Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bardzo mocne telepanie całą budą po odpaleniu przy -15°C


BLOODLINE

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po wyjściu z pracy (14:00) i odpalenia auta na -15°C bardzo mocno zaczęło telepać całą budą na luzie, bez robienia czegokolwiek samo ustąpiło po ok. 7 sekundach, nie było przy tym żadnych innych niepokojących dźwięków.

Rano o 5.30 była taka sama temperatura ale nic takiego nie wystąpiło.

Czy to może być normalne przy takiej temperaturze ?

Dodam że nie były to jakieś drgania tylko trzepanie całej budy na boki :|. Jest się czym martwić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po wyjściu z pracy (14:00) i odpalenia auta na -15°C bardzo mocno zaczęło telepać całą budą na luzie, bez robienia czegokolwiek samo ustąpiło po ok. 7 sekundach, nie było przy tym żadnych innych niepokojących dźwięków.

Rano o 5.30 była taka sama temperatura ale nic takiego nie wystąpiło.

Czy to może być normalne przy takiej temperaturze ?

Dodam że nie były to jakieś drgania tylko trzepanie całej budy na boki :|. Jest się czym martwić ?

A ile paliwa w baku masz? Warto trzymać ponad połowę, dodatkowo Statoil ma diesla premium arctic do -32, zwykły i Verva Orlenu podają do -20. Gdzieś musiało Ci lekko skrzepnąć pewnie i stąd chwilowe telepanie, nic nie powinno się stać. Można też dodać uszlachetniacza np. Liqui Moly 5176

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po wyjściu z pracy (14:00) i odpalenia auta na -15°C bardzo mocno zaczęło telepać całą budą na luzie, bez robienia czegokolwiek samo ustąpiło po ok. 7 sekundach, nie było przy tym żadnych innych niepokojących dźwięków.

Rano o 5.30 była taka sama temperatura ale nic takiego nie wystąpiło.

Czy to może być normalne przy takiej temperaturze ?

Dodam że nie były to jakieś drgania tylko trzepanie całej budy na boki :|. Jest się czym martwić ?

Sprawdź sobie świece żarowe jak padła na 1 czy 2 garach to na zimnym będzie chodził jak traktor przy tym możesz mieć słabą którąś poduchę co jeszcze nasila objawy. Jeżeli chodzi o paliwo warto by było filtry wymienić.A też weź pod uwagę na jakim oleju latasz niektóre przy niskich temp są gęste jak smar i to może też kolidować.

U mnie był wlany jakiś minerał i przy bardzo zimnym silniku trajkotał jak grzechotka zlałem olej i przy wymianie rozrządu i sprzęgła wymieniłem uszczelnienia silnika i zalałem go jednym z lepszych olei Visco 7000 i muszę powiedzieć że różnica była rewelacyjna, przy -17 jak byliśmy w górach silnik po dosłownie 15 sekundach uspokajał się i chodził jak zegarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwko liche albo

Swiece sprawdz,

co ma piernik do wiatraka z paliwem ponad pol baku ? Dzis odpalalem na rezerwie przy -17 o 7 rano, pol obrotu walem i chodzi rowno nawet nie drgnal.

Jak paliwo zimowe, swiece sprawne, wtryski nie puszczaja, aku zdrowy to ma chodzic jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwko liche albo

Swiece sprawdz,

co ma piernik do wiatraka z paliwem ponad pol baku ? Dzis odpalalem na rezerwie przy -17 o 7 rano, pol obrotu walem i chodzi rowno nawet nie drgnal.

Jak paliwo zimowe, swiece sprawne, wtryski nie puszczaja, aku zdrowy to ma chodzic jak trzeba.

Paliwo samo w sobie ma duże znaczenie tylko że nie tyle co jego ilość a jakość. Tak jak pisał Bruuuum że paliwa mało i mogło przymarznąć, owszem zgadzam się ale tylko jeżeli mamy chrzczone paliwo dobra ropa nie przymarznie. Podstawa w tym momencie to świece później się patrzy na wtryski, ciśnienie paliwa kompresie na tłokach. Ekstremalnie to juz jak jest mocno przeciągnięty rozrząd i coś nie pasi przy kącie zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwko liche albo

Swiece sprawdz,

co ma piernik do wiatraka z paliwem ponad pol baku ? Dzis odpalalem na rezerwie przy -17 o 7 rano, pol obrotu walem i chodzi rowno nawet nie drgnal.

Jak paliwo zimowe, swiece sprawne, wtryski nie puszczaja, aku zdrowy to ma chodzic jak trzeba.

Zbiornik w aucie jest wypełniony paliwem i powietrzem. Im mniej paliwa wypełnia zbiornik, tym więcej powietrza. Powietrze potrafi zmienić się w parę wodną, para przechodzi w wodę. Potem auto stoi w ujemnej temperaturze. Stąd mogą być problemy z podaniem właściwym podaniem paliwa zaraz po rozruchu, tym bardziej, że tak jak wspomniałem czytałem specyfikację orlenowską i podają swojego diesla do -20, mniejsza ilość paliwa łatwiej % objętości zacznie krzepnąc, wszystko jest logiczne ;) Edytowane przez Bruuuum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na to ze paliwko przymarzło

A na jakiej stacji napisz tankowałeś ostatnio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam CJCA i też czasami (raczej sporadycznie) mam tak że rano odpalam i zachowuje się jakby któryś cylinder wypadał i się załączał (tak skacze) .Zgaszę silnik i odpalę problem znika,ew na chwilkę pojawi się w czasie jazdy i później jest ok. Miał ktoś z Was taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, mufik900 napisał:

Temat rozwiązany,auto naprawione i chodzi jak nowe.

więc opisz na czym polegała naprawa aby inni szukający pomocy w przyszłości znali powód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem był wtryskiwacz na 3 cylindrze,bardzo mocno lał przez co był stukot na zimnym przez około 1km. Problem był rozwiązany na chwilę ponieważ po miesiącu padł na 1 cylindrze. Suma summarum mam wymienione 4 wtryski na nowe,auto pali teraz 7l w mieście co było wynikiem nie do zrobienia wcześniej i jest bardziej elastyczne (6bieg przy prędkości 70km/h) jedzie bez problemu. Trasa do 100km/h 5,3l wg FISa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...