Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Interpretacja błędów VAG COM a4 b5


mr-honest

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym czujnikiem moze być faktycznie cos nie tak. Jechalem teraz trasą okolo 10 minut. Wskazowka od temperatury silnika nawet sie nie ruszyla podczas gdy wcześniej na wolnych obrotach po niecałych 20 min było już 90 stopni.

Zobaczę jutro co mi powie mechanik. Z tym spalaniem to zauwazylem od ostatniego tankowania ze cos więcej bierze. Robie raczej te same odcinki cały czas i normalnie brał okolo 8 litrow. Jak depnalem to wzial ponad 9 ale teraz specjalnie chciałem sprawdzić i jezdzilem wręcz emerycko i wziął 12.5... Masakra.

Rozumiem ze przeplywomierz moze wpływać na wyzsze spalanie? Lub termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę truł tylek mechanikowi. Rozumiem gdybym go deptał i jeździł od świateł do świateł. Jeżdżę raczej ze stałą prędkością około 80 na h i ruszam jak emeryt a tu taka niespodzianka... To we wrześniu przy podobnej jezdzie spalil mi 6.7 na 100 km...

Dziwne jest jeszcze to ze komputer pokazuje mi srednie spalanie na poziomie 8.2 l a on czasem nie ustala spalania na podstawie przeplywomierza?

No i tak... przepływomierz wymieniony. Wydaje się że auto mniej pali i stabilniej chodzi. Odpala od razu a i obroty mniej falują.

Czujnik widocznie musi być walnięty, ponownie wyskoczył błąd. Ma wymienić w czwartek bo musi zamówić, no cóż... dam mu jeszcze jedną szansę, w końcu 65 zł piechotą nie chodzi... a tymczasem potestuję, pojeżdżę i zobaczymy jak się będą sprawy miały. Tak czy siak jak już pisałem wydaje mi się, że po wymianie przepływomierza od razu wchodzi na prawidłowe obroty i mniej nim telepie na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymien jeszcze g62/g2 i daj znac czy pomoglo.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to normalne że jak jest tak jak teraz lekko na minusie temperatura to przy odpalaniu na zimnym silniku w pierwszym momencie delikatnie obroty idą w dół z sekunde i sie stabilizuja na normalnym poziomie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to normalne że jak jest tak jak teraz lekko na minusie temperatura to przy odpalaniu na zimnym silniku w pierwszym momencie delikatnie obroty idą w dół z sekunde i sie stabilizuja na normalnym poziomie?

To normalne. Gorzej gdyby obroty skakały przez kilka sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :)

Mam jeszcze jedno pytanko przed wymiana czujnika cieczy. G62 i G2 to fizycznie jeden czujnik? Tzn one są zespolone ze sobą czy do kupienia osobno?

Pytam bo jeśli ten który mi założy w czwartek to będzie kolejny niewypał, przejadę się do ASO i kupię oryginał.

Dzwoniłem do nich i powiedzieli że na podstawie nr vin sprawdza jaki dokladnie ma być. Nie jestem tylko pewien czy g62 i g2 to 2 osobne czujniki do kupienia czy jest to jeden zespolony.

Edytowane przez mr-honest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wumienialem czujnik na febi i okazało się że auto się nie dogrzewalo bo był walniety termostat bo na jednym i drugim czujniki temperatura jest pokazywana Tak samo. Po wymianie termostatu jak ręka odjal. Jeszcze czeka mnie wymiana czujnika g28 jeśli dobrze pamietsm. Przeplywke też ostatnio wymieniłem nie na bosha tylko na Bremi. Bosh ostatnio jaja robi bo przeplywki regeneruje. Oddajesz swoją i dają Ci zregenerowana. Orginalnie ja miałem hitachi dana a nie bosha

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez jklgleiwitz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wskazowka od temperatury cieczy cały czas leży. Nawet jak długo pojezdze. Jedynie ostatnio jak zostawiłem na wolnych obrotach z 20 min to doszła to 90 stopni po czym zaczęła opadac i doszła bodajże do 80. Dodam że aktualnie nie pokazuje żadnych błędów na vagu.

Czyli g62 i g2 to fizycznie jeden czujnik do kupienia?

No bo skoro były by osobno to może do wymiany mam g2 skoro wskazowka od temperatury cały czas leży nawet jak jest dogrzany? Jak pisałem błędów na vagu nie pokazuje, wcześniej wywalal 16500.

