Skocz do zawartości

Automet1992

Pasjonat
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Automet1992

Informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Miasto
    Świbie

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

507 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Automet1992

0

Reputacja

  1. Witam sprawa jest taka, ostatnimi czasy na pewnym zlocie spotkałem "TUNERA" i daliśmy się w temat A4 z silnikiem 1.9 TDI AJM. Jego zdaniem dołożenie w a4 b5 pod zderzak 2-giego intercoolera ( akurat mówił że ładnie pasuje z forda mondeo mk 3 2.0 TDCI ) tak aby powietrze nie przechodziło przez belkę pod chłodnicami tylko ominąć je właśnie intercoolerem i to podobno usprawniło jego silnik i jakieś 17%. Podobno sprawdzane na chamowni . Rozumiem zmiane dolotu + duża chłodnica to ma sens . Ale dokładanie drógiego ?? na seryjnych rurkach i turbie . Czy to ma prawo bytu ??
  2. Zdjęć z mojej kraksy nie mogę wrzucić bo nikt by mi nie uwierzył że ta bryka jeszcze jeździ Ale jednak poskładałem Lampy są mojego projektu ( oryginały ) założony Xeon + na drogowych Led ... polecam pięknie świecą .... po za tym dekory + obsada radia i biegów szlifowane alu czarne .... zdania są podzielone ale mi się podoba na zdj nie widać ale kilka elementów mam do malowania po dzwonie ale chwilowo brakuje srebrników W planach gdy już oporządzę elementy blacharskie do okoła mam naklejki na drzwi i maskę i klapę nic dużego ale powinny ładnie zaakcentować białe dodatki. Atrapy proszę się nie czepiać jest tymczasowo ponieważ wysłałem oryginalną aby mi ją pochromowali na czarno ze znaczkiem więc nie długo zawiśnie Koła 16' 7,5j oponki 205/55co do koloru również zdania podzielone ale jak dojdzie kilka akcentów białych powinno być bardzo ładnie. Wiem że nie wszystkim się spodoba ale czekam na szczere opinie
  3. WYGRYXXX nie musisz nigdzie jechać szarpanie na wolnych ...... zaślep egr .... i jeżeli jest błąd ciśnienia ..... zmień czujnik na dolocie ... kosztuje w granicy 150 zł nowy i powinien być spokój jeżeli nie to to co zawsze mówię przy tdi ... podciśnienia .... czasami jedna uszkodzona końcówka przewodu , małe przetarcie a silnik robi różne jaja.
  4. Radio wyjęte fakt...... faktem musiałem rozebrać schowek i osłonę nad nogami kierowcy aby dość do tyłu radia....... Przy użyciu śrubokrętów i delikatnego użycia siły radio wyszło. Co się okazało ...... nie wiem jakim cudem ale jednak.... blaszki zabezpieczające radio po przekątnej odpadły jeden przy gałce zmiany fal radiowych a drugi na dole pod przyciskiem i zablokowały radio. Po zdjęciu boków udało się wejść ręką i na tyle pewnie złapać ze jak brat odchylił mi pozostałe dwie blokady to udało się wyszarpać nie uszkadzając praktycznie niczego
  5. AFN i AVG to w sumie te same piece ..... zobacz kostki jak pasują to to to samo
  6. Tylko że jeżeli nie chodzi równo na wolnych obrotach to przepływomierz nie ma z tym nic wspólnego. Normalnie po całkowitym wypięciu silnik chodzi równiutko tyle że nie ciągnie wiec dokładnie to zobaczcie. Troszkę już się przesiedziało przy tym, najlepiej by było przepiąć z innego samochodu i porównac bo wiesz 400sł drogą nie chodzi ,szkoda kasy. to tak tylk z mojej strony. Jeżeli faktycznie chcesz go wymienić to ja bym dołożył te 150 zł i kupił coś porządnego. Magneti Marelli nie są takie złe chociaż jak się trafi,założyłem ich w sumie ze 3 szt z czego 1 poszła na reklamacje standardowo uciekały od norm ale wachało się to po między 690 a 710 mg/s czyli nie było zle Bremi hmmm no szału nie robił. nowe pokazywały tak ok 670mg/s wiec tez d*py nie urywa Boscha mam u ciebie w bryce ( 1.9 115km) i wskazania przepływomieża w zależnośći od temperatury na dwoże od 750 do 815 mg/s. Brat ma 1.9 130km ma akurat bierburga wskazania w granicy +/- 800mg/s.
