kenar Opublikowano 12 Stycznia 2017 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Witam. Mam a4 b6 3.0 asn quattro, cały czas mam problemy z silnikiem.. i zastanawiam się nad kupnem anglika i przekładki silnika na 1.8t bex. Czy muszę liczyć się z wymianą skrzyni i całego napędu? I jakie problemy wiążą się przy swapie?
ganjaq Opublikowano 12 Stycznia 2017 Opublikowano 12 Stycznia 2017 angola kup w ośce, potrzebujesz tylko graty z pod maski, reszta zostaje
kenar Opublikowano 12 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2017 czyli kupuje ośke przekladam silnik z osprzętem a skrzynia i cała reszta zostaje?? nie spodzewałem się ze tak będzie czyli jak posprzedaje resztę gratów to można wyjść na zero
kenar Opublikowano 12 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2017 elektronika, masz na myśli wiązkę silnika i komputer? coś jeszcze? chętnie bym się dowiedział coś od osoby która robiła takiego swapa
ganjaq Opublikowano 13 Stycznia 2017 Opublikowano 13 Stycznia 2017 (edytowane) Ja robiłem swapa z tdi na pb 1.8t to trochę inny temat. U mnie pas przedni został z tdi np. i łapy silnika też pasowały. U ciebie może się to trochę różnic ale to kosmetyka. Możliwe, że różnica będzie też we wydechu. Nie wiem jak wygląda odcinek od silnika do łącznika, czy łącznik jest w tym samym miejscu i pod tym samym kątem w 3.0 i czy przypadkiem nie będziesz potrzebował wydechu też podmienić. Ale temat jest do ogarnięcia. Problem stanowić będzie też wiązka kabiny ale nie znowu taki żeby nie dało się tego zrobić. Możliwe, że różnice będą niewielkie albo nie będzie ich wcale. W wiązce kabiny tdi zmieniłem tylko 3 kable. ASN ma sprzęgło 240 więc koło zamachowe ze sprzęgłem zostaje z asn, wtedy potrzebna jest kryza między blokiem a skrzynią jeśli jej tam nie ma. Rozrusznik też przekładasz z asn. Pompa abs zostaje ale jej do wyjęcia silnika nie trzeba ruszać. Chyba że w asn jest większy motor i trzeba. Nie wiem jaki przewód i gdzie zasysa serwo w asn ale jak jest inny jak w 1.8t to z anglika nie pasuje, też raczej mało znaczący problem. Wiązka silnika w angolu jest dłuższa więc albo wymiana na eu albo zostawisz bo da sie na niej jechać Edytowane 13 Stycznia 2017 przez ganjaq
kenar Opublikowano 13 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2017 wydechy to na 100 bo w 3.0 od początku idą 2 rurami a w 1.8 później się dzielą
majkel_majki Opublikowano 13 Stycznia 2017 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Koło zamachowe od V6 nie pasuje do R4- rzędówki mają przykręcane koło na 6 śrub, widlaki na 8. Zmieni się też waga silnika, więc wypadałoby zmienić sprężyny na odpowiednią klasę wagową.
ganjaq Opublikowano 13 Stycznia 2017 Opublikowano 13 Stycznia 2017 (edytowane) Czyli temat załatwiony. Wkładasz zestaw dawcy na 228. Mając silnik na wierzchu warto zająć sie sprzęgłem wstawiając coś lepszego. Na 228 bez zmiany koła i reszty dobrym rozwiązaniem jest zestaw awx, ze zmianą koła ale też dodaniem kryzy i rozrusznika (ja tak zrobiłem bo akurat miałem pod ręką) 240 z avf Edytowane 13 Stycznia 2017 przez ganjaq
kenar Opublikowano 13 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2017 a graty z 1.8t bex nie będą pasować? czy sprzęgło będzie za słabe?
