Musashi Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 też trop, stąd wcześniej poleciłem wykonanie kilku prób. natomiast uszkodzone łożysko igiełkowe nie hałasuje gdy jedziemy na biegu, ponieważ skrzynia jest zesprzęglona z silnikiem,a w tych warunkach wałek sprzęgłowy nie obraca się względem wału korbowego lecz razem z nim. natomiast przy wymianie sprzęgła/dwumasa, wymiana łożyska igiełkowego to standard. tymbardziej że kosztuje parę "groszy"...
Lastk Opublikowano 24 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2017 Ok, już teraz rozumiem więcej, ale powiedzcie mi czy do wymiany łożyska pilotażowego wału korbowego trzeba zrzucać dwumasę i docisk? Jak igiełkowe nie powinno hałasować na załączonym biegu to może wymienić pierwsze łożysko na wałku ze skrzyni? Jeśli to lakoniczne pytania to wybaczcie ale nie znam się na skrzyniach a chce posiadać wiedzę aby zrobione to było dobrze i logicznie
Musashi Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Łożysko igiełkowe, znajduje się w otworze w wale korbowym, w który wchodzi wałek sprzegłowy, stanowi podparcie wałka sprzegłowego. W rozbiórkę skrzyni bym nie szedł chyba, że przez mechanika, który ma doświadczenie ze skrzyniami, a i tutaj, biorąc pod uwagę ew. koszty zastanawiałbym się nad wymianą skrzyni na używaną.
Lastk Opublikowano 18 Lutego 2017 Autor Opublikowano 18 Lutego 2017 Witam, bardzo dziękuje Musashi za rady na tą chwilę problem został rozwiązany. Wymieniłem w tym samym czasie olej w silniku na Motul specific 505.01 oraz olej w skrzyni biegów na Castrol Taf X 75w90. Po tych zabiegach problem opisywanego dźwięku ustąpił i od dwóch tygodni się już nie pojawia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się