  7. A co założyliście ? nowe koło dwumasowe ? czy było coś kombinowane z zwykłym kołem ? albo co lepsze może próbował naprawić stare ? chociaż nie szedł bym w te str ..... sprawdz czy kolega jak ci to wymieniał to cięgna z linek dobrze dokręcił ustawił , czy czegoś nie przygiął przez przypadek bo tu bym najpierw to sprawdził i spróbował podregulować bo jeżeli był oby coś nie tak z kołem to raczej przy ruszaniu byś odczuł.
  8. Wymieniłem już kilka przepływomierzy w tdi. Pytanie czy jesteś pewny że to przepływomierz padł ? po drodze jeszcze jest sprawdzenie przewodów podciśnieniowych zaworka sterującego turbiną i czujnika ciśnienia na kolektorze ssącym ? Zawartość dodana 4 minutes later A co do tego Boscha akurat maja racje ..... Fakt że trzeba troszke miedzi za niego wyłożyć ale warto z racji iż te boschowskie to już jest gorna półka i jak pracuje przy samochodach od 10 lat to powiem że jednak też bym ci go polecił ... czasami warto wydać raz 400 niż dać 270 czy 300 zł a za pół roku bd to samo i weź pod uwagę że zamienniki nie zawsze maja dobre parametry i choc auto bd dynamiczne i pojedzie będzie więcej paliło może przykapcać i zwiększy tzw turbodziuke.
  9. przełącz nagrzewnice żeby brała powietrze z wewnątrz auta a nie z zewnątrz to powinno pomóc. A jak nie to termostat do wymiany
  10. Sprawa wygląda tak chciałem podpiąć pod moje radio zmieniarkę co łączy się z wyjęciem radia z kieszeni i tu zaczyna się problem. W żaden sposób nie można go odblokować, nie dają rady oryginalne klucze,blaszki,pręciki już na milion sposobów próbowałem i lipa. Zajechałem do kilku serwisów i też się poddali. Może ma ktoś jakieś pomysły ? ewentualnie z uszkodzonego radia panel zewnętrzny do sprzedania jak by był mus tego połamać ?
  11. Paliwo samo w sobie ma duże znaczenie tylko że nie tyle co jego ilość a jakość. Tak jak pisał Bruuuum że paliwa mało i mogło przymarznąć, owszem zgadzam się ale tylko jeżeli mamy chrzczone paliwo dobra ropa nie przymarznie. Podstawa w tym momencie to świece później się patrzy na wtryski, ciśnienie paliwa kompresie na tłokach. Ekstremalnie to juz jak jest mocno przeciągnięty rozrząd i coś nie pasi przy kącie zapłonu.
  12. Sprawdź sobie świece żarowe jak padła na 1 czy 2 garach to na zimnym będzie chodził jak traktor przy tym możesz mieć słabą którąś poduchę co jeszcze nasila objawy. Jeżeli chodzi o paliwo warto by było filtry wymienić.A też weź pod uwagę na jakim oleju latasz niektóre przy niskich temp są gęste jak smar i to może też kolidować. U mnie był wlany jakiś minerał i przy bardzo zimnym silniku trajkotał jak grzechotka zlałem olej i przy wymianie rozrządu i sprzęgła wymieniłem uszczelnienia silnika i zalałem go jednym z lepszych olei Visco 7000 i muszę powiedzieć że różnica była rewelacyjna, przy -17 jak byliśmy w górach silnik po dosłownie 15 sekundach uspokajał się i chodził jak zegarek.
  13. w trusi na 1.9 TDI AJM mam nakręcone 310000 wedle serwisu ciśnienie ma być pomiędzy 25 a 31 bar mój na 3 ma 29 a na 1 ma 27 tak że przy tym przebiegu nówka
  14. Z doświadczenia ci powiem taka diagnoza nie jest do zrobienia przez neta. Objawy jakie opisujesz pasują do różnych usterek. Ale obstawiał bym uszczelkę. Prosta sprawa wyjmij świece i przejrzyj nagar jeżeli któraś będzie znacznie się różniła to masz płyn w komorze. Ale radze oddać do mechanika na diagnozę bo przy utracie płynu już sie że tak powiem metody prób i błędów kończą. Szkoda silnika.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...