Kruk_89 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Opublikowano 13 Stycznia 2017 a może lepiej jechać do jakiegoś człowieka który się zna na tych motorach niżeli babrać się z wymiano po kupnie swojej V też miałem wiele problemów przez zaniedbanie poprzednika. Po ogarnięciu u człowieka który parę sztuk przepuścił przez swój garaż Ałdy lata aż miło ponad rok (zrobiłem w tym czasie jakieś 35 tyś km) zero problemów z silnikiem mrozy upał pali na dotyk i wkręca się do odcinki. Też wcześnij mysłałem nad 1.8t i 2.7 BiT ale na szczęście odwiedziłem odpowiednią osobę. Od moja sugestia. PS. półośki chyba też do zmiany na pewno przód inny jak chcesz mieć dalej Q to raczej angol też musi być w Q by mieć potrzebne graty
kenar Opublikowano 13 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2017 kupiłem go rok temu, zrobiłem rozrząd i po 10k obróciło mi panewki, okazało się ze wał nie ma wymiarów przy korbach, poszedł inny wał przy składaniu i odpaleniu go z klap wałka wirowego odleciał plastik i poszedł pod zawór... kupiłem nowe klampy w aso i dalej mi coś kur.. stuka i nie mam już siły do tego silnika we wtorek jestem omówiony z mechanikiem i będzie mi zaglądał co stuka(moim zdaniem gdzieś przy kolektorze ssącym) mam nadzieję ze to jakaś pierdoła ale szykuję się na najgorsze
Kruk_89 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Opublikowano 13 Stycznia 2017 zapewne to ten wałek w kolektorze znowu sie udupcył i lata jak mu się chce. U mnie wałek też był urwany i wyrobił sobię gniazdo trza było kupić cały kolektor z wałkiem. a z jakich okolic ci stuka? może gdzieś przy grodzi? to by sugerowało na wykruszony katalizator ale raczej wtedy auto by pokazywało błąd w postaci check engine
kenar Opublikowano 13 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2017 nowy wałek kupiłem w aso za 1300zł, zrobiłem na nim trochę ponad 1000km, nie jestem mechanikiem nie znam się to się wypowiem tak jakby to zawór stukał przy 1 cylindrze
ganjaq Opublikowano 13 Stycznia 2017 Opublikowano 13 Stycznia 2017 (edytowane) Angol nie musi być w quattro, może dać półosie z ośki jeżeli tamte z 3.0 będą dłuższe czy krótsze. Może kupić angola w quattro, nie musi. Lecz w sumie tak myślę, że skoro przekładałem 1.9 na 1.8t to w sprawie przekładki z 3.0 głową ręczyć nie mogę Edytowane 13 Stycznia 2017 przez ganjaq
Kruk_89 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Opublikowano 13 Stycznia 2017 jescze pytanie czy skrzynia podejdzie. Na razie niech obada autko ktoś ogarnięty potem poduma co dalej. Moim zdaniem jak silnik by miał być do wymiany mowa o ASN (koszt zdrowego silnika koło 5 tyś to jednak wolał bym chyba swap na 1.8t (tylko że trzeba grubej sakwy srebrników). Ale jeśli obecny motor da się ogarnąć z niewielkim nakładem to wolał bym się nie babrać w przekładkę. Wracając do wałka z kolektora to jeśli masz stary i lipna instalkę gazową wystarczy 1 może 2 strzały do kolektora i wałek się odłamuje od gruszek to tylko plastik.
kenar Opublikowano 13 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2017 instalacje mam roczną sekwencję IV generacji wiec raczej to nie to, zobaczymy. A ten magic od asn'ow to gdzie jest?
ganjaq Opublikowano 14 Stycznia 2017 Opublikowano 14 Stycznia 2017 https://a4-klub.pl/topic/332370-swap-z-30q-na-18-t-225km/?page=2 Gdybyś chciał sie dowiedzieć skąd jest magik to tam ktoś o nim wspomina.
Kruk_89 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 znam 3 ale na pewno jest ich więcej w polsce. 1. Olsztyn 2. Warszawa (dokładnie Sulejówek) 3. Będzin tobie zaproponuje może forum z polecanymi macherami wybierzesz swój region itd. możesz zadzwonić i zapytać czy już przerabiał jakiegoś ASN https://a4-klub.pl/forum/69-polecane-serwisy/
kenar Opublikowano 25 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2017 Prawa uszczelka pod głowicą...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się