Michał Kalita Opublikowano 27 Stycznia 2017 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Witam mam taki problem ze skrzynią biegów a mianowicie gdy wrzucam drugi bieg nieraz wchodzi gładko bez żadnego zgrzytu i nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik, a nie raz jest tak że wchodzi ciężko ze zgrzytem z trzecim biegiem jest trochę lepiej bo wchodzi bez problemu ale nieraz zgrzytnie pozostałe biegi wchodzą bez problemu, po wymianie kompletnego sprzęgła jest to samo. Co to może być zużyte synchronizatory czy może być winny olej w skrzyni albo coś ze sprzęgłem nie wysprzęgla ? Tylko na drugim biegu przy przyśpieszaniu trzęsie się lewarek zmiany biegów.
sandmann Opublikowano 27 Stycznia 2017 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Ja stawiam na synchronizatory. Miałem podobny problem tyle że w dieslu. Wszyscy podpowiadali, żebym zmienił olej bo być może to coś pomoże, ale jak można było przypuszczać tak jak w większości przypadków okazały się to synchronizatory:(jeśli trafiłbym z tym co obstawiam to chyba w takim wypadku najlepiej wymienić skrzynię. Gdybyś miał diesla to mógłbym Ci więcej podpowiedzieć na temat jakie skrzynie pasują itd, ale w benzyniakach się nie orientuję. Jak co to nr skrzyni masz na wewnętrznej stronie okładki od książki serwisowej, a paru podpowiedzi możesz szukać w temacie dotyczącym wymiany skrzyni GBA (co prawda temat dotyczy skrzyni z tdi ale ludzie tam poruszają tematy wszystkich modeli)pozdro
Michał Kalita Opublikowano 27 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2017 Właśnie tak się zastanawiałem czy nie lepiej by było kupić używaną sprawną skrzynię biegów, na okładce właśnie mam napisane GBM raczej koszt naprawy by był nie opłacalny tak mi się przynajmniej wydaje
sandmann Opublikowano 28 Stycznia 2017 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Ja swoją skrzynie chciałem naprawiać, ale miałem właśnie skrzynie GBA o której raczej nie przeczytasz nic dobrego a do mojego modelu pasowały skrzynie z nowszych modeli a4 (HCF,JEM,HCK- napisałem w kolejności w jakiej wychodziły) i miałem mało czasu na podjęcie decyzji...wybrałem HCF bo akurat mi się trafiła a miałem nóż na gardle.Ze skrzynią jest wszystko ok i działa bez zarzutów, ale gdybym miał więcej czasu na podjęcie decyzji to szukałbym jak najnowszych modeli skrzyni. Tyle, że nie wszystkie mają takie same przełożenia i na to musisz uważać. Ja zmiany nie odczułem bo GBA HCF i JEM są prawie identyczne, za to HCK jest "dłuższa", ale to nawet lepiej bo mniej by Ci paliła Audiczka. W moim TDI koszt (części-skrzynia,wybieraki, łapa i poducha pod skrzynie 750 + robocizna 550 = 1300zł. W benzynie pewnie porównywalnie..?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się