Gość Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 (edytowane) Koledzy, szukam pomocy odnośnie mojego 2.0 ALT. Otóż odkąd zaczęły się wilgotne czasy (choć z tą wilgotnością to w sumie nie reguła) to jest problem z odpalaniem na zimnym, jak też po jakimś czasie kiedy temperatura silnika spadnie. Otóż po odpaleniu przez 1-3 sek jest ok, lekko wyższe obroty-norma ale po chwili zaczyna się falowanie i przygasanie oraz metaliczne stuki w silniku. Auto w końcu gaśnie i musze go tak odpalać 2,3 a czasem 7 razy zanim załapie. I teraz po poczytaniu różnych wątków mam już mętlik: cewki, świece...,co jeszcze? Z tego co czytałem to jedni pisza ze te objawy to mogą być cewki a inni że cewki to bardziej bym odczuł podczas jazdy po rozgrzaniu. Więc nie wiem. Vag oprócz kilku standardowych bledow w ENGINE (jest sekwencja LPG) wyrzucał najpierw wypadanie zaplonu na 4 cylindrze, teraz juz rowniez na 3. Ponadto, cewki sa rozne. Chyba jakas oryginalna, inna BERU itd. Licze na Wasze rady. PS. Na rozgrzanym pracuje rowno jak nalezy na PB i LPG. Edytowane 22 Stycznia 2017 przez rawber93
radekjez Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 To sprawdź cewki pokolei wyciągając na zapalonym silnikuWysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 2 minuty temu, radekjez napisał: To sprawdź cewki pokolei wyciągając na zapalonym silniku Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka a prund? nie walnie mnie?
radekjez Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 No co ty pamiętaj po kolei Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 rozumiem ze ta listwe musze najpierw odkrecic zeby moc wyjmowac te cewki? licze na dalsze pomysly.
radekjez Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Tak 2 małe Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Jaro959 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Miałem takie falowanie obrotów w swoim ALT na zimnym silniku. Przyczyną było odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma). Ale nie zdarzyło się żeby nie zapalił. Sprawdzałeś ten temat?
rade Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Jak się boisz wyciągać na zapalonym, to weź cewkę z cylindra na którym masz błąd, i przekładaj do następnych odpalając za każdym razem, jak błąd będzie szedł za cewką to masz winnego, jak nie to ten sam numer ze świecami. Znając życie wymienisz co najmniej jedną cewkę U mnie stanęło na dwóch. Jak tu nic nie stwierdzisz to kolejna do sprawdzenia odma i wszelkie nieszczelności w dolocie. Jak sam stwierdziłeś opcji jest kilka, trzeba lecieć od najprostszych i najtańszych
Gość Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 7 godzin temu, Jaro959 napisał: Miałem takie falowanie obrotów w swoim ALT na zimnym silniku. Przyczyną było odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma). Ale nie zdarzyło się żeby nie zapalił. Sprawdzałeś ten temat? tutaj zapala i po chwili gasnie i na kompie wypadanie zaplonu na 3 i 4 cylindrze pokazuje, obroty w sumie nie faluja, nawet na zimnym Teraz, rade napisał: Jak tu nic nie stwierdzisz to kolejna do sprawdzenia odma i wszelkie nieszczelności w dolocie. Jak sam stwierdziłeś opcji jest kilka, trzeba lecieć od najprostszych i najtańszych tak wlasnie myslalem zeby od najprostszych i najtanszych szukac. a czy prawda jest, ze wkladajac nowe swiece pod uszkodzone cewki to zepsuje mi taka cewka swiece?
radekjez Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Jeżeli 3/ 4 to cewki Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 A wiec tak, sytuacja wyglada nastepujaco: Dzisiaj samochod odpalil i od razu chodzil jak nalezy. nic sie nie wydarzylo (ale wokol lekki mrozek a jak mowilem najczesciej objawy mialy miejsce kiedy bylo mokro, wilgotno). Zaczalem odlaczac po kolei cewki- przy kazdej silnik zaczynal pracowac nierowno ALE 1)bylo to na goracym silniku a z tym nigdy nie ma problemow 2) nie wystapily dzis zadne objawy na poczatku jazdy jak pisalem wczesniej. zamienilem cewki miejscami- tam gdzie wywalalo blad na 3 i 4 cylindrze wrzucilem cewki z 1 i 2. Zobaczymy czy przy okazji kiedy znowu sie pojawia problemy wyrzuci bledy na tych samych cylindrach czy innych. I jeszcze jedno pytanie: jakim kluczem wykrecacie świece w ALT? kupilem rurowy ale jest za krotki, strasznie gleboko te swiece siedza. Dodam, ze siedza cewki: 1- BERU ZSE51, 2 i 3 - Oryinalne z koncowka M, 4- BREMI Germany
Gość Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 Nie wiem co dalej jest grane: wymienilem jedna cewke ktora wskazywal komputer. Nastepnie wpadly nowe swiece (3 na 4 zmienione- jedna zaieczona i nie chciala puscic). Po zmianie swiec na nowe myslalem ze jade innym autem, szlo jak nowe, rowno i mocno. Co wiecej, 2 zimne rozruchy z rzedu i bylo idealnie- zero drgan obrotow i rowne przyspieszanie. Az dzisiaj, po dluzszej trasie 80km ostygl i po odpaleniu znowu pojawilo sie to co wczesniej- krotkie przygasniecie, obroty do ok 400 RPM i stuki w silniku. Po chwili obroty sie stabilizuja ale auto juz tak ladnie sie nie zbiera jak swiezo po wrzuceniu nowych swiec. Nie mam pomyslow, musze jeszcze podlaczyc pod VAG zobaczyc co teraz wyrzucil.
Gość Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 nikt nic nie podpowie? VAG nie wyrzucil tym razem bledow po ostatniej akcji, wczoraj odpalil i chodzil od razu jak nalezy.
rade Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 (edytowane) Pokusił bym się o logi dynamiczne bo może masz uwaloną przepustnicę i cały dolot olejem, przez co raz się otwiera poprawnie a raz nie. U mnie po czyszczeniu idzie jak zły, dwa miesiące później wraca do normy :/ Ponadto szukał bym nieszczelności w dolocie. Edytowane 8 Lutego 2017 przez rade
Dajmon Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 Nagraj jakiś kawałek filmiku z dźwiękiem silnika. Najlepiej tak nagrać, abyśmy słyszeli to co dokładnie Ty lub chociaż w miarę dokładnie. Można by wówczas podać wstępną diagnozę na co miałbyś zwrócić uwagę. Prosto nie da się odpowiedzieć. Trzeba poznać problemy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się