mareckopt Opublikowano 27 Grudnia 2016 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Witam Jestem tutaj nowy więc na wstępie witam wszystkich Chciałbym poprosić o pomoc w zlokalizowaniu problemu. Objaw jest taki że auto zachowuje się na ogół bardzo pozytywnie z wyjątkiem pracy na zimnym silniku. Auto po uruchomieniu przez pewien czas pracuje poprawnie gdy temperatura podniesie się auto zaczyna w pewnym momencie naprawdę mocno nie równo, odczuwa się to podczas postoju trzęsie budą Kiedy wskazówka temperatury ustali się na temperaturę optymalną czyli stanie w okolicy 90 to wszystko ustępuje. Daje się też zaobserwować zjawisko mocnego dymienia z wydechu, gdy jest zimny, śmierdzi strasznie nie przepalonym paliwem. Auto jeździ bez zastrzeżeń z wyjątkiem opisanej powyżej nieprawidłowości. To co do tej pory w nim zrobiłem to Wymienione 4 pompki na nowe salonowe, klapa dusiciela, kolektor z klapkami, przepływomierz, czujnik temperatury płynu, zawór N75, wszystkie elementy są zakupione w oryginale i nowe nie używane ani regenerowane. Pochodzę z Łomży więc jak bym znalazł tutaj osobę chętną w pomocy z moim kłopotem to będę bardzo rad. Słyszałem i czytałem że może to być wina źle ustawionego rozrządu ( synchronizacji ) zostało mi około 20k do wymiany rozrządu więc może bym go od razu wymienić, Pozdrawiam serdecznie i proszę o podpowiedzi sugestie i rady - oraz namiar na dobrego speca ))
Lastk Opublikowano 27 Grudnia 2016 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Hej, mógłbyś od razu wymienić ale żeby ustawić synchro wałków na tą chwile nie ma takiej potrzeby. Potrzebujesz podpiąć komputer aby sprawdzić jakie jest synchro na prawym wałku - temat dobrze omówiony na forum...
scania1213 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Cześć, mam ten sam problem tyle, że częściowo go rozwiązałem może i Ciebie tez będzie to powodem. Otóż u mnie winny jest sam egr, ktoś Tu powiedział mi, żebym odczepil wtyczkę od niego i zobaczył czy będzie poprawa. No i faktycznie, jest poprawa, nie dymii już tak dużo, nie telepie buda i obrotami, mniejszy muł z dołu. Po takim czyszczeniu na odwal się (brak odpowiednich przedmiotów do dobrego wyczyszczenia) problem wraca raz na jakiś czas, bo przycina się taki zAworek który albo wpuszcza spaliny do dolotu, albo nie :-)
dumle09 Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 mareckopt - Co z tym rozrządem? Znalazłeś już przyczynę ? Mam podobny problem.
Musashi Opublikowano 13 Lutego 2017 Opublikowano 13 Lutego 2017 przecież napisano co zrobić, co sprawdzić.
mareckopt Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Opublikowano 15 Lutego 2017 Wydaje mi się że problem rozwiązany - pojeżdżę trochęto potwierdzę - A mianowicie wymieniłem cały kompletny rozrząd - kilometry już powoli się kończyły do wymiany postanowiłem nie czekać dłużej i wymienić go wcześniej - efekt jest zadowalający auto pracuje zupełnie inaczej. Wydaje mi się że problem był może nawet z samym paskiem na napinaczu było widać jak bardzo był już rozciągnięty. Po zmianie kompletu prawidłowym napięciu paska kontroli ustawienia synchronizacji wałków ( 0% ) wszystko zaczęło działać poprawnie. Dam znać po przejechaniu ok 5k kilometrów to da mi obraz czy efekt jest długotrwały i radość nie jest przedwczesna. Pozdrawiam Marek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się