Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaka głowica?


Pan89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Padła głowica w BEX'ie. Regeneracja nieoplacalna. Mam dostepna o oznaczeniu AEB. Bedzie pasowac? Bo nie umie znalezc jednoznacznej odpowiedzi. Wiem ze moze roznic sie wielkoscia kanalow ssacych ale dla mnie to czarna magia. Dlatego prosze o pomoc. Pozdrawiam


Wlasnie dzwonil moj mechanik i po porownaniu obydwu glowic czyli BEX i AEB, stwierdzil ze z AEBa jest inna bo jest bez zaworu EGR. Gdzies czytalem ze da sie to jakos obejsc, ale tak jak pisalem wczesniej nie znam sie na tym. On sam tez powiedzial ze lepiej zeby byl ten zawor EGR bo bez niego autko moze zle chodzic. Pozdrawiam

Edytowane przez Pan89
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr? Nie ma czegoś takiego w bex ie jest Sai czyli układ wtórnego obiegu powietrza. To jest coś innego i służy do ogrzania /podgrzewania katalizatora na początku pracy silnika. Ma za zadanie zwiększyć sprawność układu katalizatora.
W benzynie nie ma Egr.

Powiem inaczej. Jeżeli masz w bex 2 sondy lambda + układ sai. To wielka osób usuwa ten układ w p..du mowa o SAI. Jeżeli głowica aeb nie ma wyjścia na sai to zapewne w starszych autach nie było tego układu do podgrzewania katalizatora. To coś powstało dzięki nowym euro normom.
Jeśli kanały olejowe, rozrząd i cała reszta osprzętu będzie pasowało to może się udać. Ale będziesz musiał dodatkowo wymontować sai i tyle. Roboty z tym wiele nie ma tym bardziej że Twoje auto jest rozbebeszone.
Poszukaj Diy sai jest temat jak usunąć i po sprawie. Jedynie śrubę wkręcisz w miejscu sondy i z ECU ktoś ci ją wyłączy.

Tu masz Etke http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A4/2003/249/R/1/103/103010#1
Wg nr do Ciebie pasuje amb,avj,bfb.
Ale niech ktoś to potwierdzi bo nie jestem pewien.

tu masz stary temat :)

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/358989-glowica-bex/

Edytowane przez Klawisz-84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Zrezygnowalem z AEBa i jedzie do mnie głowica BEX. Mam nadzieje ze jutro bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

A czy głowica z silnika APU (A6 C5 150KM) będzie pasowała do AMB (A4 B6 170KM)? Patrząc po zdjęciach to obie są identyczne i nie wygląda na to, żeby miał być jakiś problem.

Pytam, bo mam możliwość wytargania głowicy z APU w stanie perfekt w dobrych pieniądzach, a nie chcę utopić.

Sprawdzam numery zaworów:

AMB APU

ssący - 058 109 601 C ssący - 058 109 601 C

wydechowy - 058 109 611 E wydechowy - 058 109 611 E

Więc w sumie jest to samo...

Edytowane przez Snorky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za potwierdzenie.

Głowica zamówiona - jutro powinna przyjechać kurierem (wysyłka jeszcze dzisiaj).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...