Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bez przerwy cykający przekaźnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hejka,

 

odkąd kupiłem autko borykam się z denerwującym problemem mianowicie podczas jazdy stale cyka jakiś przekaźnik a przez spadek napięcia przy jego załączeniu przygasa FIS i nawet przednie lampy - tak jakby załączyć coś o dużej mocy w domu i widać jak lampy przygasają.

Dzieje się to tylko wtedy gdy delikatnie muskam po gazie i jadę ze stałą prędkością. Nie wiem też dlaczego jak wciskam hamulec to też cyka, i przy okazji mam problem z abs przy delikatnym hamowaniu przy prędkości prawie równej zeru włącza się abs bez powodu, ale nie wiem czy jedno z drugim ma związek.

Jakieś pomysły? Da się wybadać vcds'em który to przekaźnik?

Opublikowano

Ja bym zaczął od sprawdzenia przewodów masowych.

Opublikowano (edytowane)

Zaobserwowałem ten przekaznik ktory swiruje od 1000rpm do 1400rpm.

Nie mam pojęcia za co odpowiada. Wie ktos? 

Probowalem znalesc go w manualu na schematach ale nie pokrywa sie z moja tablica przekaznikow. To jest pierwszy od prawej na tej drugiej tablicy ktora jest schowana za pierwsza. 

sketch_1489526100528.png
upload image 

Edytowane przez kajmanovsky
Opublikowano

Co do przekaźnika to nie pomogę, ale ABS załącza się z powodu któregoś czujnika ABS. Było tysiące razy pisane na forach również i tym wystarczy poszukać pod hasłem "załączający się ABS przy końcu hamowania" nawet filmik na youtube jest. Ale okej... więc musisz podpiąć się vagiem ABS>>Bloki pomiarowe>>kanał 01 i będziesz miał odczyty 4 czujników prędkości. Sprawdzasz je jadąc max 15-20 km/h. Sprawdź wartości przy prędkości 10 km/h i 6 km/h. Jeśli któryś przekłamuje to jest kolejność pokazywanych wartości od góry (lewy przód,prawy przód,lewy tył,prawy tył). Jeśli nie masz vaga, to powyciągaj (delikatnie) czujniki ABS i powyczyszczaj i wciśnij czujnik tak jak był. Oczywiście ABS będzie się załączał albpo z powodu brudnego któregoś z czujników albo któryś czujnik się wysunął, dlatego polecałbym opcje zaczynając od testu vagiem i sprawdzeniu który dokładnie czujnik przekłamuje, gdyż czujniki ABS jeśli były dawno wymieniane to jedynym skutkiem wyciągnięcia takiego zapieczonego czujnika będzie wymiana na kolejny, gdyż łatwo je uszkodzić jeśli bardzo dawno były ruszane.

Opublikowano

Oczywiście to bylo sprawdzane i czujniki pokazuja ok, ostatnio poprawialem je i dalej to samo, wiec bede szukal przyczyny gdzie indziej, moze pochodzi ze sterownika abs albo z ASB bo z tego co wyczytałem w manualu 5hp19 to komunikacja modulow abs i esp z tcm jest zaawansowana i stad pytanie o ten przekaznik bo podejrzewam ze ma duzo wspolnego z hamowaniem rowniez

Opublikowano
11 godzin temu, kajmanovsky napisał:

Oczywiście to bylo sprawdzane i czujniki pokazuja ok, ostatnio poprawialem je i dalej to samo, wiec bede szukal przyczyny gdzie indziej, moze pochodzi ze sterownika abs albo z ASB bo z tego co wyczytałem w manualu 5hp19 to komunikacja modulow abs i esp z tcm jest zaawansowana i stad pytanie o ten przekaznik bo podejrzewam ze ma duzo wspolnego z hamowaniem rowniez

Okej rozumiem, to może wymień przekaźnik i się dowiesz :D Co do hamulców jak robiłem w innej B5 też czujniki pokazywały wszystko okej, jadąc 10 km/h wszystkie pokazywały 10 km/h, a sprężynka była i tak jeździłem i spróbowałem na mniejszej prędkości, jadąc 6 km/h 3 czujniki pokazywały 6 km/h a jeden z czujników pokazywał 1-4 km/h, skakał w wartościach, jak oczyściłem od razu problem znikł także lepiej sprawdź dokładnie ;) chyba że przeczyściłeś czujniki i dobiłeś je tak jak mają być to okej ;) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...