Michał95 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Opublikowano 5 Grudnia 2016 (edytowane) Witam wszystkich tu zgromadzonych Na początek kilka słów o Audi i o mnie. Mam na imię Michał, mam 22 lata, motoryzacja mnie interesuję od zawszę, a odkąd kupiłem swój pierwszy samochód, wzięło mnie na amen . Mechanikiem z zawodu niestety nie jestem, dlatego w wielu sprawach jestem jeszcze zielony, ale wspólnymi siłami wszystko się ogarnie .Przyszedł czas, by przedstawić i mój wozik. Jest to mój drugi samochód, pierwszym był Golf IV 1.4, teraz przyszedł czas na Audi i chyba zostanę z tą marką na dłużej . Od roku rozglądałem się za różnymi opcjami, S4 b5, S4 b6, A6 c5 2.7bt, S3 8l...ale poszedłem po rozum do głowy i padło na A4 b6. A mianowicie jest to Audi A4 B6 1.8t BEX 2004r. 189kkm, do sprawdzenia na szwedzkiej stronie rządowej. Autko ogólnie w bardzo dobrej kondycji, jedynym minusem jest brak quattro ale jak moc będzie większa, to się pomyśli nad przeróbką.Teraz trochę o wyposażeniu:- s-line zewn. i wewn. - skórzana kierownica 3-ramienna - tempomat - elektryczne szyby przód - elektryczne lusterka + podgrzewane - pół-skórzane fotele z wysuwanymi podudziami + lędzwia - podgrzewane przednie fotele - dwa podłokietniki - klimatronic 2-strefowy - podświetlanie nóg przód i tył - czarna podsufitka- światła czerwone i białe w drzwiachDla zainteresowanych dodaję kody wyposażenia, jak coś źle przetłumaczyłem to poprawcie : E4J "s-line" 6XD = zewnetrzne lusterka: sterowane elektrzynie, podgrzewane 7A0 = bez cd/zmieniarki 5SL = lewe lusterko wsteczne asferyczne J0L = akumulator 340A (70AH) 1BE = zawieszenie sportowe 3FA = brak szyberdachu 5TG = Nakładki ozdobne na tablicy przyrządów i tapicerkach - Alu 1LT = Hamulce tarczowe przód 5RU = Lusterko wsteczne zew.z wiekszym.zwierc.(konvex) 1KP = Hamulce tarczowe czerwone tył 7X0 = brak 'parktronica' 4R5 = przednie szyby elektryczne, tył korbomatic 0YG = Klasy ciezaru-os tylna >> zakres ciezaru: 496--519 0JF = 6. kategoria wagowa przedniej osi T0L = 4-cylindrowy silnik z wtryskiem paliwa 3NZ = Tylna kanapa podwójone siedzenie, składane oparcia dzielone U1A = licznik z prędkościomierzem w km/h X1D = National sales program sweden 1N1 = Wspomaganie kierownicy 1ML = Kierownica sportowa 8Q3 = Autom. dynamiczna regulacja zasięgu refl. 9Q2 = FIS 8Z5 = Nie na gorący kraj (?) 7Q0 = Bez systemu nawigacyjnego CL6 = Obręcz koła ze stopów lekkich 7K0 = Bez ciśnienia opon światła ostrzegawcze (?) 4X3 = Z bocznym airbagiem (kurtyną powietrzną) (Przód) 2K7 = Zderzak wzmocniony 6R2 = skórzany mieszek skrzyni biegów 3L3 = Ręczna regulacja wysokości przednich foteli 4KC = Szkło atermiczne-dookoła, zielone 3Y0 = brak rolety przeciwsłonecznej 4K4 = centralny zamek sterowany radiowo zdalnie obsługiwany z wewnątrz i oddzielne otwieranie bagażnika 5D1 = Zamek centralny zdalnie sterowany 433,92MhZ 1SA = Bez dodatkowej osłony silnika (zabezpieczenia silnika) 0GG =Norma emisji (zgodny) EU 4 Q1D = przednie fotele sportowe 4GH = przednia szyba przyciemniana z pasem przeciwsłonecznymNa dzień dzień