Edytowane przez mr-honest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpalaniu najpierw trzeba sprawdzić test szczelnośći czy faktycznie nie ma gdzieś jakiejś dziury To jest akurat bardzo istotna sprawa. W przypadku gdyby gdzieś był naderwany przewód auto może objawiać się szarpaniem i telepaniem zaraz po odpaleniu na zimnym. Przerabiałem to w swoim aucie. Rzucało jak opętane. Okazał się pęknięty dolot. Dodatkowo warto było by sprawdzić ciśnienie paliwa. Możliwe że jest za małe i z początku są problemy. Podjedź do mechnika z listą rzęczy do zrobienia i niech sprawdzi co my sugerujemy. Ciśnienie paliwa powinien bez problemu sprawdzić podpinając się manometrem pod listwę wtryskową.

Błędy nie zawsze prawdę mówią. Oczywiście nie wszystkie ale są takie które potrafią człowieka ogłupieć ponieważ informują o danej usterce a przyczyną tak naprawdę jest co innego który generuje ten błąd ponieważ któryś podzespół wykrywa nieprawidłowość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie.

Jadąc dzis rano do pracy postanowilem sprawdzić na klimatroniku temperatury na kanale 49 i 51.

I tak...na 49 bardzo wolno szła temperatura do góry. Kiedy doszła do 51 stopni, spadła do 49 i oscylowala w granicach 50 stopni.

Na kanale 51, 90 stopni pokazało sie bardzo szybko bo juz po jakichś 4 km i na tym poziomie się utrzymywala. Do pracy w sumie mam 9 km z hakiem. Gdy sie zatrzymalem sprawdziłem jeszcze kanał 49. Pokazało się 57 stopni. Musiałem iść także już nie sprawdzałem czy podciagnie cos więcej. Dodam ze wskazowka na blacie od temperatury cieczy cały czas ani drgnela, cały czas leży na najniższym poziomie.

Przy okazji wymiany czujnika każę wymienić też termostat dla pewności.

Co do spalania to aktualnie po wymianie przeplywomierza 11 litrow tyle ze jeździłem głównie krotkie odcinki max 7 km przy obecnej temperaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czyli g62 i g2 to fizycznie jeden czujnik do kupienia?

Tak to jeden czujnik

Wymień ten czujnik i pozniej bedziemy kombinowac jesli nie pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki wielkie. Jutro dam znać :)

No i tak. Czujnik podmieniony, termostat też. Auto się szybko nagrzewa, temperatura na wskazniku i klimatroniku dochodzi do 90 stopni. Wydaje się że wszystko w porządku ale jeszcze potestuję przez weekend i dam wam znać czy jakieś błędy wyskoczyly ponownie :)

Panowie. To normalne żeby ten silnik ciągnął okolo 11 litrów przy aktualnej temperaturze -15 do 0?

Jeżdżę raczej stałe trasy około 7 do 9 km mniej więcej ze stałą prędkością 70 do 90 km/h.

Jeszcze z 2 tyg temu (a tez zdarzały się juz minusowe temperatury i raczej cały czas bliskie zeru) palił 9.2, 9.4 litra na 100 kilometrów.

Fakt, że teraz prawie cały czas jest na minusie ale mimo wszystko widzę jak wskazowka leci w oczach...

We wrześniu kiedy ją kupiłem minimalne spalanie wyszło mi 6.7 na 100 km, w górach ponad 8. Dodam, że jeżdżę naprawdę spokojnie ale czyżby temperatura miała az taki wplyw? Wcześniej miałem Corsę 1.0 i w lecie paliła niecałe 6 litrów a w zimie 7 z groszami. Wiem że tutaj większa pojemność ale czy to normalna różnica jakichś 3 litrów? Opony na jakich jeżdżę to 195/65 r15.

A jak zrobic log dynamiczny sondy?

Edytowane przez mr-honest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio duże mrozy, auto dlużej chodzi na ssaniu, dluzej sie dogrzwa, a co za tym idzie wieksze spalanie, myślę ze ok 11l to norma dla tego silnika mroźną zima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak... Czujnik termostat wymieniony, przeplywomierz też i jego błędów nie wywala. Pojawia sie natomiast cały czas 16500. Czujnik wymieniony przez mechanika na drugi firmy EPS, ponoć je zakładają i są dobre. Mimo wszystko cały czas pojawia się ten blad. Auto się nagrzewa do tych 90, co prawda przy aktualnych temperaturach po jakichś 10 kilometrach. Czy ruszać to dalej i wymienić na oryginalny czy zostawić to w spokoju tak jak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym pizgnal tego mechanika... Skoro nadal wywala blad to czujnik nie sprawny badz przewody do niego idace w co watpie. Ilez ten ori kosztuje? Chytry traci 2 razy. Sam wzialem czujnik najdroSzy jaki byl i najbardziej polecany i co? Jak byl blad tak i powymianie zostal dopiero przy zalozeniu orginalu jak reka odjal.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...