Rouville
- wymiana oleju na Motul 5W-40 8100 X-cess
- filtr paliwa Bosch F3016
- filtr oleju Bosch P7004
- filtr powietrza Bosch
- filtr kabinowy Bosch
- 2 cewki Beru
- 4 świece zapłonowe NGK
- nowy aku
- przepływomierz Bosch
- nowy DP od Baq-garage

Sprawdziłem również ciśnienie w cylindrach, oto wyniki:

1 gar - 11 / 11
2 gar - 10,5 / 11,5
3 gar - 10,9 / 12
4 gar - 12 / 13,5

Na gorącym silniku, na sucho
Po próbie olejowej

Po tych wszystkich działaniach wyszło, że jest w bardzo dobrej kondycji, nie ma co się załamywać, ale idealnej serii też nie ma, podejrzewam że przez turbo, swoje już przeszło i nie trzyma boosta tak, jak powinno...
Ale to nie zmienia faktu, że nie można troszkę pozmieniać mapy :kox: Został wgrany łagodny program, przygotowany pod mój egzemplarz, nie gotowiec :P przy okazji wyprogramowano sonde. Na hamowni nie byłem jeszcze, ale podejrzewamy, że moc oscyluje ok. 205-215 hp.


Teraz czas na kilka zdjęć:

http://www.fotosik.pl/zdjecie/34015fb6ea401a6f
http://www.fotosik.pl/zdjecie/55bd72d4822a9f6a
http://www.fotosik.pl/zdjecie/bb14ca3b70cff01b
http://www.fotosik.pl/zdjecie/fa854a0e2138db71
http://www.fotosik.pl/zdjecie/32e0fa8b4415e149
http://www.fotosik.pl/zdjecie/e17e15701a6c84bd
http://www.fotosik.pl/zdjecie/b01ba57871cf44f4
http://www.fotosik.pl/zdjecie/2f6384d38ae06c79
http://www.fotosik.pl/zdjecie/aeac8c398602cd6d
http://www.fotosik.pl/zdjecie/dd3622a29570863d

Trochę mało ich, robione na szybko, ale niebawem będą lepsze :)

I na koniec troszkę o planach co do autka:

- w przyszłym roku graty na 250hp+
- nowe tarcze i klocki 
- tłumiki końcowe
- zmiana kierownicy na r8/tt
- białe oświetlenie w kabinie
- przyciemnienie szyb
- wycieraczki Areo
- RNS-E
- białe podświetlenie tablicy rej.
- malowanie zacisków
- elektryka z tyłu
- podstopnica z nakładkami od RS
- jakiś felunek na lato, 18"
- obniżenie
- dystanse
- oklejenie halogenów na pomarańczowo
- zestaw audio
- lodóweczka w schowku

Pewnie jeszcze coś się znajdzie, jak na razie to tyle, będę sumiennie uzupełniał temat i aktualizował :D Pozdrawiam wszystkich

Edytowane przez Michał95
Opublikowano

Piekny Bex'ik. Plany zacne :P Ja bym jeszcze pomyslal o pikowanej galce zmiany biegow i nakladce recznego do kompletu.

Chlapacze zostaja czy sciagasz? :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Bexy były też na ośke?

Opublikowano (edytowane)

Sam się zdziwiłem, widocznie skandynawskie wersje były na ośke, a co do gałki i ręcznego, to pomyślę nad tym ^^ chlapacze na razie zostaną, na wiosne zobaczymy :)

Edytowane przez Michał95
Opublikowano

Co jest z tymi zdjęciami?

Opublikowano

Już naprawione, na razie w takiej niewygodnej formie, będę miał czas to dodam je normalnie :)

Opublikowano

Radzę zmienić olej na 5w40.
10w40 dla turbodoładowanych silników to ZŁO !!

Opublikowano (edytowane)

Jestem świeżo po wymianie, ile użytkowników tyle opini więc nie wiedziałem co wybrać, ale chyba aż tak źle nie jest.

P.s zaś problem ze zdjęciami, jutro to ogarnę

Edytowane przez Michał95
Opublikowano

Oczywiscie ze były BEX-y w FWD z 6b skrzynia bo sam taka mam przeszczepiona do BFB..... oznaczenie skrzyni to HES....

Jezeli masz DP owiniete bandazem to mozesz załozyc wyciszenie na maske, jezeli nie masz tego to nie polecam (wysoka temp.)

Co do oleju to nie ma czegos takiego jak Motul 10W40 8100 X-cess..... jak juz to 5W40.....

Trzeba było zrobic płukanke LM przed zmiana oleju.... moj grat BFB ma po 13.8b na kazdym z cylindrów....

Opublikowano

Fakt, ale błąd zrobiłem, z pamięci pisałem ^^, to musi byc 5w-40, a co do owinięcia to pomyślę o tym, żeby to zrobić :) 13,8 to ładny wynik, u mnie tak kolorowo nie jest niestety :/

Opublikowano

Sam się zdziwiłem, widocznie skandynawskie wersje były na ośke, a co do gałki i ręcznego, to pomyślę nad tym ^^ chlapacze na razie zostaną, na wiosne zobaczymy :)

Nie skandynawskie tylko ogólnie były. Lipa, że FWD. W Szwecji znakomita większość to quattro...

Fakt, ale błąd zrobiłem, z pamięci pisałem ^^, to musi byc 5w-40, a co do owinięcia to pomyślę o tym, żeby to zrobić :) 13,8 to ładny wynik, u mnie tak kolorowo nie jest niestety :/

Zmierz na zimnym, przy dobrze naładowanym aku i pedał gazu w podłodze.

Opublikowano

Sam się zdziwiłem, widocznie skandynawskie wersje były na ośke, a co do gałki i ręcznego, to pomyślę nad tym ^^ chlapacze na razie zostaną, na wiosne zobaczymy :)

Nie skandynawskie tylko ogólnie były. Lipa, że FWD. W Szwecji znakomita większość to quattro...

Fakt, ale błąd zrobiłem, z pamięci pisałem ^^, to musi byc 5w-40, a co do owinięcia to pomyślę o tym, żeby to zrobić :) 13,8 to ładny wynik, u mnie tak kolorowo nie jest niestety :/

Zmierz na zimnym, przy dobrze naładowanym aku i pedał gazu w podłodze.

Po co na zimnym ? Przecież wtedy wynik jest oszukany przez rozszczelność temperaturową materiału, są większe luzy tłoka w cylindrze i ciśnienie ucieka. Takie mierzenie mija się z celem.

Oczywiscie ze były BEX-y w FWD z 6b skrzynia bo sam taka mam przeszczepiona do BFB..... oznaczenie skrzyni to HES....

Jezeli masz DP owiniete bandazem to mozesz załozyc wyciszenie na maske, jezeli nie masz tego to nie polecam (wysoka temp.)

Co do oleju to nie ma czegos takiego jak Motul 10W40 8100 X-cess..... jak juz to 5W40.....

Trzeba było zrobic płukanke LM przed zmiana oleju.... moj grat BFB ma po 13.8b na kazdym z cylindrów....

Bexy powinny mieć ciśnienie 11,6. Skoro Twój BFB ma 13,8 to coś jest nie tak, za duże ciśnienie też jest usterką. Możliwe, że masz za dużo nagaru :)

Opublikowano

Mozliwe.... lecz po zdjeciu miski nie widziałem nic takiego na pierscieniach, pod pokrywa zaworów tez nie było zle, zawory ssace czysciutkie i suche lekko brazowe wiec bardzo mozliwe ze mam duzo nagaru....


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...