Qba___95 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 ?Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak dokładniej działa ten prostownik. Czy regulacją prądu reguluje się napięcię? Czy też natężenie prądu? Po podłączeniu akumulatora wskazówka podnosi się na Przykładowo 5A po czym spada powoli w praktycznie do zera. Jak go ustawić? http://allegro.pl/prostownik-ladowarka-akumulatorow-12v-15a-polski-i5319084048.html
car_diag_cork Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Pokrętłem po prawej regulujesz natężenie prądu ładowania. Prąd ładowania nie powinien przekraczać 10% pojemności akumulatora więc podczas ładowania np. aku o pojemności 60Ah prąd ustawiasz na 6Amp.Im bardziej akumulator jest naładowany tym bardziej wskazówka na prostowniku spada w dół.Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Qba___95 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2017 No właśnie i tu bym sie sprzeczał. Bo sam byłem przekonany że tak jest. Ale bawiąc sie multimetrem okazuje się że pokrętłem reguluje się prad przy przekreceniu na max daje 16 V w pionie jest jakies 14.4-14.6
car_diag_cork Opublikowano 20 Stycznia 2017 Opublikowano 20 Stycznia 2017 Podłączałeś multimetr do zacisków prostownika bez podłączonego akumulatora?Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
.Pablo. Opublikowano 20 Stycznia 2017 Opublikowano 20 Stycznia 2017 To jest prostownik transformatorowy wraz ze wzrostem naładowania aku spada prąd ładowania ale wzrasta napięcie. W końcowej fazie ładowania napięcie może dojść do 16v a prąd ładowania spaść do 0,2A. Lepszym rozwiązaniem jest kupić ładowarkę elektroniczna, choć tym prostownikiem tez spokojnie naladujesz akumulator.
Qba___95 Opublikowano 20 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2017 Napiecie sprawdzalem podczas ladowania akumulatora. I tu byłem w szoku bo ustawiając potencjomat w jednakowej pozycji przy 2 roznych akumulatorach. Wczoraj ładowałem akumulator który jest już kilku letni i tylko lezy w piwnicy jako awaryjny. Prad tego akumulatora wynosił 12.4 po podłaczeniu do ładowania po około 2 godzinach ladowanie wzrosło do 15.2 zmiejszyłem potencjometr i ustawiłem tak że wskazywało ładowanie 14.3-14,4 V Dzis przy tych samych ustawieniach podłaczyłem nowy 2 m-c aku z którym coś się dzieje lub jest tylko nie doładowany. Podłączyłem do na 3 godzinki poczatkowe napiecie aku 12,5V po podłączeniu do ladowania wynosiło 13,4 po czym przy wyłączaniu prostownika multimetr wskazał mi 14.6V. Więc wychodzi na to że tym potencjometrem ustawia się tylko natężenie? A napiecię będzie się zmieniało samotycznie względem czasu i stopnia naładowania? Idzie ograniczyć jakoś prąd ładowania w tym prostowniku do 14,4? Moze jakiś regulator czy cos ? jesli chodzi o ładowarkę elektroniczna jako polecacie? Potrzebuje coś czym dam rade spokojnie ładowac akumulator w samochodach benzynowych jak i wrazie dam rade naładowac akumulator o pojemnosci 165Ah Co myslicie o tych prostownikach? beda lepsze? https://www.olx.pl/oferta/prostowniki-inwertorowe-magnum-agri-15-30-50-a-12v-24v-CID628-IDiql1N.html#729dbd8a04 http://allegro.pl/prostownik-ladowarka-automatyczna-12a-6v-12v-fv-gw-i5104480398.html I czy wogole prostownik w pelni automatyczny poradzi sb z wiekszym akumulatorem?
.Pablo. Opublikowano 21 Stycznia 2017 Opublikowano 21 Stycznia 2017 Napięcie aku 12,4 to prawie naładowany wiec normalne że napięcie będzie szybko rosło. Ja na takim prostowniku ustawiam prąd ładowania na 10% pojemności i nie ładuje do końca. Jeśli aku jest naładowany w 80% wyłączam prostownik resztę zrobi alternator. Co do ładowarek elektronicznych to cetek jest bardzo dobry ale za tym idzie tez cena.
cabanmat Opublikowano 21 Stycznia 2017 Opublikowano 21 Stycznia 2017 Ja bym tego nie kupował... Wygląda tak jak samoróbka.. takie to PRODUKT POLSKI Obudowa uniwersalna, takie czoła się drukuje... na pracowni w technikum takie mieliśmy
Qba___95 Opublikowano 21 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2017 (edytowane) Widzisz u ciebie alternator robi robote A u mnie nie do konca. Jak jezdze na dlugiej trasie tak jak dzis 80 km w tym 4 odpalanka to dal rade spokojnie;) A jak robie trase 30 km przy tym 2 odpalanka a czasem 4-5 w temperaturze -8 czy tam jeszcze nizej to robi sie tu problem ze aku jest nie doladowany a ze to TDI to sam juz wiesz jak aku pada przy odpalaniu. Swiece, gesty olej i ropniak Edytowane 21 Stycznia 2017 przez Qba___95
.Pablo. Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Dnia 21.01.2017 o 19:04, Qba___95 napisał: Widzisz u ciebie alternator robi robote A u mnie nie do konca. Jak jezdze na dlugiej trasie tak jak dzis 80 km w tym 4 odpalanka to dal rade spokojnie;) A jak robie trase 30 km przy tym 2 odpalanka a czasem 4-5 w temperaturze -8 czy tam jeszcze nizej to robi sie tu problem ze aku jest nie doladowany a ze to TDI to sam juz wiesz jak aku pada przy odpalaniu. Swiece, gesty olej i ropniak Hmmm mam do pracy 15km często zawoze syna do przedszkola. Czyli zapalam auto jadę 2 km gasze, potem jadę do pracy. w weekend jakiś dalszy wyjazd ok 100km zero problemu z aku i ładowaniem. Sprawdź aku pod obciążeniem bo może pojemności juz nie ma i przez to masz kłopoty. U teścia aku miał 12,6v a sprawność na poziomie 43% czyli złom.
