Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy olej w tej rurce to norma???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś już 3 dzień grzebie przy moim audi wymieniam czujniki i takie tam bo jak prędzej pisałem mam problemy z odpalaniem ale pomijając już ten temat, zdjąłem obejmę i jak zaznaczyłem na zdjęciu (Zdjęcie w załączniku) poleciało troszkę oleju, nie dużo ale było, czy to norma? Turbo bierze???

20170118_170911 (Kopiowanie).jpg

Opublikowano (edytowane)

Turbo zawsze podbierze olej w małych ilościach jak olej z bagnetu szybko nie znika to nie ma się czym martwić, a to że w rurce od intercoolera jest trochę oleju to nic takiego się nie dzieje to normalne ;)

Edytowane przez Adrian1727
Opublikowano

nie powinno być tam oleju .Sprawdź odpowietrzenie skrzyni korbowej.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, hosearkadio napisał:

nie powinno być tam oleju .Sprawdź odpowietrzenie skrzyni korbowej.

Kolego zależy ile tego oleju. Mowa jest o niewielkiej ilości. Teoretycznie w rurce intercoolera nie powinno być wcale oleju ale praktycznie jest to niemożliwe, choćby dlatego że ten olej zawsze będzie się pojawiał, czy z odmy czy z par oleju przedostających się przez uszczelniacze turbiny. To jest silnik turbo a w dodatku silnik ma swoje lata i spory przebieg za sobą, nie wiem w jakim stanie jest turbina, czy była wymieniana itp. to nie jest auto z salonu.  Oczywiście sprawdzić drożność odmy zawsze można, nic trudnego ale jeśli kolega nie zauważył ubywającego oleju, kopcenia auta, braku mocy i wycieków oleju to moim zdaniem to jest normalne zjawisko i nie należy się przejmować. 

Edytowane przez Adrian1727
Opublikowano

Dokladnie. Jesli olej nie znika w oczach z silnika to jakis film olejowy w dolocie to normalna sprawa.

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, Adrian1727 napisał:

Kolego zależy ile tego oleju. Mowa jest o niewielkiej ilości. Teoretycznie w rurce intercoolera nie powinno być wcale oleju ale praktycznie jest to niemożliwe, choćby dlatego że ten olej zawsze będzie się pojawiał, czy z odmy czy z par oleju przedostających się przez uszczelniacze turbiny. To jest silnik turbo a w dodatku silnik ma swoje lata i spory przebieg za sobą, nie wiem w jakim stanie jest turbina, czy była wymieniana itp. to nie jest auto z salonu.  Oczywiście sprawdzić drożność odmy zawsze można, nic trudnego ale jeśli kolega nie zauważył ubywającego oleju, kopcenia auta, braku mocy i wycieków oleju to moim zdaniem to jest normalne zjawisko i nie należy się przejmować. 

zgodził bym się jeżeli odrobinę oleju jest od turbo do intercolera,ale jeśli olej idzie na przepustnice to trzeba tym się zająć. Z tego co pisał to wypłynął mu olej z rury na przepustnice, wiec nie piszcie koledze ,że to norma.

Edytowane przez hosearkadio
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, hosearkadio napisał:

zgodził bym się jeżeli odrobinę oleju jest od turbo do intercolera,ale jeśli olej idzie na przepustnice to trzeba tym się zająć. Z tego co pisał to wypłynął mu olej z rury na przepustnice, wiec nie piszcie koledze ,że to norma.

