marcin4x4 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 (edytowane) inny środkiem dmuchnie 1.4 przykładowo i bedziesz miał środkiem 450-470 Nm nic w tym nie dziwnego plus paliwo i EGT leci... osobiście wolę mocniejszą gorę. Powiem tak, całkowicie laickie rozstrzygnięcie - wystarczy obejrzeć filmiki z przyspieszeń. na forum masz CCWA po sofcie u Rogala, tip nie ruszany i biegi zmienia szybciej od poprzedniej generacji DSG. Skrzynia pracowała naprawdę bardzo ładnie, sam byłem w szoku. fakt s-troniki miały limiter na 400 nm i jak dla tunera nie chce sie ruszać softu skrzyni to zrobi płaskie jak stół 400 nm dla niektórych to 10 minut minut po OBD, dla innego druga wizyta i co najważniejsze dodatkowa kasa. Zmiana biegu jest może dzięki temu praktycznie nieodczuwalna, ale jak jeździłem tym autem wiele razy miałem trochę wrażenie że skrzynia działa podobnie jak Multitronic. W BMW nawet w trybie Drive miałem zupełnie inne odczucia (w F10 525D czy F15 3.0D). weź pod uwagę że skrzynia "czuje" soft silnika, identyczne konfiguracje a tylko inny soft silnika i już praca może być inne. BMW cóż.. w serii według mnie jeżdżą fajniej. Wątpię by soft w skrzyni był taki sam, musiałbym zapytać kumpla. Edytowane 30 Grudnia 2016 przez marcin4x4
maciek333 Opublikowano 31 Grudnia 2016 Opublikowano 31 Grudnia 2016 (edytowane) U mnie w trybie D czy S zmienia tak samo biegi , natomiast manualnie jak sam przerzuca robi to dużo szybciej niż na D czy S , to jakieś słabe wrażenia masz bo w ogóle nie zachowuje się podobnie do multitronika to raz a dwa w bmw jeździłeś klekotem i każdy producent inaczej programuje skrzynie Tak jak piszę Marcin skrzynia "czuje" soft silnika i sposób jazdy, Edytowane 31 Grudnia 2016 przez maciek333
komoornik Opublikowano 31 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2016 Do oceny tego jak zachowuje się skrzynia w BMW z benzyną wystarczy mi już teraz filmik z youtube. Widzę, że zachowuje się tak samo jak w dieslu - czyli praktycznie w każdej sytuacji fajnie.
maciek333 Opublikowano 31 Grudnia 2016 Opublikowano 31 Grudnia 2016 (edytowane) To jest ta sama skrzynia tylko rożni się softem , mam gdzieś filmik 0-200 jak auto jeździło po samym sofcie tylko chyba trzeba wrzucić na youtube , postaram sie wrzucić i pokaże Ci jak zmienia biegi Edytowane 31 Grudnia 2016 przez maciek333
komoornik Opublikowano 31 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2016 Ale to w trybie manual, z którego ja u siebie praktycznie nie korzystam. Bo nie ma takiej potrzeby.
maciek333 Opublikowano 31 Grudnia 2016 Opublikowano 31 Grudnia 2016 Nie zmienia to faktu że ta skrzynia jest bardzo fajna i pancerna
marcin4x4 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Opublikowano 1 Stycznia 2017 (edytowane) w RS'ach siedzą tipy.. więc złe być nie mogą mi to prawdę mówić bez różnicy, cieszyłbym się z każdej opcji. Kiedyś myślałem że tylko s-tronik ale po jeździe kilkoma nowszymi tipami szybko zmieniłem zdanie. Jak komuś coś nie pasuje to zawsze można pogrzebać w sofcie, pole do popisu jest dość szerokie. Edytowane 1 Stycznia 2017 przez marcin4x4
komoornik Opublikowano 1 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2017 Siedzą, bo coś dziwną politykę ma VW. Tipy w tych grubo mocnych autach siedzą ze względu na przenoszony moment obrotowy. W R8 wrzucili S Tronic. W Porsche w całej gamie PDK. Chyba coś im się nie chce projektować kolejnego wariantu skrzyni.