pastaldo Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Ja bym się raczej zastanowił czy alternator jest sprawny i daje tyle ile powinien bo może się kończy. Albo jest założony z jakiejś słabszej wersji gdzie były mniejsze aku.
Qba___95 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2017 Alternator daje prad 14.10 podczas jazdy mierzone na gniazdku zapalniczki. Na zaciskach po zapaleniu bez zadnych odbiornikow 14.4 jakos tak. Wiec ładowanie jest Oki. Jesli chodzi o aku to Jest to aku zakupiony w listopadzie 2016r Exide 77ah 760A, Alternator 120A, Wychodzi na to ze wszystko jest ok. Aku po naladoniu wczoraj prostownikiem trzyma sb 12.7V narazie w samochodzie jest stary aku, z jakiegos innego samochodu jest sporo mniejszy okolo 60Ah Prad naladowania tak jak dzis po 60 km i 6 odpalaniach 12.4V załozony był z pradem 12,3V. Zostaje mi sprawdzić pobor prad na postoju, Ewentualnie akumulator na opornice zabiore. Jaki jest prawidłowy spadek napiecia? Albo niech mi ktos powie jaki jest prawidlwy spadek napiecia przy akumulatorze naladowanym na 12,5V grzanie swiec spadek do 11 -11.2V Jeszcze niech mi ktos podpowie czy sprawdze multimetem cengowym obciazenie na grzaniu swiec? i na postoju? czy najlepiej zrobic pomiar na postoju przy rozpietej klepie i wpinajac multimetr pomiedzy ?
car_diag_cork Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Alternator daje prad 14.10 podczas jazdy mierzone na gniazdku zapalniczki. Na zaciskach po zapaleniu bez zadnych odbiornikow 14.4 jakos tak. Wiec ładowanie jest Oki. Jesli chodzi o aku to Jest to aku zakupiony w listopadzie 2016r Exide 77ah 760A, Alternator 120A, Wychodzi na to ze wszystko jest ok. Aku po naladoniu wczoraj prostownikiem trzyma sb 12.7V narazie w samochodzie jest stary aku, z jakiegos innego samochodu jest sporo mniejszy okolo 60Ah Prad naladowania tak jak dzis po 60 km i 6 odpalaniach 12.4V załozony był z pradem 12,3V. Zostaje mi sprawdzić pobor prad na postoju, Ewentualnie akumulator na opornice zabiore. Jaki jest prawidłowy spadek napiecia? Albo niech mi ktos powie jaki jest prawidlwy spadek napiecia przy akumulatorze naladowanym na 12,5V grzanie swiec spadek do 11 -11.2V Jeszcze niech mi ktos podpowie czy sprawdze multimetem cengowym obciazenie na grzaniu swiec? i na postoju? czy najlepiej zrobic pomiar na postoju przy rozpietej klepie i wpinajac multimetr pomiedzy ?Zależy jakie parametry ma ten multimetr cęgowy. Tańsze sprzęty, których używałem zazwyczaj mierzyły od kilku A wzwyż, a przy zgaszonym i zamkniętym aucie pobór prądu będziesz mierzył w mA.Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
.Pablo. Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Spadek napięcia na aku mierzony na klemach przy rozruchu nie może zejść poniżej 10v. Pobór prądu w spoczynku auto musi być zamknięte zamek z maski tez żeby się uspil i po chyba 15 min można sprawdzać jak wszystkie moduły zostaną uśpione. Tak na marginesie wróciłem z ferii na stok miałem 1,3 km rano -18. Zapalalem jechałem 1,3 km gasilem potem odpalalem i powrót. Raz zrobiłem całe 5 km za jednym strzałem do sklepu aku po całym tygodniu kręcił dobrze a w takich warunkach był ładnie katowany. ;-)
Qba___95 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2017 Nie miałem czasu dzis. Sprawdziłem akumulator opornica spadek do 11.5V przy naladowaniu 12,7V. Pobor pradu chwilke po jezdzie 0.21A a po wyjeciu radia spada przy otwartych drzwiach do 0.03-0.04A. Wiec wychodzi na to ze Aku bedzie sprawny a problem bedzie po stronie stylu jazdy czestych odpalen i krotkich dystansow oraz poboru pradu przez radio. Ale radio mam i tak do wymiany na wiosne Pozdr i dzieki jak narazie na pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się