[B6 AVF] Odcina turbinę przy 120 na 4-ce
1 1

    19 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam!jak w temacie przy 120km/h na 4 biegu odcina turbię, a ostatnio odpaliłem samochód, silnik pracował ok 5min, po czym ruszyłem i odcięło przy 100 na 4-ce?? czy to czujnik n75 czy coś innego?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Warto by podpiąć pod VAG i sprawdzić czy błąd z przeładowania czy niedoładowania...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a co jest gorsze?:kox:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak przeładowuje... Auto jest mułowate czy raczej jest dobrze i nagle odcina ? ? ? 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Do momentu odcięcia zbiera się i wchodzi na obroty że aż miło i nagle ciach...jedziesz traktorem

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Poczytaj  w już istniejących tematach, jest tego dużo. Może być czujnik, może zapieczona turbina, przyczyn może być kilka. Tak jak już ktoś napisał sprawdź pod kompem i najlepiej zrób logi dynamiczne. Znajdziesz na forum dużo info na ten temat.

    To najprawdopodobniej przeładowuje aż w końcu rozłącza turbo, i pewnie po ponownym odpaleniu wraca do normy, to bardzo częsty przypadek.  

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dobra dzięki, to sobie ogarnę. A mam jeszcze jedno pytanie: czy we wszystkich b6 1.9tdi występuje taki sam rodzaj czujnika n75 czy jest kilka rodzajów?jeśli jest kilka to czy da się bez wykręcania go z auta rozpoznać jaki mamy nr? (np.po roczniku lub VIN-ie?)

    40 minut temu, skera94 napisał:

    Poczytaj  w już istniejących tematach, jest tego dużo. Może być czujnik, może zapieczona turbina, przyczyn może być kilka. Tak jak już ktoś napisał sprawdź pod kompem i najlepiej zrób logi dynamiczne. Znajdziesz na forum dużo info na ten temat.

    To najprawdopodobniej przeładowuje aż w końcu rozłącza turbo, i pewnie po ponownym odpaleniu wraca do normy, to bardzo częsty przypadek.  

    dokładnie tak jest...gaszę samochód, zapalam i wszystko wraca do normy:co:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U Cb będzie ten 8E0906627C wkładany od 01.07.2002

    Był jeszcze 8E0906627A wkładany do 01.07.2002

    Różnią się one wtyczkami... 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    właśnie o to mi chodziło, dzięki! A mam pytanie czysto teoretyczne: oprócz czujnika n75 mamy jeszcze coś takiego jak czujnik n18..podobno PRAWIE niczym się nie różnią, i czy czujnik n18 można zastąpić n75 jeśli by nawalił??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Dnia 31.01.2017 o 20:29, sandmann napisał:

    właśnie o to mi chodziło, dzięki! A mam pytanie czysto teoretyczne: oprócz czujnika n75 mamy jeszcze coś takiego jak czujnik n18..podobno PRAWIE niczym się nie różnią, i czy czujnik n18 można zastąpić n75 jeśli by nawalił??

    Spokojnie możesz podmienic n75 na n18 i sprawdzic czy jest jakaś poprawa.

    Zrób logi i będzie wszystko jasne.

    Ja stawiam na zapieczoną turbine.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ok dzięki, jak już ogarnę temat to napiszę co i jak:decayed:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    U mnie była turbosprężarka do czyszczenia.

    W tej sytuacji albo zmienna geometria turbo do czyszczenia, albo elektrozawór turbosprężarki, można przy okazji zmienić/obejrzeć przewody podciśnienia.

    Na wstępnie najlepiej wykonać logi, da to pogląd na sprawę.

    Silnik przechodzi w tryb awaryjny, i po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko ustępuje.

    Jak podepniesz kompa żeby zczytać błędy to na pewno będzie coś z rodziny... 17965 ... przekroczono granicę regulacji...

    Oryginalny N75 8E0906627C jest w cenie 252.93PLN

     

    Edytowane przez cabanmat

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja 3 razy czyściłem xD Za 3 razem jak po 600km stała, to w drodze na autostrade 3 razy tryb awaryjny. Już powiedziałem, 4 raz nie będę cię wyciągał. I audi takiego przepału nigdy w życiu chyba nie widziała. I od tej pory, jakieś 2 tysiące km. Spokój :D

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mi gdy stawała to próbowałem ją przedmuchać na autostradzie (wracałem z nad Morza) do domu autostradą 600km, ale nic to nie dało :/

    Autko oddałem do zaufanego warsztatu w lipcu 2015, do tej pory nic się nie dzieje.

    Wiadomo... Silnik 1.9TDI musi być od czasu do czasu przegoniony (żeby go przedmuchało)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czujniki rzadko kiedy padają (chociaż się zdarza), w większości przypadków winna jest zapieczona zmienna geometria. Jak już dasz do czyszczenia to najlepiej wypiaskować szkłem bo zwykłe piaskowanie nie daje tak gładkiej powierzchni. W poprzednim TDI po takim czyszczeniu jeździłem 4 lata do sprzedaży i było OK. Trzeba tylko wiedzieć jak jeździć aby się znowu nie zasyfiło. Dobrze np. raz na jakiś czas wybrać się gdzieś dalej na zakupy żeby przegonić auto parędziesiat km ekspresówką. Po takim czymś przez kilka miesięcy sztanga chodziła leciutko, gdy się w zimie trochę haczyła to znowu wypad do Ikei i było git :-).

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zapomniałem napisać :) moja właśnie była piaskowana

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Chłopaki po wymianie czujnika n75 problem znikł:Pzagadka rozwiązana:grin:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wsadziłeś ori ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    niet, Pierburg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    1 1

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.