Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kontrolka awari silnika po 200 km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. 

Tak jak napisałem w temacie powyżej, mam problem z kontrolką awarii silnika, która wyskakuje mi po ok 200-220 km jazdy.

Zaczęło się os remontu silnika. Miałem szybkie ubytki oleju i płynu chłodniczego, dlatego silnik przeszedł generalny remont. Po pierwszym złożeniu okazało się, że silnik pracuje nierówno na jałowym biegu i mechanik stwierdził, że to wina łańcuszka rozrządu. Łańcuszek został wymieniony i podobno problem ustąpił. Samochód po remoncie nie był za dużo użytkowany, ale po kilku dniach wyskoczyła po raz pierwszy kontrolka awarii silnika. W rozmowie telefonicznej mechanik próbował mnie przekonać, że to wina zanieczyszczonego paliwa. Błąd został usunięty, ale po kilku dniach pojawił się znowu. Przy kolejnej wizycie komputer wskazywał sondę. Ze względu na to, że za dużo nie jeździliśmy z żoną i brakowało nam czasu kolejna wizyta w warsztacie  odciągnęła się jakieś dwa tygodnie. Kolejne usunięcie błędu i sugerowanie wymiany sondy (okolice początku grudnia). Następna  wizyta u innego mechanika  i podłączenie komputera potwierdziły sondę. Sonda została wymieniona, przejechałem 207 km i ponownie pojawiła się kontrolka. W poniedziałek zostawiłem samochód u mechanika, który zdjął pokrywę głowicy i mówi, że najprawdopodobniej jeden popychacz jest przytarty i jak ustawia łańcuszek rozrządu tak jak powinno być to silnik nie równo pracuje. Mój wniosek z tego taki, że mechanik, który składał silnik założył łańcuszek tak żeby chodziło dobrze za co powinienem połamać mu...

Czy ma ktoś jakiś pomysł i może pomóc ? Miał może ktoś takie doświadczenie ? 

Z góry dziękuję za pomoc... !!

Opublikowano

Dobrze by było abyś napisał numer tego błędu bądz błędów,może to zła interpretacja tej usterki.przez mechanika

Opublikowano

No właśnie dzwoniłem teraz i powiedział, że przed zdjęciem pokrywy w poniedziałek jak podłączał komputer to wyskoczył błąd, że za bogata mieszanka rząd pierwszy. I jak przestawił łańcuszek na 16 "coś tam oczko" czyli tak jak powinno być, to skacze silnik. Kodu błędu sobie nie chyba nie zapisał, ale ma poszukać..

Opublikowano

Wiesz piszesz że ma poszukać ,to jest mało wiarygodne może ci podać błąd pod siebie pod swoją pracę Tak ja myślę

Opublikowano

Witam ponownie. 

Z nowych faktów dowiedziałem się, że po ustawieniu łańcuszka na kołach na podobno oryginalne 16 ogniwo, silnik pracuje nierówno i wyrzuca błąd położenia wałka.  Czy jest możliwe  że w częsci silników poprawne ustawienie było na 16 ogniwo, a u mnie na 18 np ? Dodatkowo po zdjęciu pokrywy okazało się, że dwa popuchacze są przytartre.. Jest to możliwe przez złe ustawienie rozrządu ? 

Czy możliwe jest żeby ktos przy rozbieraniu silnika nie zaznaczył sobie jak było i teraz ciężko jest w to "trafić "? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...