dzisiejszy zostało zrobione:- kompletny rozrząd NTN- rolka prowadząca SKF- rolka alternatora INA- kompletny napinacz INA- pasek micro Gates GPK1573- pompa wody Rouville - wymiana oleju na Motul 5W-40 8100 X-cess- filtr paliwa Bosch F3016- filtr oleju Bosch P7004- filtr powietrza Bosch- filtr kabinowy Bosch- 2 cewki Beru- 4 świece zapłonowe NGK- nowy aku- przepływomierz Bosch- nowy DP od Baq-garageSprawdziłem również ciśnienie w cylindrach, oto wyniki:1 gar - 11 / 112 gar - 10,5 / 11,53 gar - 10,9 / 124 gar - 12 / 13,5Na gorącym silniku, na suchoPo próbie olejowejPo tych wszystkich działaniach wyszło, że jest w bardzo dobrej kondycji, nie ma co się załamywać, ale idealnej serii też nie ma, podejrzewam że przez turbo, swoje już przeszło i nie trzyma boosta tak, jak powinno...Ale to nie zmienia faktu, że nie można troszkę pozmieniać mapy Został wgrany łagodny program, przygotowany pod mój egzemplarz, nie gotowiec przy okazji wyprogramowano sonde. Na hamowni nie byłem jeszcze, ale podejrzewamy, że moc oscyluje ok. 205-215 hp. Teraz czas na kilka zdjęć:http://www.fotosik.pl/zdjecie/34015fb6ea401a6fhttp://www.fotosik.pl/zdjecie/55bd72d4822a9f6ahttp://www.fotosik.pl/zdjecie/bb14ca3b70cff01bhttp://www.fotosik.pl/zdjecie/fa854a0e2138db71http://www.fotosik.pl/zdjecie/32e0fa8b4415e149http://www.fotosik.pl/zdjecie/e17e15701a6c84bdhttp://www.fotosik.pl/zdjecie/b01ba57871cf44f4http://www.fotosik.pl/zdjecie/2f6384d38ae06c79http://www.fotosik.pl/zdjecie/aeac8c398602cd6dhttp://www.fotosik.pl/zdjecie/dd3622a29570863dTrochę mało ich, robione na szybko, ale niebawem będą lepsze I na koniec troszkę o planach co do autka:- w przyszłym roku graty na 250hp+- nowe tarcze i klocki - tłumiki końcowe- zmiana kierownicy na r8/tt- białe oświetlenie w kabinie- przyciemnienie szyb- wycieraczki Areo- RNS-E- białe podświetlenie tablicy rej.- malowanie zacisków- elektryka z tyłu- podstopnica z nakładkami od RS- jakiś felunek na lato, 18"- obniżenie- dystanse- oklejenie halogenów na pomarańczowo- zestaw audio- lodóweczka w schowku Pewnie jeszcze coś się znajdzie, jak na razie to tyle, będę sumiennie uzupełniał temat i aktualizował Pozdrawiam wszystkich Edytowane 26 Kwietnia 2017 przez Michał95
muunv Opublikowano 5 Grudnia 2016 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Piekny Bex'ik. Plany zacne Ja bym jeszcze pomyslal o pikowanej galce zmiany biegow i nakladce recznego do kompletu. Chlapacze zostaja czy sciagasz? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Michał95 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2016 (edytowane) Sam się zdziwiłem, widocznie skandynawskie wersje były na ośke, a co do gałki i ręcznego, to pomyślę nad tym ^^ chlapacze na razie zostaną, na wiosne zobaczymy Edytowane 5 Grudnia 2016 przez Michał95
Michał95 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2016 Już naprawione, na razie w takiej niewygodnej formie, będę miał czas to dodam je normalnie
sous1111 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Radzę zmienić olej na 5w40. 10w40 dla turbodoładowanych silników to ZŁO !!
