Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy silnik z automata podejdzie do manuala?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Po obrocie panewki i uszkodzonych mocowaniach wału korbowego czyli tam gdzie wchodzą szpilki zostałem zmuszony do wymiany silnika. Pytanie tylko czy silnik z automatycznej skrzyni biegów podejdzie bez problemu do manualnej skrzyni którą posiadam. Chodzi tu o różne wtyczki, złączki, kable itd. Czy po wsadzeniu takiego silnika do swojego manuala nie zostanie mi jakaś wtyczka która powinna być w to miejsce wpięta jak by to było w przypadku manuala. Albo czy np. nie zabraknie mi jakiejś wtyczki, do wpięcia w gniazdo których jest np. więcej w silniku po automacie niż w manualu. Robił ktoś takie przekładki?

Opublikowano

Wszystko pasuje, musisz tylko wyciągnąć tuleję dystansową z wału korbowego po stronie skrzyni bo nie siądzie koło zamachowe. Osprzęt elektryczny w ABC jest ten sam w at co w mt.

Opublikowano

Czyli prawie p&p za wyjątkiem wyciągnięcia tej tulei. Stary wał poszedł do szlifu, są i nowe panewki główne i korbowe po tym jak się zobaczyło

uvzmpiln.jpg

Jednak po dalszym demontażu silnika w celu weryfikacji czy korbowód nie został skrzywiony oczom ukazało się kilka pęknięć w miejscu gdzie się w kręcę szpilki mocujące wał korbowy.

bsvmkhet.jpg

Z bodaj że z ośmiu takich otworów ma szpilki 4 miały takie pęknięcia. Dlatego padła decyzja na wymianę silnika. Korbowód z "nowego" silnika wyleci i zostanie założony ten z mojego silnika po szlifie. Głowice także są po planowaniu z nowymi uszczelniacze mi zaworowymi tak więc i góra będzie prawie nowa. Zastanawiam się także nad założeniem nowych pierścieni na tłoki bo i tak będą wyciągane.

Opublikowano

Jeżeli wkładasz swój wał to tuleja w wale z automatu Ciebie nie interesuje. Z tego co piszesz rozumiem, że inny w zasadzie będzie tylko blok silnika, jeżeli chcesz dać nowe pierścienie to owalizacja tulei cylindrowych do zmierzenia, jeżeli nie potrzeba obróbki to tylko warto zrobić honowanie.

Opublikowano

Dokładnie tak, z nowego silnika wezmę tylko blok. No i właśnie, jedni niby mówią że niby nie trzeba robić szlifu cylindrów przy wymianie pierścieni a inni z kolei mówią że trzeba, to już nie wiem jak to jest. Drua kwestia to słyszałem że przy zakładaniu nowych panewke trzeba je nasmarować specjalnym gęstym olejem ale czy faktycznie? Kolejna rzecz to po takim remoncie jaki olej wlać silnikowy? Polecili olej Liqui moly. Wcześniej jeździłem na Castrol 5W40 ale słyszałem że ten Castrol to gówno bo robi się jak woda.

Opublikowano

Szlif to może nie, po pomiarach wyjdzie czy potrzebny, ale honowanie tak. Inaczej robisz tzw. cygański remont i fabryka to to nie będzie. Są takie oleje montażowe, gęste jak miód, ale na zwykły olej mineralny też można położyć panewki, Twój wybór. Co do oleju to ja nie będę polecał konkretnych marek, ale ten silnik ma tak niskie wymagania i małe wysilenie, że bardzo dobrze pracuje nawet na takim sobie półsyntetyku 10W40.

Opublikowano

To chyba olej taki gęsty jak te doktory które wlewa się do silnika który ma za zadanie niby uszczelnić silnik lub gdy silnik bierze olej. Taki olej jest gęsty jak kisiel albo nawet bardziej. Co do tego honowania to ja bardzo chętnie bym zeszlifo wał cylindry ale ponoć silnik musi być kompletnie rozebrany na czynniki pierwsze do ostatniej śrubki by był tylko sam blok. A to się wiąże z dodatkowymi kosztami. Chyba że kompresja tego silnika będzie dobra. Ale nie sprawdzę tego gdy silnik będzie na stole, bo to się sprawdza gdy silnik można odpalić. Tak więc jedna niewiadoma będzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...