Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

2.0 ALT Problemy po odpaleniu na zimnym- stuki, gaśniecię itp.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Koledzy, szukam pomocy odnośnie mojego 2.0 ALT. Otóż odkąd zaczęły się wilgotne czasy (choć z tą wilgotnością to w sumie nie reguła) to jest problem z odpalaniem na zimnym, jak też po jakimś czasie kiedy temperatura silnika spadnie.

Otóż po odpaleniu przez 1-3 sek jest ok, lekko wyższe obroty-norma ale po chwili zaczyna się falowanie i przygasanie oraz metaliczne stuki w silniku. Auto w końcu gaśnie i musze go tak odpalać 2,3 a czasem 7 razy zanim załapie.

I teraz po poczytaniu różnych wątków mam już mętlik: cewki, świece...,co jeszcze? Z tego co czytałem to jedni pisza ze te objawy to mogą być cewki a inni że cewki to bardziej bym odczuł podczas jazdy po rozgrzaniu. Więc nie wiem.

Vag oprócz kilku standardowych bledow w ENGINE (jest sekwencja LPG) wyrzucał najpierw wypadanie zaplonu na 4 cylindrze, teraz juz rowniez na 3. Ponadto, cewki sa rozne. Chyba jakas oryginalna, inna BERU itd.

Licze na Wasze rady.

 

PS. Na rozgrzanym pracuje rowno jak nalezy na PB i LPG.

Edytowane przez rawber93
Opublikowano

To sprawdź cewki pokolei wyciągając na zapalonym silniku

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 minuty temu, radekjez napisał:

To sprawdź cewki pokolei wyciągając na zapalonym silniku

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
 

a prund? :) nie walnie mnie?

Opublikowano

No co ty pamiętaj po kolei

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

rozumiem ze ta listwe musze najpierw odkrecic zeby moc wyjmowac te cewki?

licze na dalsze pomysly.

Opublikowano

Tak 2 małe

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Miałem takie falowanie obrotów w swoim ALT na zimnym silniku. Przyczyną było odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma). Ale nie zdarzyło się żeby nie zapalił. Sprawdzałeś ten temat?

Opublikowano

Jak się boisz wyciągać na zapalonym, to weź cewkę z cylindra na którym masz błąd, i przekładaj do następnych odpalając za każdym razem, jak błąd będzie szedł za cewką to masz winnego, jak nie to ten sam numer ze świecami.  Znając życie wymienisz co najmniej jedną cewkę ;) U mnie stanęło na dwóch. 

Jak tu nic nie stwierdzisz to kolejna do sprawdzenia odma i wszelkie nieszczelności w dolocie. Jak sam stwierdziłeś opcji jest kilka, trzeba lecieć od najprostszych i najtańszych :decayed: 

Opublikowano
7 godzin temu, Jaro959 napisał:

Miałem takie falowanie obrotów w swoim ALT na zimnym silniku. Przyczyną było odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma). Ale nie zdarzyło się żeby nie zapalił. Sprawdzałeś ten temat?

tutaj zapala i po chwili gasnie i na kompie wypadanie zaplonu na 3 i 4 cylindrze pokazuje, obroty w sumie nie faluja, nawet na zimnym

Teraz, rade napisał:

 

Jak tu nic nie stwierdzisz to kolejna do sprawdzenia odma i wszelkie nieszczelności w dolocie. Jak sam stwierdziłeś opcji jest kilka, trzeba lecieć od najprostszych i najtańszych :decayed: 

tak wlasnie myslalem zeby od najprostszych i najtanszych szukac.

a czy prawda jest, ze wkladajac nowe swiece pod uszkodzone cewki to zepsuje mi taka cewka swiece?

Opublikowano

Jeżeli 3/ 4 to cewki

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A wiec tak, sytuacja wyglada nastepujaco:

Dzisiaj samochod odpalil i od razu chodzil jak nalezy. nic sie nie wydarzylo (ale wokol lekki mrozek a jak mowilem najczesciej objawy mialy miejsce kiedy bylo mokro, wilgotno).
Zaczalem odlaczac po kolei cewki- przy kazdej silnik zaczynal pracowac nierowno ALE 1)bylo to na goracym silniku a z tym nigdy nie ma problemow 2) nie wystapily dzis zadne objawy na poczatku jazdy jak pisalem wczesniej.

zamienilem cewki miejscami- tam gdzie wywalalo blad na 3 i 4 cylindrze wrzucilem cewki z 1 i 2. Zobaczymy czy przy okazji kiedy znowu sie pojawia problemy wyrzuci bledy na tych samych cylindrach czy innych.

 

I jeszcze jedno pytanie: jakim kluczem wykrecacie świece w ALT? kupilem rurowy ale jest za krotki, strasznie gleboko te swiece siedza.

Dodam, ze siedza cewki: 1- BERU ZSE51, 2 i 3 - Oryinalne z koncowka M, 4- BREMI Germany

Opublikowano

Nie wiem co dalej jest grane: wymienilem jedna cewke ktora wskazywal komputer. Nastepnie wpadly nowe swiece (3 na 4 zmienione- jedna zaieczona i nie chciala puscic).
Po zmianie swiec na nowe myslalem ze jade innym autem, szlo jak nowe, rowno i mocno. Co wiecej, 2 zimne rozruchy z rzedu i bylo idealnie- zero drgan obrotow i rowne przyspieszanie. Az dzisiaj, po dluzszej trasie 80km ostygl i po odpaleniu znowu pojawilo sie to co wczesniej- krotkie przygasniecie, obroty do ok 400 RPM i stuki w silniku. Po chwili obroty sie stabilizuja ale auto juz tak ladnie sie nie zbiera jak swiezo po wrzuceniu nowych swiec.

Nie mam pomyslow, musze jeszcze podlaczyc pod VAG zobaczyc co teraz wyrzucil.

Opublikowano

nikt nic nie podpowie?
VAG nie wyrzucil tym razem bledow po ostatniej akcji, wczoraj odpalil i chodzil od razu jak nalezy.

Opublikowano (edytowane)

Pokusił bym się o logi dynamiczne bo może masz uwaloną przepustnicę i cały dolot olejem, przez co raz się otwiera poprawnie a raz nie. U mnie po czyszczeniu idzie jak zły, dwa miesiące później wraca do normy :/

Ponadto szukał bym nieszczelności w dolocie.

Edytowane przez rade
Opublikowano

Nagraj jakiś kawałek filmiku z dźwiękiem silnika. Najlepiej tak nagrać, abyśmy słyszeli to co dokładnie Ty lub chociaż w miarę dokładnie. Można by wówczas podać wstępną diagnozę na co miałbyś zwrócić uwagę. Prosto nie da się odpowiedzieć. Trzeba poznać problemy.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...