Michał95 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2016 (edytowane) Jestem świeżo po wymianie, ile użytkowników tyle opini więc nie wiedziałem co wybrać, ale chyba aż tak źle nie jest. P.s zaś problem ze zdjęciami, jutro to ogarnę Edytowane 7 Grudnia 2016 przez Michał95
Marecki1 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Oczywiscie ze były BEX-y w FWD z 6b skrzynia bo sam taka mam przeszczepiona do BFB..... oznaczenie skrzyni to HES.... Jezeli masz DP owiniete bandazem to mozesz załozyc wyciszenie na maske, jezeli nie masz tego to nie polecam (wysoka temp.) Co do oleju to nie ma czegos takiego jak Motul 10W40 8100 X-cess..... jak juz to 5W40..... Trzeba było zrobic płukanke LM przed zmiana oleju.... moj grat BFB ma po 13.8b na kazdym z cylindrów....
Michał95 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2016 Fakt, ale błąd zrobiłem, z pamięci pisałem ^^, to musi byc 5w-40, a co do owinięcia to pomyślę o tym, żeby to zrobić 13,8 to ładny wynik, u mnie tak kolorowo nie jest niestety :/
azure Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Sam się zdziwiłem, widocznie skandynawskie wersje były na ośke, a co do gałki i ręcznego, to pomyślę nad tym ^^ chlapacze na razie zostaną, na wiosne zobaczymy Nie skandynawskie tylko ogólnie były. Lipa, że FWD. W Szwecji znakomita większość to quattro... Fakt, ale błąd zrobiłem, z pamięci pisałem ^^, to musi byc 5w-40, a co do owinięcia to pomyślę o tym, żeby to zrobić 13,8 to ładny wynik, u mnie tak kolorowo nie jest niestety :/ Zmierz na zimnym, przy dobrze naładowanym aku i pedał gazu w podłodze.
Michał95 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2016 Sam się zdziwiłem, widocznie skandynawskie wersje były na ośke, a co do gałki i ręcznego, to pomyślę nad tym ^^ chlapacze na razie zostaną, na wiosne zobaczymy Nie skandynawskie tylko ogólnie były. Lipa, że FWD. W Szwecji znakomita większość to quattro... Fakt, ale błąd zrobiłem, z pamięci pisałem ^^, to musi byc 5w-40, a co do owinięcia to pomyślę o tym, żeby to zrobić 13,8 to ładny wynik, u mnie tak kolorowo nie jest niestety :/ Zmierz na zimnym, przy dobrze naładowanym aku i pedał gazu w podłodze. Po co na zimnym ? Przecież wtedy wynik jest oszukany przez rozszczelność temperaturową materiału, są większe luzy tłoka w cylindrze i ciśnienie ucieka. Takie mierzenie mija się z celem. Oczywiscie ze były BEX-y w FWD z 6b skrzynia bo sam taka mam przeszczepiona do BFB..... oznaczenie skrzyni to HES.... Jezeli masz DP owiniete bandazem to mozesz załozyc wyciszenie na maske, jezeli nie masz tego to nie polecam (wysoka temp.) Co do oleju to nie ma czegos takiego jak Motul 10W40 8100 X-cess..... jak juz to 5W40..... Trzeba było zrobic płukanke LM przed zmiana oleju.... moj grat BFB ma po 13.8b na kazdym z cylindrów.... Bexy powinny mieć ciśnienie 11,6. Skoro Twój BFB ma 13,8 to coś jest nie tak, za duże ciśnienie też jest usterką. Możliwe, że masz za dużo nagaru
Marecki1 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Mozliwe.... lecz po zdjeciu miski nie widziałem nic takiego na pierscieniach, pod pokrywa zaworów tez nie było zle, zawory ssace czysciutkie i suche lekko brazowe wiec bardzo mozliwe ze mam duzo nagaru....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się