Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana sprzegla :/


bruzdu

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko:) od dluzszego czasu problemy ze sprzeglem, a mianowicie:drzenie pedalu sprzegla, szarpanie silnikiem i cala buda , jakby "bujanie" w trakcie jazdy, szarpanie przy ruszaniu na polsprzegle ,sprzeglo bierze przy samym koncu, metaliczne odglosy z okolic sprzegla czyli po przeczytaniu kilkunastu tematow mozna stwierdzic ze cale sprzeglo prawdopodobnie sie nie nadaje:/i trzeba temu zaradzic :)zamowilem juz komplet i teraz moje pytanie, a dokladniej kilka pytan :P od czego zaczac ? Na co uwazac przy wymianie glownie chodzi o rozlaczenie skrzyni od silnika zeby niczego nie uszkodzic i w miare szybko sie z tym uporac:)wprawy troche mam bo robilem juz wiele rzeczy zwiazanych z mechanika ale sprzegla w aucie jeszcze nie wymienialem , jedynie w traktorze a mysle ze i tu bedzie podobnie :)zabieram sie za to zaraz po swietach wiec jest troche czasu na to zeby kazdy kto wie cos na ten temat troche mi podpowiedzial bede wdzieczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli szarpało budą, silnikiem oraz stukało i pukało to oprocz tarczy i docisku oraz lozyska oporowego do wymiany będzie koło zamachowe. Nie chcesz chyba roboty na dwa razy dzielić :-)

Musisz wytargać półośki, przegub wew mocowane są na spliny, zew na imbus(nie pamiętam jaki), wybierak i wysprzęglik trzeba odpiąć, rozrusznik a zeby dobrac sie do rozrusznika trzeba sciagnac sprezarke od klimy a zeby rozpiac sprezarke musisz poluzowac i wykrecic napinacz micro paska ktory jest na srodku za pasek przednim(3 imbusy) uwaga bo jak je obrobisz to bedziesz zrzucac przedni pas zeby cos nabić miejsca jest bardzo mało. Nie wiem czy nie bedziesz wadzic skrzynia o dp albo kata to już w praniu wyjdzie czy bedziesz musial dp rozłączyć z kolektorem wydechowym, łape od skrzyni i poduszke wywalić no i reszta to śruby łączące skrzynie z silnikiem. O ile sprzęgło można będzie dokręcać na wyczucie to zamach juz obowiązkowo dynamometrem chyba tam było 60nm + obrót o 90 stopni ale tutaj łap sobie nie dam obciąć. Jezeli nie masz narzedzia do centrowania sprzegla to chyba nasadka 15 po drobnych przeróbkach będzie dobrze centrować ewentualnie jechac na szrot i niech ci obetną boszką wałek sprzegłowy ze skrzyni 1.8. Jeszcze pamietaj ze szpilki od przegubów wew powinno sie skręcac na klej do gwintów (smarować 2-3 pierwsze zwoje nie więcej!!!) do lozyska oporowego powinienes miec specjalny smar w tubce trzeba bedzie nim posmarowac wałek sprzeglowy zeby wszystko gładko chodziło ale tu tez nie przesadz bo jak dasz za duzo to reszta pojdzie na tarcze i bedzie sie slizgac. Jak juz zamach odkręcasz to pokusił bym się o wymiane uszczelniacza wału. Roboty jest na caly dzien tymbardziej w pojedynke

Edytowane przez uszol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli szarpało budą, silnikiem oraz stukało i pukało to oprocz tarczy i docisku oraz lozyska oporowego do wymiany będzie koło zamachowe. Nie chcesz chyba roboty na dwa razy dzielić :-)

Musisz wytargać półośki, przegub wew mocowane są na spliny, zew na imbus(nie pamiętam jaki), wybierak i wysprzęglik trzeba odpiąć, rozrusznik a zeby dobrac sie do rozrusznika trzeba sciagnac sprezarke od klimy a zeby rozpiac sprezarke musisz poluzowac i wykrecic napinacz micro paska ktory jest na srodku za pasek przednim(3 imbusy) uwaga bo jak je obrobisz to bedziesz zrzucac przedni pas zeby cos nabić miejsca jest bardzo mało. Nie wiem czy nie bedziesz wadzic skrzynia o dp albo kata to już w praniu wyjdzie czy bedziesz musial dp rozłączyć z kolektorem wydechowym, łape od skrzyni i poduszke wywalić no i reszta to śruby łączące skrzynie z silnikiem. O ile sprzęgło można będzie dokręcać na wyczucie to zamach juz obowiązkowo dynamometrem chyba tam było 60nm + obrót o 90 stopni ale tutaj łap sobie nie dam obciąć. Jezeli nie masz narzedzia do centrowania sprzegla to chyba nasadka 15 po drobnych przeróbkach będzie dobrze centrować ewentualnie jechac na szrot i niech ci obetną boszką wałek sprzegłowy ze skrzyni 1.8. Jeszcze pamietaj ze szpilki od przegubów wew powinno sie skręcac na klej do gwintów (smarować 2-3 pierwsze zwoje nie więcej!!!) do lozyska oporowego powinienes miec specjalny smar w tubce trzeba bedzie nim posmarowac wałek sprzeglowy zeby wszystko gładko chodziło ale tu tez nie przesadz bo jak dasz za duzo to reszta pojdzie na tarcze i bedzie sie slizgac. Jak juz zamach odkręcasz to pokusił bym się o wymiane uszczelniacza wału. Roboty jest na caly dzien tymbardziej w pojedynke

dzieki wielkie za wyczerpujaca odpowiedz , zapewne bardzo mi to pomoze przy wymianie :) jezeli w praniu wyjdzie cos jeszcze bede pytal :D

No i juz pojawil sie jeden problem he , bo tak z poloskami rozrusznikiem czy sprezarka klimy problemu nie bedzie ale powiedz mi taka rzecz jak do cholery odkrecic dwie sruby z gory skrzyni i dwie na samym dole ktore sa bezposrednio przy sankach ??z gory dzieki :)

Edytowane przez bruzdu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górne odkręcić możesz długą przedłużką z przegubem i nasadką ale trzeba opuścić skrzynie a dolne oczkowym kluczem wygiętym nr 16 ale musisz unieść silnik

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...