maciek333 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Siedzą, bo coś dziwną politykę ma VW. Tipy w tych grubo mocnych autach siedzą ze względu na przenoszony moment obrotowy. W R8 wrzucili S Tronic. W Porsche w całej gamie PDK. Chyba coś im się nie chce projektować kolejnego wariantu skrzyni. Politykę mają może i dziwną, ale szkoda że auta typu rs6 rs 7 nie mają procedury startu, jest to dużym minusem ale na plus że żywotność takiej skrzyni tiptronic jest wieczna można powiedzieć , a gdyby wsadzili jakis s-tronic wzmocniony na ten moment obrotowy to pewnie ileś startów z procedury i zaraz coś do wymiany
miecio7934 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Opublikowano 1 Stycznia 2017 (edytowane) komoornik jakim cudem wyszło Ci 470nM ? nie wiem czemu jednym 2.0tfsi pokroju CDNC wychodzi raz 280KM/470Nm a jednym 290KM/430Nm Edytowane 1 Stycznia 2017 przez miecio7934
komoornik Opublikowano 1 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2017 Nie wiem, ale możesz pytać tunera
maciek333 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Opublikowano 1 Stycznia 2017 komoornik jakim cudem wyszło Ci 470nM ? nie wiem czemu jednym 2.0tfsi pokroju CDNC wychodzi raz 280KM/470Nm a jednym 290KM/430Nm Widzę że co poniektórzy nie mają chyba pojęcia o tuningu , Nm zależy ile się środkiem dmuchnie , dmuchniesz więcej to masz wiecej nm i mniej plaski wykres , dmuchniesz po całośći dla przykladu 1.2 bara to bedzie Nm płaski ale będzie go mniej , wiekszość tunerów robi bardziej bezpieczne programy i Nm jest płaski , ale auto będzie dużo słabsze , ot cała filozofia
marcin4x4 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Opublikowano 1 Stycznia 2017 (edytowane) Moment obroty bierze się z paliwa nie z "dmuchania", sam boost totalnie niczego nie da a w benzynach trzeba uważać na AFR. Edytowane 1 Stycznia 2017 przez marcin4x4
maciek333 Opublikowano 2 Stycznia 2017 Opublikowano 2 Stycznia 2017 (edytowane) To oczywiste że im więcej dmuchasz to trzeba więcej paliwa polać, a samym zlaniem paliwem nie zrobisz dobrych wyników Edytowane 2 Stycznia 2017 przez maciek333
marcin4x4 Opublikowano 2 Stycznia 2017 Opublikowano 2 Stycznia 2017 (edytowane) jak zalejesz paliwem to będziesz miał problemy z zapłonem (to nie jest diesel !), nie każdy się orientuje a pisanie że "wystarczy dmuchnąć" jest wysoce mylące. Niuta można podnieść nie ruszając dawki i turbo. Widzę że co poniektórzy nie mają chyba pojęcia o tuningu Edytowane 2 Stycznia 2017 przez marcin4x4
maciek333 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Opublikowano 3 Stycznia 2017 (edytowane) a kto tu mówi o zalaniu paliwem , stroi sie po AFR tak jak pisałeś do tego zapłony itd ale tłumaczyć wszystko to chyba troche czasu by zeszło , "Moment obroty bierze się z paliwa nie z "dmuchania" " - Twoje słowa pierw piszesz że moment bierze sie z polania paliwem a teraz " jak zalejesz paliwem to będziesz miał problemy z zapłonem (to nie jest diesel !) " - więc albo o co innego Ci chodziło lub coś tam wiesz o softach ale nie do końca kumasz Edytowane 3 Stycznia 2017 przez maciek333
marcin4x4 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Opublikowano 3 Stycznia 2017 To oczywiste że im więcej dmuchasz to trzeba więcej paliwa polać, a samym zlaniem paliwem nie zrobisz dobrych wyników Twoje słowa pierw piszesz że moment bierze sie z dmuchania a teraz gdzie ja tak napisałem ? dmuchniesz więcej to masz wiecej nm
maciek333 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Źle napisałem miało byc z paliwa a nie z dmuchania mój błąd , ale moment w zadnych wypadku nie bierze się z paliwa , napisałeś że moment bierze się z paliwa a później że jak zlejesz paliwem to będą problemy z zapłonem. Więcej dmuchasz , polewasz paliwem , zaplony ustawiasz i jest wtedy Nm
marcin4x4 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Ilości cząstek tlenu od dawna dostarcza się zbliżone ilości, generalnie największy rozwój to układy paliwowe i tu są największe zyski. Im lepiej przepalona mieszanka tym zysk jest większy i niższe spalanie aby to zrobić potrzeba odpowiednio zaawansowanego układu wtryskowego. Gdy układ potrafił walnąć na dole bardzo dużym ciśnieniem zaczęto robić mniejsze ale bardziej agresywne sprężarki itd itd... a motorem napędowym jest tylko i wyłącznie podatek ekologiczny. W dieslach można przedmuchać, można zalać silnik weźmie to na klatę, w benzynie nie możemy sobie pozwolić na żadne z powyższych, nie dojedziemy do domu. Skracając tą historie uznajmy że piszemy o tym samym różnymi słowami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się