Nie chcę się kłócić czy robić z igły widły. Zgodzę się z kolegą bo każdy z nas być może spotkał się z takim zjawiskiem ale także wyobrażamy sobie inaczej. Kolega w opisie napisał że troszkę poleciało to fakt. Ale kolego jeśli mamy się czepić już każdych szczegółów to my nie wiemy kiedy ostatni raz ktoś czyścił te przewody. Jeśli były dawno czyszczone to taki olej się nagromadzi na ściankach nawet w większej ilości. Biorąc pod uwagę słowo "wypłynął" olej, to moim zdaniem jest dość mocne określenie. Jeśli by olej "wypłynął" z tego przewodu to w układzie dolotowym byłoby tyle oleju że auto by moim zdaniem kopciło strasznie i miałoby wiele wiele innych objawów. Gdybań jest wiele i każdy z nas uważa inaczej, ja jednak trzymam się tego, co napisałem wyżej jakby autor tematu miał jakieś pytanie chętnie służę pomocą. Pozdrawiam 

Edytowane przez Adrian1727
Opublikowano
11 godzin temu, Adrian1727 napisał:

Nie chcę się kłócić czy robić z igły widły. Zgodzę się z kolegą bo każdy z nas być może spotkał się z takim zjawiskiem ale także wyobrażamy sobie inaczej. Kolega w opisie napisał że troszkę poleciało to fakt. Ale kolego jeśli mamy się czepić już każdych szczegółów to my nie wiemy kiedy ostatni raz ktoś czyścił te przewody. Jeśli były dawno czyszczone to taki olej się nagromadzi na ściankach nawet w większej ilości. Biorąc pod uwagę słowo "wypłynął" olej, to moim zdaniem jest dość mocne określenie. Jeśli by olej "wypłynął" z tego przewodu to w układzie dolotowym byłoby tyle oleju że auto by moim zdaniem kopciło strasznie i miałoby wiele wiele innych objawów. Gdybań jest wiele i każdy z nas uważa inaczej, ja jednak trzymam się tego, co napisałem wyżej jakby autor tematu miał jakieś pytanie chętnie służę pomocą. Pozdrawiam 

masz racje ja się z nikim nie kłócę, tyko stwierdzam fakt" jak kto dba tak ma"

Opublikowano (edytowane)

Panowie sorry, ze nie było mnie pare dni, auto ma moc, przebieg 190.000 (hym czy prawdziwy... podobno trasa z Berlina do Wawy to jakieś -100tyś ale pewności nie ma) Auto nie kopci wcale, no a olej to tak niecały Litr na 10.000 wypije. a w tej rurce to było taka ilość jak w nakrętce po widzie mineralnej...

A wracając do tego co Kolega wyżej napisał to jak sprawdzić odpowietrzenie skrzyni korbowej? troche zielony dla mnie temat?

Edytowane przez kkrzysiekk555
błąd w tekście
Opublikowano
4 godziny temu, kkrzysiekk555 napisał:

A wracając do tego co Kolega wyżej napisał to jak sprawdzić odpowietrzenie skrzyni korbowej? troche zielony dla mnie temat?

Odpowietrznik skrzyni korbowej to odma. Ona znajduje się u ciebie pod kolektorem ssącym, jest wpięta do bloku. Łatwo ją zauważysz, ją się wyczepia i można sprawdzić czy jest drożna, ale jak nie wywala ci olej bagnetem czy uszczelkami to jest okej ale profilaktycznie zobacz. Zdjęcie odmy podaję w linku poniżej:

https://www.google.pl/search?q=odma+audi+a4+b5&espv=2&biw=1366&bih=638&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjRlczKkODRAhWIWBoKHbskDtAQ_AUIBigB#imgrc=cxGoZdud9zH22M%3A

oraz

https://www.google.pl/search?q=odma+audi+a4+b5&espv=2&biw=1366&bih=638&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjRlczKkODRAhWIWBoKHbskDtAQ_AUIBigB#imgdii=cxGoZdud9zH22M%3A%3BcxGoZdud9zH22M%3A%3BZ0s6nMC8lTEJWM%3A&imgrc=cxGoZdud9zH22M%3A

 U mnie w 1.8 ADR (nie pamiętam dokładnie) ale chyba idą te dwie jedna jest przy samym bloku a druga (ze zdjęcia 1) jest doczepiona do niej.

Opublikowano
13 godzin temu, kkrzysiekk555 napisał:

Ok dzięki ale dostęp trudny:)

 

No troszke roboty jest ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...