Jump to content
1 1
sandmann

[B6 AVF] Odcina turbinę przy 120 na 4-ce

Recommended Posts

Witam!jak w temacie przy 120km/h na 4 biegu odcina turbię, a ostatnio odpaliłem samochód, silnik pracował ok 5min, po czym ruszyłem i odcięło przy 100 na 4-ce?? czy to czujnik n75 czy coś innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warto by podpiąć pod VAG i sprawdzić czy błąd z przeładowania czy niedoładowania...


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co jest gorsze?:kox:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak przeładowuje... Auto jest mułowate czy raczej jest dobrze i nagle odcina ? ? ? 


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do momentu odcięcia zbiera się i wchodzi na obroty że aż miło i nagle ciach...jedziesz traktorem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytaj  w już istniejących tematach, jest tego dużo. Może być czujnik, może zapieczona turbina, przyczyn może być kilka. Tak jak już ktoś napisał sprawdź pod kompem i najlepiej zrób logi dynamiczne. Znajdziesz na forum dużo info na ten temat.

To najprawdopodobniej przeładowuje aż w końcu rozłącza turbo, i pewnie po ponownym odpaleniu wraca do normy, to bardzo częsty przypadek.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra dzięki, to sobie ogarnę. A mam jeszcze jedno pytanie: czy we wszystkich b6 1.9tdi występuje taki sam rodzaj czujnika n75 czy jest kilka rodzajów?jeśli jest kilka to czy da się bez wykręcania go z auta rozpoznać jaki mamy nr? (np.po roczniku lub VIN-ie?)

40 minut temu, skera94 napisał:

Poczytaj  w już istniejących tematach, jest tego dużo. Może być czujnik, może zapieczona turbina, przyczyn może być kilka. Tak jak już ktoś napisał sprawdź pod kompem i najlepiej zrób logi dynamiczne. Znajdziesz na forum dużo info na ten temat.

To najprawdopodobniej przeładowuje aż w końcu rozłącza turbo, i pewnie po ponownym odpaleniu wraca do normy, to bardzo częsty przypadek.  

dokładnie tak jest...gaszę samochód, zapalam i wszystko wraca do normy:co:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Cb będzie ten 8E0906627C wkładany od 01.07.2002

Był jeszcze 8E0906627A wkładany do 01.07.2002

Różnią się one wtyczkami... 


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie o to mi chodziło, dzięki! A mam pytanie czysto teoretyczne: oprócz czujnika n75 mamy jeszcze coś takiego jak czujnik n18..podobno PRAWIE niczym się nie różnią, i czy czujnik n18 można zastąpić n75 jeśli by nawalił??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 31.01.2017 o 20:29, sandmann napisał:

właśnie o to mi chodziło, dzięki! A mam pytanie czysto teoretyczne: oprócz czujnika n75 mamy jeszcze coś takiego jak czujnik n18..podobno PRAWIE niczym się nie różnią, i czy czujnik n18 można zastąpić n75 jeśli by nawalił??

Spokojnie możesz podmienic n75 na n18 i sprawdzic czy jest jakaś poprawa.

Zrób logi i będzie wszystko jasne.

Ja stawiam na zapieczoną turbine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzięki, jak już ogarnę temat to napiszę co i jak:decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie była turbosprężarka do czyszczenia.

W tej sytuacji albo zmienna geometria turbo do czyszczenia, albo elektrozawór turbosprężarki, można przy okazji zmienić/obejrzeć przewody podciśnienia.

Na wstępnie najlepiej wykonać logi, da to pogląd na sprawę.

Silnik przechodzi w tryb awaryjny, i po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko ustępuje.

Jak podepniesz kompa żeby zczytać błędy to na pewno będzie coś z rodziny... 17965 ... przekroczono granicę regulacji...

Oryginalny N75 8E0906627C jest w cenie 252.93PLN

 

Edited by cabanmat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja 3 razy czyściłem xD Za 3 razem jak po 600km stała, to w drodze na autostrade 3 razy tryb awaryjny. Już powiedziałem, 4 raz nie będę cię wyciągał. I audi takiego przepału nigdy w życiu chyba nie widziała. I od tej pory, jakieś 2 tysiące km. Spokój :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi gdy stawała to próbowałem ją przedmuchać na autostradzie (wracałem z nad Morza) do domu autostradą 600km, ale nic to nie dało :/

Autko oddałem do zaufanego warsztatu w lipcu 2015, do tej pory nic się nie dzieje.

Wiadomo... Silnik 1.9TDI musi być od czasu do czasu przegoniony (żeby go przedmuchało)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujniki rzadko kiedy padają (chociaż się zdarza), w większości przypadków winna jest zapieczona zmienna geometria. Jak już dasz do czyszczenia to najlepiej wypiaskować szkłem bo zwykłe piaskowanie nie daje tak gładkiej powierzchni. W poprzednim TDI po takim czyszczeniu jeździłem 4 lata do sprzedaży i było OK. Trzeba tylko wiedzieć jak jeździć aby się znowu nie zasyfiło. Dobrze np. raz na jakiś czas wybrać się gdzieś dalej na zakupy żeby przegonić auto parędziesiat km ekspresówką. Po takim czymś przez kilka miesięcy sztanga chodziła leciutko, gdy się w zimie trochę haczyła to znowu wypad do Ikei i było git :-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopaki po wymianie czujnika n75 problem znikł:Pzagadka rozwiązana:grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet, Pierburg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...