Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Ciężko wchodzi drugi i trzeci bieg ze zgrzytem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem ze skrzynią biegów a mianowicie gdy wrzucam drugi bieg nieraz wchodzi gładko bez żadnego zgrzytu i nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny  silnik, a nie raz jest tak że wchodzi ciężko ze zgrzytem z trzecim biegiem jest trochę lepiej bo wchodzi bez problemu ale nieraz zgrzytnie pozostałe biegi wchodzą bez problemu, po wymianie kompletnego sprzęgła jest to samo. Co to może być zużyte synchronizatory czy może być winny olej w skrzyni albo coś ze sprzęgłem nie wysprzęgla ? 

Tylko na drugim biegu przy przyśpieszaniu trzęsie się lewarek zmiany biegów.

Opublikowano

Ja stawiam na synchronizatory. Miałem podobny problem tyle że w dieslu. Wszyscy podpowiadali, żebym zmienił olej bo być może to coś pomoże, ale jak można było przypuszczać tak jak w większości przypadków okazały się to synchronizatory:(jeśli trafiłbym z tym co obstawiam to chyba w takim wypadku najlepiej wymienić skrzynię. Gdybyś miał diesla to mógłbym Ci więcej podpowiedzieć na temat jakie skrzynie pasują itd, ale w benzyniakach się nie orientuję. Jak co to nr skrzyni masz na wewnętrznej stronie okładki od książki serwisowej, a paru podpowiedzi możesz szukać w temacie dotyczącym wymiany skrzyni GBA (co prawda temat dotyczy skrzyni z tdi ale ludzie tam poruszają tematy wszystkich modeli)pozdro:hi:

Opublikowano

Właśnie tak się zastanawiałem czy nie lepiej by było kupić używaną sprawną skrzynię biegów, na okładce właśnie mam napisane GBM raczej koszt naprawy by był nie opłacalny tak mi się przynajmniej wydaje :)

Opublikowano

Ja swoją skrzynie chciałem naprawiać, ale miałem właśnie skrzynie GBA o której raczej nie przeczytasz nic dobrego a do mojego modelu pasowały skrzynie z nowszych modeli a4 (HCF,JEM,HCK- napisałem w kolejności w jakiej wychodziły) i miałem mało czasu na podjęcie decyzji...wybrałem HCF bo akurat mi się trafiła a miałem nóż na gardle.Ze skrzynią jest wszystko ok i działa bez zarzutów, ale gdybym miał więcej czasu na podjęcie decyzji to szukałbym jak najnowszych modeli skrzyni. Tyle, że nie wszystkie mają takie same przełożenia i na to musisz uważać. Ja zmiany nie odczułem bo GBA HCF i JEM są prawie identyczne, za to HCK jest "dłuższa", ale to nawet lepiej bo mniej by Ci paliła Audiczka. W moim TDI koszt (części-skrzynia,wybieraki, łapa i poducha pod skrzynie 750 + robocizna 550 = 1300zł. W benzynie pewnie porównywalnie..?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...